Gå til innhold

veiing av bebien

Anbefalte innlegg

Skrevet

veier dere bebiene deres ofte utennom de faste kontrollene?

jeg har ikke veid han siden 6 ukers kontrollen, og nå er han 2 1/2 mnd... ser jo at han vokser å trives, men burde man veie de utenom likevel? har tenkt på å dra på helsestasjonen mange ganger for å veie han, men så glemmer jeg det eller det kommer noe i veien for det. men da har jeg bare tenkt på det pga nyskjerrighet, ikke fordi jeg er bekymret.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veide etter 10 dager, ellers 6uker. Veier ikke ekstra så lenge jeg ser hun trives og legger på seg:)

Skrevet

Snuppa vår på 2 år veide vi veldig ofte, tidvis hver uke. Men hun har vært så spinkel hele tiden, så har fulgt godt med. Hun var gul i begynnelsen, så fikk en dårlig start på livet med tanke på mat. Pumpet på sykehuset og ga med liten kopp osv...så strevde litt der. Så hun veide vi mye, og hun er nå over 2 år og veier bare 10,5 kg.

Lillesnupp har vi ikke veid utenom kontroller, for hun er ikke riktig så tynn som storesøster...men ikke så veldig store barn noen av de.

Så hvis man vil følge med på vekten, er det jo naturlig å reise på hs for veiing...og det kan du jo gjøre av nysgjerringhet og det.

Skrevet

Veide henne hver uke de første ukene nå som hun er 5 måneder hver 2dre eller 3dje. Hun var liten da hun ble født og mistet litt vekt da hun var 4 måneder. Syntes det er greit å følge med.

Skrevet

Jeg har veid snuppa mi en gang i uken (hun er 8 uker i morgen)

Vil følge med.Gjør det for å vite at hun legger på seg.

En gang hadde hun kun lagt på seg 70g på en uke. Og en gang på 5 dager hadde hun kun lagt på seg 40g!

Så her startet vi med mme:) Nå er hun veldig fornøyd og legger på seg:)

Kommer til å veie henne 1 gang i uken en liten stund til,bare for å være sikker liksom:)

Skrevet

Prinsessa veide jeg hver mnd (for å skrive ned i boken hennes). Prinsen veier jeg nå hver uke-har gjort det i 1 mnd ca nå (er rett over 4 mnd). Men det er fordi han legger lite på seg, så jeg har fått beskjed om å komme slik at vi kan følge med...

Skrevet

Jeg prøver å få veid ham en gang i mnd, omtrent på mnd-datoen hans, så får jeg det inn i babyboka :-)

Skrevet

Vi veide jenta vår ganske ofte i starten, til hun var ca 2 mnd gammel. Jeg var så bekymret for at jeg ikke hadde nok mat til henne og for å roe meg selv ned så veide vi ofte. Hun var ganske spinkel og lang i starten. Jeg ble så lei av dette ammepresset også så jeg veide vel litt av den grunn også for å slå i bordet med "hun legger veldig bra på seg - ja jeg har nok melk til henne".

Skrevet

jeg har veid henne ca hver 14 dag... syns det er kjekt å veie henne..

Skrevet

I sommer veide jeg han ca hver 14. dag.

Nå blir det 1 gang i mnd :)

Greit å veie,å vite at den lille legger godt på seg syns jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...