## :D ## Skrevet 4. november 2006 #1 Skrevet 4. november 2006 Hvorfor er det så mange som boikotter nestle??? Er det noe jeg ikke har fått med meg??
april 06;) + mai 09* Skrevet 4. november 2006 #2 Skrevet 4. november 2006 står utfyllende om dette i månedens nr av Foreldre & Barn. Er pga av at de i mange år har drevet med propaganda ang salg av mme i utviklingsland. Lurer mødre med prøver med mme, og sier det er mye bedre for barna. Resultatet blir at mødrene mister mm, og blir tvungne til å kjøpe mme videre, noe de ikke har råd til. Millioner av barn døde pga dette. Nestle hevder de har sluttet med dette, men det er vel heller omdiskutert.
## :D ## Skrevet 4. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 4. november 2006 oida, det var rystende!!! Det ante jeg ikke.
april 06;) + mai 09* Skrevet 4. november 2006 #4 Skrevet 4. november 2006 Ja, rimelig stygge greier. Mødrene i U-land har jo ofte heller ikke tilgang på rent vann og rene flasker, så barna får bakteriesykdommer. I tillegg mister de jo beskyttelsen via mm. Som følge av at de ikke har råd til å kjøpe pulveret tynner de ut mme og, noe som gir syke barn. Skikkelig fælt! Men som sagt, en får da håpe det er sant som sies at Nestle driver en mer human politikk på dette i dag. Men kritikerne mener tilfeller av dette fortsatt skjer rundt om, hele tiden...
Duddlidu Skrevet 4. november 2006 #5 Skrevet 4. november 2006 Det står forresten ganske mye om dette på www.ammehjelpen.no også. http://www.ammehjelpen.no/default.asp?MenuID=255&mainID=255
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå