Gå til innhold

Ekstra stress ved behandling i utlandet?

Anbefalte innlegg

Hei!

Min mann og jeg har sammenlignet prisene på de forskjellige klinikkene. Vi ser da at behandlingen i f.eks. Danmark er litt billigere, men med reise og opphold i tillegg er det ikke mye som skiller.

Vi har dessuten en tendens til å stresse hver gang vi skal reise bort uansett om det er forretningsreise, ferie eller bare en hyttetur. Hjemreisen har også lett for å bli masete.

Sånn vi ser det nå er det faktisk bedre å ta det i nærheten av hjemmet vårt for å få mest mulig ro. Er det flere som har det på samme måten?

Fortsetter under...

Hei.. vi var i Danmark... syns ikke det var stress. Mens vi var der nede var vi ute og spise, shoppet og koset oss.. tok livet med ro. Var jo litt sammen med Brumm og mannen også (kjempekos)..

Hjem så hadde vi lugar, og jeg sov nesten hele veien hjem, bare slappet av. Så for oss var det helt perfekt...

Men egentlig så er jeg veldig stresset til vanlig, har jo jobb som jeg stresser i også..

Men nå var det en veldig spesiell greier..og da slappet jeg av.. så nå er det bare å ruge i vei..

Hei!

Vi har vært i Danmark og vi har vært veldig fornøyd med det. Jeg pleier å stresse mye i hverdagen....dvs alltid..he he. Synes det var det motsatte i Danmark. Spiller ingen rolle om du stresser når dere drar:o) Men når derer kommer ned, vil det jo bli mindre stress en hjemme. Denne gangen reiste vi 2 dager før egguttak. Tok båten ned lørdag kveld og kom frem søndag morgen. Da hadde vi hele søndagen i Århus. Det var deilig. Vi gjorde koselige ting:o) Møtte jo Lillemor og Lillemor-mannen og satt på cafe i 8 timer, hi hi, det var ikke akkurat strssende, men bare kos:o) Bor jo på hotell og får servert frokost, går ut og spiser lunch og middag. Den ene dagen bestilte vi bare pizza til hotellrommet. Hverdagen ville blitt mye mer stressende her hjemme...Vi har et barn, så da ville det jo vært en del ekstra..... Handling, lage middag og alle ting en gjør hjemme....rydding og ordning.... Alle de tingene slipper en jo der. Hadde lugar med tv på vei hjem, så sov, slappet av og tittet rundt på båten.

Danmark er virkelig å anbefale. Vi holder til ved Ciconia. www.ciconia.dk

Lykke til med valget!!

Klem

Nå dro vi til utlandet men det va rkunc a en times forskjell å kjøre i forhold til å dra til Muenchen.

Det var for oss mindre stress, vi kikket litt i butikker, kjørte en omvei hem, koste oss.

Men selve inseminasjonsdagen synes jeg var litt mer stressende pga flom, vanvittig med regn osv.

Noe som vfor meg var viktig var å finne en lege/klinikk som ejg stolte peå, som jeg mente visste bedre hva de gjorde. Og det fant jeg i Salzburg, Østerrike samt jeg visst jo skulle vi prøve ivf/icsi er sjansene høyere der, noe som gjorde alt lettere

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...