Lille Jumbo Skrevet 4. november 2006 #1 Skrevet 4. november 2006 Snakker de mye? Hvor mange ord kan de? Er litt bekymra for lillegutt jeg. Han har KISS og har vert under behandling for dette.Har testa hørselen og den var det ikke noe galt med. Har også vert til pedagog for observasjon for språket og de sier han har for lite mimikk i ansiktet bruker forlite musklene i ansiktet. Lager bare mmmmmm lyder med tonefall,men sier mamma ,appa(pappa) ,Issi (pissi) nesten rent ja, haaa (hade) og hei. Han prøver ikke å si bil f.eks vist vi spør om han kan si det. Da ser han bare surt på oss. Babler ikke. HAr aldri hørt at han har bablet. Men han forstår alt vi sier. Skal du ha noe å drikke? spør jeg om det går han til kjøleskapet. Går å kaster ting i boss vist jeg sier det. Til eksempel.... Vet han er bare 19 mnd men mange har komentert han å spurt om han alltid er så stille. Han gøet nesten aldri da han var baby heller.. Bør jeg bekymre meg?
Expat Skrevet 4. november 2006 #2 Skrevet 4. november 2006 Jeg har en venn som er vitenskapelig ansatt på Cambridge Universitet, altså ikke en treg fyr. Han sa sine første ord, en hel setning, da han var tre. De kjørte på havna og det kom "That's a big boat" fra baksetet (de kjørte jo nesten utfor i forskrekkelsen). Men uannsett, er han blitt sjekket av legen da? Det er jo de som trenger dren i ørene etter ørebetennelser og slikt?
Anonym bruker Skrevet 4. november 2006 #3 Skrevet 4. november 2006 Min sønn er også slik som din Øyas. Han forstår, men sier lite. Han begynte i barnehagen i høst og etter det har han faktisk begynt å prøve litt og babler uforståelig, men det har ikke blitt noe prating enda. Han er 20 mnd. Men jeg leste for ikke lenge siden at så lenge de har språkforståelse er det ikke noe å være bekymret over. Noen barn lagrer ordene og når de først begynner kommer alt på en gang fordi de kan dem. De bare bruker dem ikke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå