Gå til innhold

Oktober: Endelig har jeg født!! : )


jakm80

Anbefalte innlegg

Onsdag 1. november kl 19.00 kom lille Tiril til verden. Det var 9 dager over termin og startet med rier om natta, men de var ikke vonde. Minte om modningsriene, men kom mer hyppig. Kl 9.30 neste morgen gikk vannet og vi var på sykehuset 10.00 med vondere rier og 5 cm åpning. Fikk rom der jeg lå en stund i badekar, deilig i begynnelsen, men ba etterhvert om epidural. Det var himmelsk, kjente ingen vondter, kunne bare se at jeg hadde rier på skjermen. Låg og slappet av til litt rett før 18.00, da ble det vondt, kjente pressetrang og jeg hadde full åpning. Presset i 50 min, driiiitvondt, men heldigvis kom hun splushende ut kl 19.00. Alt var bra, men fostervannet var misfarget så de kuttet navlestrengen i en fei, tok henne ut og sugde ut vannet. Hun var 3688 gram og 48 cm (men det kan ikke stemme, er nok noen cm lengre for hun er veldig tynn. De drog ikke føttene noe særlig ut) Deilig å få dette nye familiemedlemmet på brystet. Masse mørkt hår og et nusseligt lite fjes : ) Måtte sy 4 overflatiske rifter og flyttet inn på hotellet noen timer senere. Det var helt supert, deilig å bo sammen med mannen min på dette fine, nye rommet med eget bad. Hadde gjester når det passet oss og kunne kose oss sammen hele dagen. Ringte etter hjelp og de kom med en gang. Kom hjem i dag, men sliter litt med ammingen. Har masse melk, men vi styrer litt med å få det helt til, men det går til slutt. Formen min er helt super og har allerede mistet 9 av mine 23 kilo : ) Nå er det tid for amming, stell og leggetid. Det er fantastisk å ha fått en liten baby inn i hjemmet og høre de deilige lydene fra henne. Gled dere alle og lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...