Gå til innhold

Metformin, hvor lenge var dere dårlige av denne?

Anbefalte innlegg

jeg måtte bare slutte, ble så dårlig i magen , det tok jo aldri slutt! holdt på noen uker. fikk skikkelig mageknip. aiaiai. det var så vondt! noen andre med erfaringer? går det virkelig over tilslutt? følte at etter 5-6 timer måtte jeg bare springe på doen, hjeeelp :o) tok en tablett 1 uke, 2 uke 2 tabletter, 3 uke 3 tabletter, men har dere gjort dette og 3 uken tok dere alle 3 på en gang eller fordelte dere det utover dagen???

Fortsetter under...

Hei

Du må fordele de utover dagen og ta de sammen med mat. Det er veldig viktig at de tas sammen med maten, ellers blir man dårlig i magen, ja.. Trappet opp akkurat på samme måten som deg, men merket ikke annet enn litt løs mage de første ukene. Det går over, så start forsiktig opp igjen, så skal du se det går bedre etterhvert:-)

Lykke til...:-))

Jeg trappet også opp over flere uker til jeg var oppe på 4 tabletter om dagen. To om morgenen og to om kvelden. Tok de ALLTID til mat, men jeg ble aldri god i magen. Hadde konstant diare, så jeg sluttet.....men det hadde nok gått greitt om jeg hadde holdt meg på 2 tabletter om dagen, og det er jo bedre en ingenting.

trodde kanskje man måååtte øke, men å ta to om dagen kan jo gå greit kanskje. tok de til mat syns jeg å huske, ble jo så såååååår en viss plass at det gikk jo ikke, kunne jo ikke sitte ordentlig liksom...:o)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...