Anonym bruker Skrevet 4. november 2006 #1 Skrevet 4. november 2006 Jeg skal snart kjøpr vogn og vurderer frem og tilbake hva slags vogn jeg skal kjøpe. Siden det er lange avstander her jeg bor, vil jeg ha vogn meg bag som jeg kan feste med bagnett i bilen den første tiden før jeg går over til barnesete. Så jeg vil ha en kombivogn, jeg har sett på teutonia mistral og på simo sin kombivogn, men klarer ikke å bestemme meg, noen som har råd?. Har også sett på Quinny 3xl men bagen til disse vognene kan ikke festes i bil og de er små. Siden jeg har termin i juli må jeg regne med å bruke voksipose i bagen. Denne vogna er så stilig, men tror den er lite praktisk der det er nesten bare grusveg og kalde vintere. Det er heller ikke stormtrekk til disse vognene. Så det blir nok en simo eller teutonia vogn. Kom med gode råd til meg det setter jeg pris på.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2006 #2 Skrevet 4. november 2006 du burde ikke bruke sikkerhets nett. det er ikke trygt i det helle tatt. tenk når den lille babyen ligger der, tenk deg hvis du skulle kræsje. da vil babyen rulle rundt nedi der. bilsete er det tryggeste!!!! KJØP HELLER ET BILSETE.har hørt at man ikke skal kunne bruke det lenger, at det blir påbudt med bilsete. vil heller valgt en emmaljunga vogn. www.emmaljunga.no ps quinny 3xl er en møkka vogn
Anonym bruker Skrevet 5. november 2006 #3 Skrevet 5. november 2006 Det var helsesøster som anbefalte meg å bruke bagnett i bilen p.g.a avstandene her jeg bor. Men det blir uansett ikke lenge jeg kommer til å gjøre det. Bilsete skal jeg kjøpe, hva anbefaler dere? Vil ikke ha ei emmaljunga vogn, venninna mi har ei slik vogn som det bare har vært trøbbel med. Den er vinglete og ustødig og jeg syntes teutonia og simo har mye finere vogner. Så det blir nok en av de vognene jeg kommer til å velge.
Luca Skrevet 5. november 2006 #4 Skrevet 5. november 2006 Ville aldri brukt bagnett, det kan være fatalt ved krasj!! Så du bør ha sete fra første tur. Hva en enkelt helsesøster må mene om det, bør du vektlegge minimalt og heller følg rådene til Trygg Trafikk. Vi har en Mistral, som er 4-hjuling, og er veldig fornøyd med den. Stødig og god vogn, og vil tror du vil være mer fornøyd med denne som sportsvogn enn med en Simo. Har også en Teutonia Spirit S3 som jeg er enda mer fornøyd med, men en 3-hjulign kan på en måte ikke sammenlignes med en 4-hjuling. Så det må du jo trille i butikken for å finne ut av. Kan ihvertfall anbefale Teutonia, og håper du dropper bagnett for sikkerheten til babyen din.
Gjest Skrevet 5. november 2006 #5 Skrevet 5. november 2006 Vil bare refere til denne testen ang å ha barn i bag med bagnett; http://forbrukerportalen.no/produkter/7879/ Ville nok kjøpt barensete med en gang,evt boxette.Jeg har hatt Maxi-Cosi Citi setet til begge mine små,og har vært veldig fornøyd. Hvis du vurderer 3-hjulsvogn,ville jeg sett på TFK Joggster ,der er bagdelen endel større enn Quinny sin. http://www.barnesikring.no/wsp/barnesikring/webon.cgi?func=show&table=PRODUCT&func_id=5002
mammmamia ** Skrevet 5. november 2006 #6 Skrevet 5. november 2006 De på helsestasjonen er helsepersonell, ikke bilsikringseksperter!!! Overlege ved barneintensiven ved Ullevål, Tor E. Calisch, sier at barn/Nyfødte fint kan sitte i bilstol i opptil 2-3 timer eller til de selv sier i fra. Og Trygg Trafikk støtter oppunder om dette. Grunnen er at de nye bilsetene til babyer er så bra utviklet med nyfødtinnlegg o.l. at belastningen ikke lenger blir på rumpa, babyen blir ikke sittende, men liggesittende, belastningen blir fordelt på hele ryggen. Bagnette strøk sikkerhetstesten tidligere i sommer - barnets hode og nakke får en enorm belastning som ved kollisjon i stor hastighet veldig lett blir dødelig..! Er du villig til å ta den risken fremfor å heller ta en pause innimellom? (når babyen kan sitte i setet såpass lenge kan jeg ikke tenke meg at avstandene der du bor er så store at det ikke går bra med 2-3 timers kjøretur heller..!) Når det gjelder vogner kommer det helt av på dine behov. Kjører du mye bil bør du velge en vogn som blir liten sammenlagt og som er lett å løfte inn og ut av bil, altså ikke Simo, Brio eller Emmaljunga sine svære bagvogner... Ville sett på Teutonia Mistral, Mistral S og Fun, TFK Joggster, OTH Urban Jungle/Mountain Buggy, Emmaljunga Cerox, Brio Nova for å nevne noen... Mine to absolutte favoritter er OTH og Teutonia Mistral :-)
keisha Skrevet 5. november 2006 #7 Skrevet 5. november 2006 Tror det er Hts som har eit bilsete som du kan legge helt ned akkurat som en bag. Husker ikkje helt, men det er ihvertfall mye sikrere enn nett, og eit fint sete. Det nye akta graco setet som heter Duo Logic Har og tre stiller fra ligge til sittestilling. Kommer sjølv til å velge en av de setene. men i vogn kommer det til å bli Simo eller Emmaljunga:) Lykke til med valget, er ikkje enkelt dette:)
Anonym bruker Skrevet 5. november 2006 #8 Skrevet 5. november 2006 Sikkerhetsnett brukes vel ikke lenger ??? Kommet en ny patent som visstnok er sikrere. 'vet Bebe Comfort har en bag som kan festes i bil, belte nedi bagen som ungen festes med og seler til å feste i sikkerhetsselefestene. Jeg har Teutoniavogn, y2k/k (eller hva den nå heter). Lett og god vogn både til å trille og legge i bilen. Dersom du går mye på veldig grove og bratte grusveier , synes jeg den har for små hjul og jeg savner håndbrems. Men ungen ligger lunt og godt i den og det er god plass til pose.
<3 + <3 + <3 Skrevet 5. november 2006 #9 Skrevet 5. november 2006 Stemmer at HTS har kommet med et sete som kan legges i "liggestilling" (HTS Izi Sleep), men vær oppmerksom på at det IKKE skal gjøres under bilkjøring da - altså det hjelper ikke mye på den biten! Er kun ment om man bærer barnet i bilstolen - når man er borte på besøk feks, og barnet har sovnet i stolen osv - slik at han/hun fortsatt kan sitte i stolen uten å bli forstyrret..
spirrevirrevipp Skrevet 7. november 2006 #10 Skrevet 7. november 2006 Hvis jeg var deg ville jeg vurdert en vogn fra bebe confort med vindoo bag, feks high trek. Du får den på baby kos, de selger også over nettet. Babykos.no tror jeg. Det som er så lurt med den er at bagen kan brukes som sikring i bil og testene av denne typen sikring kommer visstnok like bra ut som bilstol. Denne måten a sikre på er ikke så vanlig her enda men der vi kjøpte vognen sa de at det var meget strenge regler den var testet etter i Frankrike, visstnok et nivå "høyere" en testene her til lands..... Vi er iallefall veldig fornøyde, er så deilig a ta den lille ut og inn av bil uten å vekke henne hver gang. Vi har bilsete også men brukt bagen mye mer de første 4 mnd iallefall, da sover de jo sa mye og spesielt når man kjører bil. Tror at Jane vognene også har kommet med denne typen bag men ikke sikker.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2006 #11 Skrevet 7. november 2006 emmaljunga vognene er ikke ustødige`!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå