Gå til innhold

Juni: Når legger dere nurket deres?


~Endorfina~

Anbefalte innlegg

Her har det vært ganske nøyaktig kl. 21 en god stund, men har lyst å prøve å få henne til å slokne tidligere. Prøvde i kveld kl. 19, men det gikk IKKE... Hmmm..

 

Når legger dere barnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos oss har teodor lagt seg tidligere og tidligere. Ofte er han så trøtt at han sovner allerede kl 19. Prøver å holde han våken til 1930-2000, men det er ikke enkelt... Tidligere sov han fra 20-05, spiste litt og sov til 8. de siste 5-6 ukene våkner han ofte, selv etter grøt start. De siste dagene har han våknet i 3-4 tiden og vært våken en stund. Det var vel på tide for oss som kun har hatt sultent barn på natta, som har sovet videre så fort han har fått mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, får håpe de snart begynner å sove rundt, men det kan vel fortsatt ta en del måneder.

 

Hvis han sovner kl. 19, er han i senga si da? Eller må dere bære ham inn, og da våkner han ikke? Har du nettopp proppa ham med mat også da?

 

Hun tar seg av og til en liten nap i 19-tida her også, men da er hun i stua og våkner etter kanskje 10 min. Hadde sannsynligvis våkna om vi prøvde å bære henne inn.

 

Hm, synes det er litt innvikla det her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte har han fått pupp rundt 17-1730. Ca kl 18 gir jeg han grøt. Etter dette koser vi oss litt og prøver å drøye tiden ut. Bader lillegutt hver kveld. Han elsker det! Koser oss så lenge tålmodigheten hans rekker på stellebordet. Og så er det ut i stua, mer kos! Pupp tilsist.. Bærer han i seng VÅKEN...

Og der ligger han til han sovner selv. synger samme sang hver kveld og har en uro over han. i starten når vi begynte å trene på dette, kunne han ligge våken 1 times tid, nå sovner han ganske fort. med en gang han begynner å gråte går jeg inn til han, tar han opp og koser litt hvis han hylgriner. men går ikke ut av soverrommet med han.. vet ikke om dette er "riktig", men vi synes dette fungere greit for oss.

 

En stund var han så trøtt hver kveld at han gjerne sovnet på puppen,bar han i seng etterpå. Plutselig en dag ville han ikke sovne i senga si når han var våken. Vi sleit litt med å få han tilbake til det gamle. så nå SKAL han være våken når jeg legger han der. etter 3 uker med stryking i panna og syyyyynging på sengekanten, sovner han endelig selv.

 

er livredd for å gi etter på bading og sånn på kvelden. å forandre noe i rutinene. nå våkner han nårsomhelst! men ser at enkelte netter sover han lenge igjen, så håper at vi kommer tilbake til gamle vaner igjen snart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dere har veldig gode rutiner og orden på sakene :)

 

Men er det ikke mye pes å bade hver kveld? Det virker veldig vanlig, høres ut som nesten alle gjør det. Har lurt på det der. Her bader vi ca hver 3. morgen...

 

Det er sant at plutselig kan enkelte kvelder være kjempevanskelige, selv om det i det store og hele går veldig greit. Har jo gått veldig fint med legginga kl. 21, pupper henne søving og legger henne lysvåken og smilende, synger "so ro" og går ut. Må av og til inn og putte i smokken en el flere ganger, men uten noe særlig grining.

 

Virkelig ikke noen enkel fasit dette. Alle har forskjellige metoder og ikke minst er barna veldig forskjellige!

 

Nå sovnet hun forresten her, en halvtime tidligere enn normalt. Får se hvor lenge hun sover da :D

 

Må du gi mat om natta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det sovetid kl 20.00. det har det vært siden Mathias var 6 uker :)

 

Et godt tips for å få barna til å sove rundt er å bade om kvelden, rett før pysj og nattmaten.

 

Det var et tips jeg fikk og det virket her, har også gitt tipset vidre til veninder som har fått mye lettere netter etter at badingen ble en del av kveldsrutinene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

har fått en god rutine

med bading-kosing og pupping

og så sovner hun, ca kl 21 kver kveld

er fornøyd med det, da får vi voksne litt kveld sammen

og så sover hun til kl 0730

hun våkner av at pappa går på jobb

(sover 2 timers 2 ganger på dagen)

 

var innom hjemmesiden din-kjempefin :)

og vi har baby født på samme dag!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, før sov han i ett strekk fra 20 til 5. etter 2 uker med økedøgn(?) hvor han spiste 1.-2. time hele døgnet og jeg holdt på å bli gærn, starta jeg med grøt. men han våkner fortsatt ofte. men ser at enkelte netter våkner han ikke for mat før i 3 tiden. så kanskje vi er på rett vei igjen:) når han våkner på natta kommer han over til vår seng og blir der til vi står opp. er så trøtt på natta, trenger den søvnen jeg kan få. og dette har blitt vår løsning!! han spiser stort sett 2-3 ganger på natta. kjenner at det tærer på, og at jeg håper han kan finne roen som han gjorde fra han var 6 uker til 3 mnd...

 

vi startet med å bade hver 2.dag. ofte gikk det 3 dager. bestemte meg for å gjøre det hver dag for å ha en fin avslutning på kvelden. etter at vi starta med det har vi aldri hoppet over en eneste bading! han elsker å bade, har ikke hjerte til å ta fra han den gleden. men jeg kjenner at det er litt pes å gjøre det hver eneste kveld. han spreller og spruter vann overalt.. ja du vet sikkert hvordan det er!!

 

når det gjelder legging er det vel å finne sin egen vei! fint å få gode råd, men det viktigste er jo at det er greit for de som har barnet. vi synes det er koselig å ha teodor i senga på natta. hvis det er det somskal til for at han føler seg trygg synes jeg det er ok! han hylgriner hvis vi prøver å løfte han tilbake etter at han har kommet over..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Theodor sovner kl19 :o) Har gjort det siden han var ca 8 uker! Men til gjengjeld osver han ikke mye på dagen. ca 3 lurer på MAX 1 time hver. Men herlig å ha voksen-kveld!

Da spiser han ca kl 24, 4 og om morgenen kl 8. Før vi begynte med grøt kl 18 våkna han opptil 6 ganger på natta for mat. (hjelpes det var pes!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun legger seg kl22 og da sover hun helt til 9 neste morra, så skal ikke klage på det! Men skal prøve å få hun i seng litt tidligere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aleksander legger seg 19-1930 tiden. Han bader ikke hver kveld, men vi steller han og gir han pupp, så legger han seg våken og sovner som regel innen 15-20 min. Leggerutiner la han seg til selv fra han var kanskje 4 uker, stort sett aldri noe grining (bank i bordet), men det hender vi må opp en gang for å putte inn smukken. Fra han var 9 uker sov han hele natten igjennom.

Han våkner da mellom 6-8 og får pupp, er da stort sett våken en til to timer før han sover igjen en til to timer. Sånn fortsetter det frem til ettermiddagen, etter kl 16 er det stort sett ganske vanskelig å få han til å sove. Da må vi gå tur og han sover mens vi går, men våkner når vi stopper. Er nok ofte litt urolig den siste halve timen, timen før han legger seg, men synes ikke vi kan legge han tidligere. Pappa må jo også få litt tid med han etter jobb og middag.

 

:o))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teodor legger seg i 22-23 tiden etter kveldsmat og kveldsstell. Når kl er 23 så sover han :) Da sover han til sånn i 07-tiden, da får han mat, da er han så urolig i søvne. Han sovner igjen med en gang, ikke alltid han helt våkner mens han spiser ;) Da sover han til i 11-tiden. Teodor har ingen avtaler før kl 12, han er et skikkelig B-menneske ;)

 

Dette fungerer fint for oss alle 3 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi legger lilleG 19.30, det funker kjempefint, han sovner for seg selv etter et par minutter hver kveld. Tror grunnen til at det har gått så greit m søvn her i huset er at vi har sett ham an helt siden han var nyfødt og latt ham regulere søvnen selv. Frem til han var ca 2,5 mndr la vi ham 23.30 og han sov uten opphold til 6.00 ca. Så begynte han å bli grinete på kvelden, vi tenkte han var trøtt, og begynte å legge ham tidligere og tidligere, var nede på 19.30 i løpet av få dager. Nå viser han tydelig at han vil legge seg med å lene seg inntil oss og gni seg i øynene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mellom 7 og 8, kommer helt an på hvor lang ettermiddagsluren blir:o) Har måttet våkne henne av og til i det siste!! Sånn at hun får sove til kvelden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi legger veslejenta kl 20. Da har hun fått på pysj og spist grøt og mme. Hun sover da helt til 8:30 - 9 dagen etter. Så jeg skal ikke klage:) Har hatt det sånn siden hun var 10 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...