hjulvispen Skrevet 4. november 2006 #1 Del Skrevet 4. november 2006 Så flott å høre at du er gravid igjen, jeg var kjempespent på å høre hvordan det gikk med deg siden vi begge var gravid i vår/sommer og nå har vært gjennom et fryseforsøk. Du ligger jo litt foran meg i løypa, men jeg ble veldig oppløftet når jeg så at du var blitt gravid på et fryseforsøk med egg fra samme "produksjon" som du ble gravid på. Nå er det tre dager siden jeg fikk satt inn ett fryseegg fra samme "produksjon" som jeg ble gravid på i mai. Jeg er bare kjempe spent på å se om jeg blir så heldig som deg. Jeg vet faktisk om enda ei som var gravid i mai og som nå er gravid igjen med hjelp av fryse egg. Jeg hadde to egg på frys, og begge overlevde opptiningen men det ene fortsatte ikke å dele seg dagen derpå så da ble bare ett tilbakeført. Men ett egg er jo nok hvis det bare fester seg og blir der i 9 mnd :-) Egget som er satt inn var bra, men legen minnet meg på at jeg har alderen mot meg ( jeg fyller snart 40..) Hvor gammel er du ? Har ikke fått meg meg hvor i landet du holder til og hvilken klinikk du behandles på? De gjør jo så forskjellig på de ulike plassene. Jeg har vært på UNN i Tromsø, og nå går jeg på 6 progestan kapsler, 4 progynova og 1 albyl - E pr dag... Hva slags medisiner bruker du på dette forsøket? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6961327-malinl/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
MalinL *2 gullgutter* Skrevet 5. november 2006 #2 Del Skrevet 5. november 2006 Hei Hjulvispen! Så artig å bli etterspurt Har ikke vært så mye inne her i det siste. Så mange triste historier. Jeg tar alle innover meg og blir helt satt ut, så har funnet ut at jeg må prøve å holde meg litt unna. Gratulerer som ruger! Egga fra i sommer gjorde susen de ja. Håper de gjør det for deg også!! Jeg hadde også 2 egg på frys. Vi hadde blitt enig med legen og bioingingeniørene om tilbakeføring av kun ett egg. Men de hadde tint opp begge pga at det ene ikke var helt optimalt. Så da ble det begge Og jeg føler på meg at begge har festa seg.... Jeg går nå på 2 progynova om dagen. (3 før innsetting) og crinone vaginalgel. 2 staver om dag. Er det noen spesiell grunn til at du går på Albyl-E? For det er blodfortynnende ikke sant?? Jeg er 32 år og behandles ved Ullevål. Bor i Hedmark. Ringte Ullevål på fredag og fikk oppsatt time til ultralyd den 29. nov. Blir noen nervepirrende uker. Er jo sååå spent om det er 2 der inne Jeg har gått sykmeldt disse 2 ukene etter innsetting. Det er jeg kjempeglad for. Skal til legen på mandag og forlange mer Jeg orker ikke tilbake til stresset på jobb. Så mye styr der om dagen. Tenkte jeg skulle høre om de kunne måle hcg-nivået med det samme. Har du noen peiling på hvor stor forskjell det kan være med ett og to foster? Håper du får en fin rugeperiode! Min var ett lite helvete.... Hadde skikkelig problemer med å klare å være positiv. Så sa til alle at jeg ikke hadde noen god følelse denne gangen. Dvs midt i ruginga (dag 7-8)var jeg helt overbevist om at jeg var gravid. Men så var jeg så dum å ta test på dag 8 tror jeg det var. Den var selvfølgelig negativ. Da ble jeg skikkelig deppers etterpå. Selv om jeg visste det egentlig var for tidlig å teste. Så på dag 10 begynte jeg å få tilbake trua. Følte liksom på hele kroppen at jeg var gravid. Så på dag 11 tok jeg test. Og da endelig var den positiv. Da ble jeg så letta og glad. Ubeskrivelig!! Lykke til Hjulvispen!! Håper du også får se det herlige krysset igjen!! Krysser fingrer for deg framover! Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6961327-malinl/#findComment-6964333 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjulvispen Skrevet 5. november 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 5. november 2006 Hei Malin! Koselig å finne en mail fra deg på søndags morgen :-) Siden dette er mitt 4 forsøk vet jeg alt om hvor pyton rugeperioden kan være. Men alt er glemt når man ser det blåe krysset!! DU skriver at du hadde en positiv følelse midt i rugingen, kjente du noe spesielt da som du klarer å beskrive? Har du f.eks kjent de berømmelige festesmertene? Når det gjelder albyl E, var det noe jeg spurte legen om å få på bakgrunn av at jeg har lest her inne at mange får det i forbindelse med ivf forsøk. Har lest at det kan gjøre det lettere for egget å feste seg og at det skal forhindre blodpropp i morkaka siden dette kan være en av grunnene til MA. Men jeg har vel fått et inntrykk av at de som får det, har mistet flere ganger. Jeg har jo mistet bare en gang, men jeg har jo bare dette ene egget så jeg har jo ikke råd til å miste flere ganger. Jeg tenkte at det skader jo ikke å spørre, og legen var helt med på det. Hun syns faktisk det var en veldig god ide og syns det var bra at jeg foreslo det selv. Siste jeg var gravid gikk jeg sykemeldt helt til jeg mistet, og hvis jeg tester positivt denne gangen også skal jeg være sykemeldt en god stund i følge legen min. Det har med alderen min å gjøre og det at dette er siste gangen, da må man gjøre alt som er mulig. Når det gjelder HCG verdien med ett eller to foster, så blir den vel nesten dobbel så høy med to. Det skal finnes tabeller på nett som man kan lese ut av hvor stor verdien skal være på de ulike dagene. Hvis verdien er betraktelig høyere, er det sansynlig at det er to. Du skriver at du halvveis i rugingen var overbevist om at du var gravid. Kjente du noe spesielt siden du opplevde det slik? Kjente du f.eks noe til de berømte festesmertene? Kan du huske om symptomene var de samme som sist du ble gravid? Ja det blir en spennende november for både den ene og den andre!! Håper jeg slipper å være en av de som må komme med en dårlig melding til deg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6961327-malinl/#findComment-6964815 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MalinL *2 gullgutter* Skrevet 5. november 2006 #4 Del Skrevet 5. november 2006 Hei igjen! Har ikke kjent noe spesiell festesmerte. Hadde mensmurringer fra dagen etter innsetting. Og de vedvarte til midten av rugingen. Var vel derfor at jeg ble litt negativ også. Men de tok seg opp igjen etter at jeg hadde testa positivt. De symptomene var lik som sist ja Veldig nærtagende Murringene Lav livmortapp Det jeg er bekymret for nå er at jeg har hatt litt vondt. Vet ikke hvordan jeg skal beskrive det. Ligner litt murringer, men er liksom ikke det heller. Og tidligere i dag fant jeg jo bittelitt blod på papiret. Så nå har humøret sunket på bånn. Er overbevist om at det går til hel... denne gangen også. Prøver å tenke positivt, men det går dårlig... Prøver å overbevise meg selv om at det kan være pga at jeg egentlig skulle hatt mensen i disse tider. Vet du hvor tidlig det er noen vits å ta ultralyd? Har veldig lyst til å be om en ultalyd på sykehuset her, før den jeg skal ha på Ullevål i uke 8. Huff, jeg blir gal av dette!! Er så alt for flink til å psyke ned meg selv. Er glad jeg skal til legen i morra. Da kan jeg klage min nød til han Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6961327-malinl/#findComment-6966667 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjulvispen Skrevet 5. november 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 5. november 2006 Skjønner godt hvordan du har det når du oppdager blod på papiret. Det samme skjedde med meg på rugedag 11. Jeg blødde veldig lite i noen dager, men nok til at jeg også mistet motet og tenkte at nå var alt håp ute. Mensmurringer hadde jeg også, ikke hele tiden men av og til og de var ganske kraftige. Jeg snakket med UNN på rugedag 14 og spurte hva de trodde. De mente at det kunne være det ene egget som gikk og anbefalte meg å teste morgenen etter. Det gjorde jeg jo, og det viste jo at jeg var gravid. Og på ultralyden som jeg var på i uke 8, så de ett foster med bankende hjerte. Prøv å hold mote oppe!! Det er ikke sikkert at noe er galt, men det kan også være at det er det ene egget som går. Jeg vet om ei som er gravid nå med frysegg som har blødd ganske mye, men det er ingen ting galt der. Og hun fikk bare satt inn ett egg. Jeg klarer ikke å huske hvordan symptomer jeg hadde sist, så jeg må bare prøve å ikke tenke så mye på det. Jeg husker kun at jeg hadde sterke mensmurringer den uke jeg skulle ha hatt mensen, og at jeg hadde murringer helt til uke 9. Jeg vet om ei som fikk ultralyd i uke 5, så alt er vel mulig. Hvis du skal til legen i morgen kan du jo be han om å ta en ny HCG prøve og ta en ny igjen et par dager etter. Hvis det er en stigning, er du jo gravid fortsatt. Men spør legen hva han tror om tidlig ultraly. Jeg krysser fingrene for deg!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6961327-malinl/#findComment-6967969 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MalinL *2 gullgutter* Skrevet 5. november 2006 #6 Del Skrevet 5. november 2006 TUSEN TAKK for oppmuntrende ord! Jeg har klart å roa meg ned nå. Ikke hatt mer blod på papiret og smertene har gitt seg litt. Har bestemt meg for å prøve å fokusere på det positive til det motsatte er bevist. Skal få legen til å ta hcg-prøve i morra og en ny om ett par dager ja. Tror det er greit for at jeg skal bli beroliget. Jeg kommer nok til å være ett nervevrak helt fram til godt over uke 12... Blir vel sånn når en har mista før. Overtalte sambo om å bestille take away kina-mat i dag. Godt å ha noe å kose seg med når ikke humøret er på topp Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6961327-malinl/#findComment-6968408 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjulvispen Skrevet 6. november 2006 Forfatter #7 Del Skrevet 6. november 2006 Hei igjen ! Ville bare ønske deg lykke til hos legen. Det blir spennende å høre hva ha sier, og om kan ordne en tidligere ultralyd for deg. Jeg har jo ikke kjent noe ting fram til i går ettermiddag, men da fikk jeg plutselig kanskje sterke menssmerter som varte en time eller to. Etter det var det litt murring. Håper det var et godt tegn :-) I dag kjenner jeg ikke noe, men jeg husker fra sist at mensmurringene kom litt i perioder i løpet av dagen, så jeg håper jeg kjenner noe senere i dag. Å kose seg er viktig, god ide å sende mannen ut å kjøpe kina mat! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6961327-malinl/#findComment-6978034 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MalinL *2 gullgutter* Skrevet 6. november 2006 #8 Del Skrevet 6. november 2006 Hei! Nå har jeg vært hos legen. Var heldigvis ikke noen problem å få henvisning til ultralyd. Men det tar noen dager før jeg får time. Fikk tatt blodprøve også. Da jeg foreslo det sa han at det var jo kjempelurt. Det hadde ikke han tenkt på... Får vel bare unnskyld'n stakkar. Han er jo bare turnuslege. Men han hadde snakka med fastlegen min og var informert om "situasjonen" min så det var jo kjempebra. Skal tilbake på onsdag å ta ny blodprøve. Så må vel smøre meg med fryktelig mye tålmodighet.... Er blitt sykmeldt i 14 dager til, så jeg slipper heldigvis å tenke på jobben. Mensmurringer er positivt ja. Det har det iallefall vært i mine tilfeller Håper det går bra med deg. Når skal du teste forresten? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6961327-malinl/#findComment-6982095 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå