Anonym bruker Skrevet 4. november 2006 #1 Skrevet 4. november 2006 Jeg gråt og jeg gråt!! Herregud, hva gjør jeg nå?? (14,5 mnd) Vi hadde lagt den midt på spisestue bordet, men poden har da altså lært seg å klatre opp på stolen, for så å ta tak i snus-boksen. Den har han tygget på til den plutselig åpnet seg, og han fikk da tak i en snus. Han har nå hatt diarè i to dager fordelt på to ganger om dagen, mot èn bæsjebleie til vanlig. Han spiser godt, og har ikke feber. Er i god allmenntilstand, og tilsynelatende blid og fornøyd. Jeg passer hele tiden på å gi ha drikke, og i kveld har han fått varm melk med bittelitt honning. (har ikke fått flaske på et par mnd) Ville gi ham litt spesial behandling. Jeg og sambo sliter noe vanvittig med dårlig samvittighet. Herregud vi må jo vite bedre!! Men kan man egentlig hele tiden komme de små i forkjøpet? Det virker som det har gått heldig for oss denne gangen. Og jeg sverger ved min mors grav, at dette ALDRI skal skje igjen, og jeg vil for alltid være ENNÅ litt mer på vakt enn jeg pleier, om mulig.. Det er så forferdelig fort gjort, dere.. Ikke gjør som jeg. Ikke tro at han ikke kan klatre..For plutselig en dag har han knekt koden.. Fy faen for en vond magefølelse man får io etterkant. Jeg har det fortsatt veldig vondt.. Takk for at du leste. =)
snurretassa Skrevet 4. november 2006 #2 Skrevet 4. november 2006 Skjønner kjempegodt at dere sliter med dårlig samvittighet. Men dette er sånt som kan skje, det tror jeg de fleste småbarnsforeldre forstår! Og det skal gjerne en litt kjip hendelse som dette til for å forstå hvor mye de små egentlig er i stand til, jeg hadde en fryktelig falle- ned- fra- stellebordet-opplevelse, som jeg virkelig lærte av. Og det har jo dere også, så nå må dere bare være glad for at det har gått rimelig greit, og legge det bak dere. Det går så bra! Ha en fortsatt fin kveld! :-)
Anonym bruker Skrevet 4. november 2006 #3 Skrevet 4. november 2006 Har du vært på legevakt?? Kan jo bli skikkeig forgiftet av nikotin. Farlig
Huffi Skrevet 4. november 2006 #4 Skrevet 4. november 2006 Til anonym, er ikke det litt i seneste laget nå?? Dette ser jo ut til å ha gått kjempefint, ettersom han har hatt diare og at han er så fin form ellers? Og HI, når allmenntilstand, matinntak og alt virker som det skal, er det ikke lenger noe å bekymre seg over. Kroppen har ordnet opp selv, og det har nok gått bra. Denne gangen. Det må selvsagt ikke gjenta seg! Lykke til =)
Anonym bruker Skrevet 4. november 2006 #5 Skrevet 4. november 2006 Ja, man kan bli skikkelig forgiftet av nikotin, men når det har gått såpass lang tid uten at den lille har blitt syk, (jeg regner ikke diareen som "sykdom"), har det nok gått bra. Tar man en tablett med et eller annet, går jo stoffene over i blodet i løpet av en halvtimestid. Jeg ville også sørget for masse drikke, for å "tynne ut" nikotinen, men det verste er nok ute av kroppen nå. God bedring og opp med humøret!
Cat.68 Skrevet 4. november 2006 #6 Skrevet 4. november 2006 Vet jo ikke når dette skjedde, men vil fortelle deg at en nikotinforgiftning ikke kommer med en gang, men det kan ta opp til 5-6 timer innan man merker noen symptom. Min sønn som nå er 18 år spiste en halv sigarett da han var bare 1 år gammel. Da ringte vi giftsentralen og de fortalte meg at det tok en stund for symptomene på forgiftning kom. Nå kastet han opp en del derfor var det ikke så mye han fikk i seg allikevel måtte vi være obs på forgiftningssymptom som kvalme, blekhet, svettninger, skjelvinger, svimmelhet og nedsatt allmentilstand. hvis han fikk disse måtte vi komme med en gang for da var det travelt. Vet ikke hvordan snus er kontra tobakk i sigarett, men jeg hadde villat kontakte giftinfomasjonsentralen likevel jeg!!
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 5. november 2006 #7 Skrevet 5. november 2006 Ville kontaktet lege for sikkerhetsskyld, snus er jo ganske heftige saker for en liten babymage. Og kanskje ikke oppbevare snusen i den høyden i fremtiden.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 5. november 2006 #8 Skrevet 5. november 2006 Eller enda bedre, slutte å snuse? Ring legevakten dere og spør. Kan jo være noen tips og hente der for å få det raskere ut av kroppen.
Gjest Skrevet 5. november 2006 #9 Skrevet 5. november 2006 Jeg ville ringt legevakt altså. For det er jo giftig for de små å få i seg noe sånt! Ta ikke sjangsen på noe annet en å sjekke det opp! Skjønner at dere har dårlig sammvittighet, men det kan skje den beste dette. Går nok bra, men ta det på alvor og ring!
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 5. november 2006 #10 Skrevet 5. november 2006 Sambo har hatt tendenser til å legge fra seg sigaretter og lightere i "barnehåndhøyde". etter at jeg flere ganger har funnet gutten med enten lighter eller en sigarett i munnen, har jeg sagt at de lighterene eller sigarettene som ligger i barnehåndhøyde går RETT i søpla! Da tok det ikke lang tid før han skjerpet seg! :-) Jeg ville dratt rett til legevakten om gutten hadde fått i seg en porsjon snus! Men det er vel ingen vits nå om det er et par dager siden... Men uansett ring giftsentralen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå