Gå til innhold

Guttebabyer:Altfor trang forhud.Noen andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om noen fager skal vi på 5 måneder-kontroll. På 3-månederskontrollen sa legen at han hadde veldig trang forhud. Hvis det ikke ble bedre til 5-mnd kontrollen måtte han nok operere. Noen som ahr opplevd det samme? Hvordan går dette til? Er vel ikke en veldig omfattende operasjon? Eller? Gikk det bra? Noen med erfaringer? Huff, stakkars lille gullklumpen min!! På forhånd takk for svar! Er jo litt bekymret!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette har ikke legen sjekket hos oss, men gutten vår og har veldig trang forhud som ikke lar seg dra tilbake.. hmm. Kan jo ikke være så omfattende, er vel en mild (og ikke minst bedøvet) variant av omskjæring, som alle jødiske gutter gjennomgår...;)

Skrevet

Har de sjekket dette? Trodde en ikke skulle dra forhuden tilbake jeg? Hvordan vet en om den er trang eller ikke? Skal på 6 mnd kontroll til uka..må spørre da..

Skrevet

vi har bare dratt forsiktig i den. Har hørt det samme som deg, det var mamma som mente det var på tide å vaske "bakom" nå. Han var litt rød, så hun ville vaske i tilfelle inf. Men tror nok det er riktig som du sier...

Skrevet

Skal visst ikke dra tilbake før de kan gjøre det selv, rundt 3 års alder der jeg har sett råd om dette-div bøker for foreldre etc. At legen sjekker det må imidlertid være greit, men tror ikke du behøver å høre på mamma i dette tilfellet:-)

Skrevet

hehe, enig med deg der;) som sagt har vi bare dratt forsiktig, så får vi gjøre som du sier og la det være til han blir større.

Skrevet

(Det er jeg som skrev dette innlegget)

Jeg fikk beskjed på barsel at man ikke skulle dra forhuden tilbake. Så derfor har jeg ikke gjort dette. Men da vi var på 3-mnd kontroll sjekket legen dette da. Han spurte om tissen ble som en liten ballong når han tisset. Noe den gjør... Han skulle derfor vente å se til 5-mnd kontrollen for å vurdere operasjon. Jeg har ikke turd å trekke den tilbake, overlater det til legen. Men den er veldig trang altså.

Noen som har barn som har tatt denne operasjonen? Tar det lang tid før det gror? Svir vel litt når dem tisser?

Skrevet

Jeg har hørt at man ikke skal trekke tilbake forhuden på babytisser, bare vaske forsiktig med litt olje (uparfymert, selvfølgelig!) på en dott med bommull hvis den er irritert. Den holder seg ren hvis man bader en del, synes jeg.

Ene gutten min hadde veldig trang, men de gjorde ikke noe før han nærmet seg skolealder, det er da de fleste må operere, så vidt jeg forsto. Min gutt fikk en "modningssalve" som han smurte på selv om kvelden, og etter en periode hadde det ordna seg av seg selv, så vi slapp operasjon.

En kompis måtte operere, og var visst litt sår en tid, men så var alt i orden. Tvi tvi!

Skrevet

Ok, takk til de som har svart så langt! Noen som har hatt babyer som har måttet operere? Eller har vært i lignende situasjon?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...