Anonym bruker Skrevet 4. november 2006 #1 Skrevet 4. november 2006 Har prøvd å finne på internett og fant ikke så mye, har visst hatt uvi i snart to mnd uten å vite det, men nå har det blusset så opp at det gjør vondt ja. Får ikke til å tisse, får vondt bare jeg prøver å slappe av i muskulaturen der nede, kan det være så galt når man har uvi? Hva er de vanlige symptomene? Og hvor kraftig kan det bli? Noen andre som har hatt vanskeligheter med å tisse når de har uvi?
Anonym bruker Skrevet 4. november 2006 #2 Skrevet 4. november 2006 Hvis du har gått med uvi i snart to mnd synes jeg det er litt rart.. da må det jo ha spredt seg vidre oppover i nyrene for lenge siden, å da hadde du kjent det... hadde uvi for ikke så lenge siden, å merka det p.g.a at jeg hadde blod i urinen... da jeg tørka meg etter dobesøk var det masse blod på papiret, å hadde så vondt at jeg skreik.. samboeren min sto ved siden av meg på bare å holdt meg i handa hver gang jeg skulle tisse... helt forferdelig... ...kanskje litt feil å si at jeg merka det ved at jeg hadde blod i urinen for det bygde seg oppover etterhvert.. til å begynne med var det bare litt sviing da jeg tissa, men etter et par dager var der blod når jeg tørka meg... Et lite tips, ikke la det gå så lang tid at du får nyrebekkenbetennelse... det gjorde jeg, og det var helt FORFERDELIG... Kom deg til legen...=) Lykke til...=)
alim Skrevet 4. november 2006 #3 Skrevet 4. november 2006 Symptomene ved uvi er smerter ved vannlating, hyppig vannlatning, smerter i magen, sterk lukt på urin, kan være blodtilblandet. Det er forskjell på hvordan man føler seg. Du bør ta kontakt med lege slik at du får behandling. Det er viktig å få det behandlet slik at du ikke får nyrebekkenbetennelse. Det grunn nok til å oppsøke legevakten hvis du har en i nærheten
Anonym bruker Skrevet 4. november 2006 #4 Skrevet 4. november 2006 Tror at det har blitt holdt i sjakk for jeg har gått på penicillin de to siste mnd pga tidligere uvi, fikk da selexid, men den tok bare knekken på noen bakterier ikke alle, nå har jeg fått to nye forskjellige typer, keflex og triometrin eller no sånn... men jeg får ikke til å tisse? Gjør så vondt å slappe av i musklene at jeg fikk vel til to dråper eller no sånn igår:( Bruker kateter for å få til å tisse...
Anonym bruker Skrevet 4. november 2006 #5 Skrevet 4. november 2006 HI her igjen..Jeg trodde man fikk vondt i korsryggen også, merket igår at jeg hadde vondt i ryggen akkurat slik man får når man får mensen...måtte legge meg ned, kjentes ut akkurat som jeg var på vei til å få kink i ryggen... men det er den tissingen som irriterer meg...håper jo at det er uvi infeksjonen som gjør dette... men jeg har ikke peiling, har aldri hatt problemer med å tisse før når jeg har hatt uvi før unntatt at det har gjort litt vondt... Hvordan kjenner man at man har nyrebekkenbetennelse da?
mara 28.11.06 Skrevet 4. november 2006 #6 Skrevet 4. november 2006 Hvis du har nyrebekkenbetennelse får du vondt bak i ryggen.Hvis du ikke klarer å tømmeblæra for urin, vil det kunne føre til at infeksjonen ikke går tilbake. Det er derfor viktig å føre litt kontroll med hvor mye som kommer ut i forhold til hva du inntar av væske. Evnt kateteriser deg for eksempel 3 eller fire ganger fast i døgnet hvis det er skikkelig ille, for da forhindrer du at det blir resturin som gir grobunn fornye bakterier. Har du feber? Hvordan er allmenntilstanden ellers?
Anonym bruker Skrevet 4. november 2006 #7 Skrevet 4. november 2006 Jeg får ikke til å tisse, fikk til to dråper igår. Kateriserer meg jevnlig, urinen er på vei til å bli (sorry detaljer) brun og grumsete, men ryggen er ikke så vond idag, måtte ty til krykkene i går for jeg var redd korsryggen skulle låse seg. Jeg får aldri feber noengang, Har hatt allslags sykdommer, men får aldri feber, hadde nettopp kraftig influensa og ble sengeliggende pga det, men feber fikk jeg ikke. Er du sykepleier eller noe mara? Greit med sånne som deg her inne:)
mara 28.11.06 Skrevet 4. november 2006 #8 Skrevet 4. november 2006 Hei igjen... Ja, jeg er sykepleier Anbefaler at du tar kontakt med legevakt i morgen tidlig.Prøv å få tatt en morgenurinprøve. Viktig at du vasker deg godt nedentil før du tisser. Hvis du kateteriserer deg er det også viktig med godvask. Viktig at du drikker MYE, slik at du får skylt gjennom systemet. Appelsinjuice er bra og ta gjerne C vitaminer om du har. Ellers er tranebærjuicen de selger på Lidl butikkene veldig effektiv mot UVI. Kommer det ut mye urin da du kateteriserer deg da? Syns du skal rådføre deg med lege såfort som mulig. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå