Gjest Skrevet 4. november 2006 #1 Skrevet 4. november 2006 Hei hei.... Vi har akkurat kommet opp i full porsjon grøt til Felix om kvelden (100 ml melk). Han får grøt av 50 ml melk på formiddagen, pluss at vi nå har begynt å gi fruktmos i tillegg. Jeg bytter på å gi ris og maisgrøt. Han har akkurat blitt 6 mnd og i det siste har han vært veldig mye våken om natten. Når han våkner krever han melk (gir melk 1-2 ganger pr. natt). Burde ikke grøten mette ganske mye slik at han burde sove hele natten? Bør jeg begynne å gi vann om natten isteden for melk? Bør jeg også øke formiddagsporsjonen hans? Takker for svar jenter :0)
hillan78-Gutt.2/4-06 Skrevet 4. november 2006 #2 Skrevet 4. november 2006 Det høres ut som bra med mat for en 6 mnd gammel gutt. Vi hadde også problem med at gutten vår våknet mye om natten fra ca 5,5 mnd og innførte derfor grøt, men han våknet fortsatt om natta og gjør det fortsatt (7 mnd og spiser 2-3 ganger etter leggetid). Så grøt metter ikke mer på alle babyer. Nattavvenningen tar vi når han spiser 4 måltider med fast føde eller har fått flere enn 2 tenner. Gutten min spiser ganske mye når han får pupp om natta og det er da han får i seg mest mm så han trenger det tydeligvis. Stresser derfor ikke med avvenning. Når han har spist som dette 1-2 uker så ville jeg tilbudt han full posjon med grøt på formiddagen oxo eller eventuelt prøvd med noen t-skjeer middag (f.eks most potet etc). Er jo ikke sikkert han spiser opp alt hver gang uansett men da har han tilbudet. Mange måter å gjøre dette på da og alle babyer er forskjellige. Virker gutten din blid og fornøyd i løpet av dagen og sover greit utenom måltidene på natta, så får han helt sikkert nok mat:-)
Gjest Skrevet 4. november 2006 #3 Skrevet 4. november 2006 Hei hillan78 Tusen takk for svar..ja han virker veldig blid og fornøyd og magen fungerer som den skal :0) Skal prøve å økeformiddagsporsjonen om et par ukers tid :0) Blir spennende å se om det hjelper litt. Her er det ingen tenner ennå, virker ikke som de kommer ennå heller. Det er om natten Felix spiser mest også så er nok lurt å vente med avvenning. Ha en fortsatt fin lørdagskveld.
Prinsemammaen Skrevet 5. november 2006 #4 Skrevet 5. november 2006 Synes det høres bra ut med mengden grøt til Felix. Da gutten vår var 6 månede, spiste han mye mindre enn det. Er ikke alle babyer som sover natten gjennom med grøt. Gutten min er straks 8 måneder, og han har nettopp begynt å sove godt om natten. Men det gjorde han ikke før han fikk MASSE mat på dagen. Tre måltider gjennom dagen med brødskiver, bananer, litt grøt, middager osv. Samt mme. Han får fortsatt mme en gang i løpet av natten. Det skal han få lov til en god stund fremover. Vi har nemlig slitt MYE med søvnen hans, og på det verste har han våknet hver time natten gjennom og har måttet bli bysset i søvn igjen. Derfor er det ren luksus for oss at han nå kun krever melk en gang i løpet av 12 timer!! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå