Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 4. november 2006 #2 Skrevet 4. november 2006 Gutten min er 5,5 mnd.. Dagen her begynner 7 - 7.30.. Får da en porsjon med grøt ca kl 11. 180ml MME ca kl 15. Middag,drikker vann ved siden av ca kl 18.30 Grøt av 150ml vann kl. 19 Natta Motorisk er han vel ganske gjennomsnittlig,griper tak i leker som blir holdt foran han,og plukker opp det som ligger rundt. Bytter fra høyre til venstre hånd og motsatt. Ruller fra rygg til mage. Moro å se på den "rare" babyen i speilet..hehe Tar tak i tærne sine og prøver å dra de av. Elsker å bade,har blitt sånn at jeg blir nesten like våt som han.. Stå å hoppe på fanget er kjempestas. Også er det gøy å dra seg selv opp når han holder mamma i handa Hva slags rutiner har dere da ? Og hva kan din baby?
~Endorfina~ Skrevet 4. november 2006 #3 Skrevet 4. november 2006 Jenta mi er 4,5 mnd Jeg fullammer, ca kl. 08, 11, 15, 18, 21, 05 Hun har bare rullet fra mage til rygg og har ikke oppdaget tærne enda. Griper leker når hun ligger på magen, og roterer saaaakte i sirkel Vil sitte masse, men må ha støtte. Aller helst vil hun stå, men det får vi visst ikke lov til å hjelpe henne med, sa fysioterapeuten. Hun har ledd skikkelig noen få ganger. Spennende å sammenligne!
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 4. november 2006 #4 Skrevet 4. november 2006 Glemte det jeg,gutten min roterer også i sirkel,og ler en del,smiler masse
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 4. november 2006 #5 Skrevet 4. november 2006 Har ikke noen spes rutiner. Men hun har funnet ut selv att 22 23 tiden er en flott tid å legge seg så før det må hun bli skiftet på og spist. Hun er sterk. Hs ville ta bilde av henne vise andre hvordan en på 3 måneder skal være =0) stolt mamma men det sier hun nok til alle hi hi. Nå som hun er 5 måneder i dag=0) griper og leker hun.
Turbomamma (gutt 170606) Skrevet 4. november 2006 #6 Skrevet 4. november 2006 Guttebassen er 4,5 mnd og dagene hans ser slik ut: Pupp: 08, 11, 15, 17 og 19 Grøt m/mme kl 18 (ca tider altså) Han legger seg kl 19.00-19.30 og våkner ca 08, nattpupp 2-3 ganger Han smiler, ler, griper leker, ligger på magen og holder seg oppe og leker med ting. Gnager på alt og alle (!) og lager mye lyder.("bil"-lyder, ga-lyder og babling + hyl og hikst) Han har akkurat begynt med å stikke ut tunga og geipe ;o) Han sitter nesten selv, men vi er forsiktige med å "øve" for mye på dette enda, vil helst stå og hoppe eller sitte på fanget. Ruller fra mage til rygg og har rullet andre veien et par-tre ganger. En skikkelig aktiv liten sparketass! Sover 3 lurer på min 30 min - max 1,5 t i løpet av dagen.
monztah Skrevet 4. november 2006 #7 Skrevet 4. november 2006 Malene er 5 måneder, og får mat (ca.): kl 08 - mm i senga kl 10.30 - innsovningsslurk mm kl 13 - grøt m/ fruktpuré + mm kl 15.30 - innsovningsslurk kl 17 - mm (skal begynne med middag snart) kl 19 - grøt el most frukt kl 20 - mm på sengekanten før legging (Masse nattamming nå pga tenner, men ellers vanligvis 3 ggr) Hun har nettopp begynt å rulle fra rygg til mage, har rullet fra mage til rygg i 1 måned. Har gjort noen spede forsøk på å åle seg / krabbe fremover. Vil gjerne sitte, men kan ikke helt selv. Vil helst bli holdt oppreist! Oppdaget tærne for c:a 1 måned siden.
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 4. november 2006 #8 Skrevet 4. november 2006 Sover hele natten gjort det fra hun var 2 måneder. Fått to tenner nede. Men snu seg fra side til side har hun ikke gjort enda.
prinsesse & lille spire Skrevet 4. november 2006 #9 Skrevet 4. november 2006 Mariell er 5 mnd og 12 dager og dagen starter ca kl 10;o) deilig!!!! Mat og soving: kl:10 pupp i senga og koser oss litt kl:12 pupp og sover ca 45min kl:14 halvt middagsglass og vann kl:14.30 trille tur og soving ca 30min kl:17 pupp+ soving ca 45-60min kl 19 full porsjon grøt og vann kl 20 100ml mme....så natti natt mellom 20-21 natt: pupp kl 2, 4 og 6....hopper av og til over kl 4... Ellers ruller hun hele tiden fra rygg til mage og kommer av og til tilbake. på magen har hun begynt å støtte seg opp med en strak arm og en litt bøyd enda hehe.og hun har begynt å åle seg til leker som er sånn 10-20cm fra henne..vil fryktelig gjerne sitte, men trenger kanskje 2-3uker til før det er i boks. vil også stå masse,er veldig stødig men mamma vil jo begrense dette litt;o) sitter alene på fanget...elsker leker spesielt fjernkontrollen og mobiler og som nevt over alt må smakes på;o) Skarvler å ler masse og av og til latterkrampe av blåsing på magen;o) hun er vel i grunnen gjennomsnittlig med det meste..men tærne er litt vanskelig å få tak i av og til:o)
Muffinsmamma Skrevet 4. november 2006 #10 Skrevet 4. november 2006 Gutten min starter dagen ca 7, får da pupp ca hver 3. time til kl 19 på kvelden og da er det natta. de to siste dagene har jeg måttet gjøre ting rundt den tiden så natta har blitt forskjøvet, men da vil han ikke sove så da blir det kaos fram til far må ut på trilletur.. Han får i tillegg til pupp et måltid grønnsaker kl 13 ca. Ammer 3 ganger mellom 19 og 7 Han ruller rundt og rundt, noe han har begynt med de siste dagene. Han tar og spiser på tærne. Han roterer i sirkel og kan ake seg litt framover. Han har begynt å gå opp i bro med ryggen men kan ikke holde seg oppe. Han griper etter alt og lugger meg ofte... er interessert i ansikter. Har også blitt mer interessert i kontakter og ledninger enn leker.. Han liker å stå og hoppe, og han sitter NESTEN. Han er 5,5 mnd.
storebror og lillesøster Skrevet 4. november 2006 #11 Skrevet 4. november 2006 Er 5 mnd Våkner ca kl 8 sover: ca 45-60min i 9-9.30 tiden sover ca 1,5 t i 12.30-13 tiden sover ca 1/2 time i 15.30 tiden sover ca 30 min i 17 tiden ammes ca hver 3.time litt grøt i 19 tiden ammes ca 19.30- legges etterpå ammes vanligvis 2 ganger om natten Begynte og rulle m-r når hun var 3,5 mnd. Åler seg bakover. Griper leker som ligger innen armlengdes avstand- bytter fra hånd til hånd.
storebror og lillesøster Skrevet 4. november 2006 #12 Skrevet 4. november 2006 glemte at hun liker og hoppe litt på fanget samt og sitte på fanget . Drar seg også opp med hendene når jeg holder hendene hennes. Er strålende blid og ler når jeg blåser på magen hennes:-)
Tibra Skrevet 4. november 2006 #13 Skrevet 4. november 2006 gutten min på 5 mnd og 1 uke tar kvelden kl 1930 og sover til i 08-09-tida og har som regel 1 nattmåltid i 05-06-tida (vært litt tull de siste par dagene). Sover 1-2t ca 1030, og 1t ca 14, av og til en liten dupp i 17-tida. Fullammer og han får mat ca hver 2.time (lurer på å begynne så smått med litt grøt, er hyppige amminger for tida). Ruller mye fra mage til rygg (ikke glad i å ligge på mage..) og har rullet andre veien noen få ganger. Tar tak i knærne sine men når ikke helt til tærne. Griper leker som ligger rundt han, skifter fra ene til den andre hånden. Liker å stå på fanget og å sitte i armkroken. Smiler masse og elsker og tulles med
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå