Gå til innhold

Elektrisk eller manuell brystpumpe??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen formeninger om hva som er best/ mest behagelig/ enklest?

Er dette noe man bør kjøpe før fødsel, eller er det like greit å vente til etter babyen er kommet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

to venninner av meg har prøvd og dem anbefaler elektrisk....

Skrevet

Jeg har bare erfaring med elektrisk, men var veeeeldig fornøyd. Jeg leide det på sykepleieservice, til en billig penge.

Skrevet

Jeg har prøvd beggedeler, sist gang. Lånte først en manuell av en venninne, så kjøpte jeg en eletrisk.

Begge deler fungerte fint, men jeg mener at hvis du skal pumpe mye så er det enklere med eletrisk, istedet for å sitte å kneppe hele tiden. Har forresten hørt at det er kommet en kombi nå, husker desverre ikke merket.

Hvis du vet at du skal ha pumpe, så er det like greit å ha kjøpt det, men det er jo ikke alle som pumper heller.

Jeg pumpa relativt mye, for å ha min melk å gi på flaske når jeg ikke var tilstede. Hun fikk kun morsmelk(ikke kumelk, men fikk annen mat) frem til hun var 1år.

Skrevet

jeg har aldri prøvd noen manuell brystpumpe, men jeg har selv hatt Medela sin mini-eletrisk, og den er fantasisk synes jeg! jeg brukte den i hele forrige ammeperiode dvs. 17 mnd! den er behagelig, men kan dure litt, men det var ikke noe problem for meg. den pumpen fåes på apotek eller hos banda-kjeden. jeg kjøpte pumpen etter fødsel, og da var det et hastekjøp. jeg ble kjempe sår på brystvortene på sykhuset, fordi jeg holdt babyen feil da jeg skulle amme. det ble kjøttsår, som blødde! og da kjøpte vi pumpen, slik at brystene skulle få litt avlastning og mulighet til å gro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...