Gå til innhold

Jeg tror jeg blir gal av ul! Hjelp

Anbefalte innlegg

Var på ul på onsdag og da kunne ikke gyn. se noe. Så fikk jeg veldige luft smerter i går kveld og når jeg våknet i dag tidlig hadde jeg bitte litt blod i trusa. Jeg ble selvfølgelig kjempebekymret og dro på legevakta og fikk henvisning til ul. Joda, det var bitte litt blod i livmora, og ut i fra at jeg hadde siste mens 17 sept. uregelmessig riktignok, mente han at jeg burde være litt over 6 uker og at det følgelig burde være et foster der. Eneste vi så var en bitte liten prikk, som legen trodde kunne være fosteret som jeg var i gang med å miste eller så var jeg så kort på vei og fosteret er så lite. Vet snart ikke hva jeg skal tro snart.. Har ikke blødd mer og livmor halsen er lukket. Noen som har opplevd det samme som meg? Jeg kan liksom ikke skjønne heller at jeg er så kort på vei, har jo hatt pos. test i over 2 uker....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6960985-jeg-tror-jeg-blir-gal-av-ul-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anerikke hvor flink denne legen er jeg da..

Men har du uregelmessig mens så kan du jo ha hatt uregelmessig EL også, så da kan du godt være kortere på vei, kan jo ha hatt EL mye senere da.. har du ikke tatt prøver på det så vet ingen.

Få deg en ny ultralyd til onsdag eller torsdag og se da, samtidig ta hcg prøver.

Lykke til

Jeg var også på UL forrige uke, da var jeg over 6 uker på vei. Gynekologen så kun tom fostersekk, i tillegg var den oval og lå ikke på "riktig sted". Han sa at enten var det for tidlig eller så var det gått galt. Han kunne heller ikke utelukke sv.skap utenfor livmor, vet ikke hvorfor, det kan være pga. plasseringa av fostersekken.

Tok hcg prøver med to dagers mellomrom for å sjekke at stigningen var innenfor normalen.

Uansett, den siste uka har vært et helvete - jeg har vært overbevist om at hva det nå er, så er det sannsynligvis ikke bra. I tillegg har jeg vært veldig øm på høyre side der den ene eggstokken ligger, så har bare venta på å få bekrefta exu.

I går ringte gynekologen og fortalte at hcg-stigningen var normal, ikke fordobling, men ikke så langt unna. Han ville imidlertid at jeg skulle komme inn til UL i dag for evt. å utelukke/bekrefte exu.

På UL i dag kunne vi se et bittelite bankende hjerte, alt så normalt ut. De fant imidlertid en cyste på ene eggstokken, som visstnok er vanlig tidlig i sv.skapet og det er denne som forårsaker ømheten på den ene siden.

Uansett, det kan være at du bare var tidlig ute ift. UL som jeg. Prøv å få tatt hcg-prøver med to dagers mellomrom ivertfall. Jeg tenker nå at jeg aldri skulle gått før jeg iallefall var i uke 7 eller 8, men pga SA for et halvt år siden var jeg skikkelig keen på å sjekke at alt var ok, noe jeg trodde man kunne få bekrefta såpass tidlig.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...