Gå til innhold

En søndag formiddag

Anbefalte innlegg

Hei Hei. Jeg hadde liksom bestemt meg for å starte dagen med søndagsvasken jeg. Men så havnet jeg forran pcen istedet. Jepp... det er slik jeg er nok ikm begynner å nærme seg. Jeg suger til meg alt som kan gi meg positive tegn. Jeg bereger termin, leser om hvordan spiren ser ut nå og registrerer tempen min på fertilityfriend. Dette er jo så mye mer spennende enn å skifte på senger og støvsuge.

Har bestemt meg for å vaske stuegardiner idag, men ser at de ikke rusler av seg selv ned til vaskemasina. Første gang jeg vaska de krympet de så fælt at helle fallet måtte legges ned :-). Men det er slik jeg er. Ting som er møkkete må tåle en vask. Hvis det krymper er det en unnskyldning for å kjøpe nytt. Vasket faktisk trekkene på sofaen her i sommer. Var jo veldig spent på om jeg ødela hele sofaen, men neida, funka så fint.

Hvis noen her inne allerede er ferdig med helgevasken og skulle ha litt overskudd til overs er det bare og komme hit. Søndag er fortsatt dagen for å temme hybelkaniner her hos meg. I tillegg er det på tide å tenke på at det snart er jul. Litt ekstra innsats hver helg så blir det jul her også.

Ha en flott søndag jenter. Døra er åpen så det er bare og gå rett inn hvis jeg ikke hører at dere ringer på. Dere ser antagelig hva som trengs gjøres idet dere åpner døra :-)

klem fra "husmora"

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6964894-en-s%C3%B8ndag-formiddag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Martine!

Det er spennende tider for deg om dagen, og jeg har forståelse for at det er mer nærliggende for deg å jakte på graviditetssymptomer enn hybelkaniner…

Selv har jeg tantebesøk og har brukt helgen til uhemmet festing… Masse rødvin og sene kvelder, både fredag og lørdag. Lørdag kveld var vi på vennemiddag med 6 par i alderen 42 til 49 år, og ”alle” (utenom oss) syntes det var så teit med de som fikk en attpåklatt i moden alder. Min kjære og jeg ble derfor bare enda mer motivert for saken. De skulle bare visst, vi er jo så klar!

Skulle gjerne ha hjulpet deg litt med søndagsvasken Martine, men det blir jo litt langt å dra da. Skal en tur nordover om et par uker for å besøke familien, kunne jo ha stukket innom en tur da, men er da ca midt i el… Da er det viktigere ting enn husvask som må prioriteres når vi klarer å stikke oss unna familien, ikke sant?

Krysser fingrene for deg Martine. Håper spiren sitter denne gangen!

Klem fra

Her er samvittigheten gullende ren - har rundvasket kjøleskapet og badet skikkelig :-) Ellers er ikm for meg nok så snart - i morgen tror jeg, og jeg aner allerede at tante er i anmarsj - mensmurringer som ikke kan forveksles med vond rygg etter å ha vasket dusjkabinettet og et humør som jager både mann og unge av huset :-( Ja, ja, jeg hadde ikke så mye tro på denne pp heller. Sliter fryktelig med konstante småblødninger etter SA i august og jeg er faktisk ikke sikker på om jeg har hatt el eller ei? Så det hadde egentlig vært kjekt om tante nå bare kunne dukke opp i morgen og ikke drive å tulle med meg - vil bare ha det overstått slik ny pp kan begynne.

tra la la.... nå har jeg vaska golvet og jeg har ikke børe ved.

Men jeg har vasket gardiner og strøket dem tra la.

Eh.. kan ikke helt dette med rim og regler. Men nå er ihvertfall alle husets gardiner så rene :-) Jeg er nok passe gretten også. Pleier alltid å bli det når jeg gjør noe som er så kjedelig. Skjønner at dere snudde i døra forresten. Men nå er altså faren over. Huset er reint og ryddig så det er bare og stikke innom for en kaffekopp. Jeg sitter nå her og ruger igjen. Jepp... kan jo drømme. ruge ruge ruge......

Og eg fargar håret medan eg ventar på EL... :) Trudde testen skulle bli positiv i dag, men neida! Skulle ønske deg kroppen min kunne bestemme seg for 26 eller 27 dagar og slutte å tulle. Sukk.

Husmorgjerninga drit eg i akkurat nå. Vi flyttar i månadsskiftet, og eg gidd ikkje overanstrenge meg med husvasken. Gardiner skal eg kanskje kjøpe nye, om eg finn noko eg liker. Fy f... kor mange stygge gardiner det finst i verda - steikje STØGGE gardiner i eit visst firma, spør du meg! Kanskje eg endar opp med å sy om dei gamle, sjøl om sying ikkje akkurat er mi sterke side.

Eg beundrar deg, Martine, som orkar å bruke sundagen på å vaske hus. Eg har gått tur i regnet i staden.

Lykke til med ruginga - måtte du lykkast denne gongen, for det har du jammen fortent nå!

klem frå

Annonse

Tusen takk Beth. Jeg synes jeg fortjener en spire jeg også ja. Det med at det finnes veldig mye rart i gardiner kan jeg være med på. Mine er ensfarga de. Enkelt og greit. Men det er mulig de er et par cm for kort etter turene i vaskemaskina. Men når en har unger som elsker og "henge" i gardinene med skitne fingre må de bare vaskes litt innimellom.

Når det gjelder el varierer den litt hos meg også. Det siste året har den pos. testen variert fra dag 10 til 14. Siste halvåret har det vært rundt 10-12 dager. Det blir spennende og se om testen din blir positiv i morgen da. Du får begynne kurtiseringen av din mann slik at han er klar når testen lyser positivt.

Lykke til Beth.

klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...