Gå til innhold

Sykemelding ifm uttak/ruging

Anbefalte innlegg

Hei,

Hva er årsaken til at dere sykemelder dere ifm uttak/innsetting/ruging? Regner med det er mye forskjellig? Alt fra mange år prøving m/tilhørende psykisk slitasje, smerter, bivirkninger etter hormoner etc?

Da jeg ble gravid med førstemann, var jeg hjemme på uthentingsdagen og dagen etter. Er litt spent på hvordan det blir nå med søskenforsøket. Jeg har det mentalt bra og har et godt parforhold. Merker likevel at det er slitsomt med full jobb og en ettåring i huset. Vi får se hvordan det utvikler seg fram mot uttak i uke 50...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6964506-sykemelding-ifm-uttakruging/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er litt redd for at det kan blir litt sånn "massesuggesjon" på at man trenger sykemelding for å lykkes. Absolutt ikke sant, har prøvd begge variantene og vi lyktes den gangen jeg var i full jobb. Tok ferie og mista...

Men klart er man veldig psykisk og fysisk sliten, så bør en sykemelde seg, ruging eller ikke

Jeg tar mine valg uavhengig av hva andre gjør,

og gjør det som passer best for meg.

Det tror jeg da alle her inne er i stand til...?

Hvorfor skal det være så negativt at man tar ut sykmelding i rugeperioden? Ingen trenger å ha dårlig samvittighet for det.

Noen trenger sykmelding, andre ikke.

Annonse

De siste forsøkene har jeg vært sykmeldt fra jeg begynte med stikkingen.Har migrene,og det blir forværret under hormonbehandlingen.Også er det jobbsituasjonen min.Jobber i helsevesenet med tunge løft mm.Var i full jobb på mitt første forsøk,som klaffet,men ting blir litt anneledes med en to-åring rundt bena.Så regner med at det blir sykmelding på neste forsøket også.

Vel, om man er i full jobb, tar ferie eller sykemelder seg tror jeg er akkurat det samme mtp om egget fester seg eller ikke.

Jeg har hatt 4 forsøk, 3 uttak og har vært både sykemeldt og ikke sykemeldt og er enda ikke gravid. Skal igang med 5 forsøk, altså 4 uttak og kommer til å sykemelde med 110%!

Og hva ligger til grunn da? Jo, har en tung og hektisk arbeidsdag og mangler forståelse fra ledelsen pga ivf enda jeg har valgt å være åpen om dette. Så da får det bare være med alt - jeg tenker kun på meg og mitt og lar de andre seile sin egen sjø. Kommer ikke til å godta dumme kommentarer pga min ufrivillige barnløshet.

Det er "straff" nok med det vi må igjennom, dårlig selvtillitt m.m., om en ikke i tillegg skal føle ubehag pga jobbsituasjon.

Psyken avgjør det meste for det fleste og det er opp til den enkelte hva de ønsker å gjøre og ikke gjøre når de er i situasjoner som dette.

Noen har det enkelt - andre ikke.

Lykke til!

Her tror jeg alle må føle på hva som er rett for de. Jeg har vært sykmeldt nesten hele rugeperioden første forsøk, og det gjorde godt, allikevel om resultatet uteble..

var sykmeldt ei uke på fryseforsøket, merket at for meg var det lite, jeg trenger mer tid

Jeg har en veldig stressende jobb. Jobber som ped.leder på en uteavd med svært krevende barn (ad/hd.. etc) Jeg jobber uten pause hver eneste dag, vi er bare 2 voksne, så jeg er ofte alene med 13 barn, og det tar på når de er så krevende og ofte vanskelige. Men jeg elsker jobben min, men når jeg er i forsøk så har jeg funnet ut at for min del så trenger jeg fred og ro..

Men dette er meg, vi er alle forskjellige..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...