april 06;) + mai 09* Skrevet 4. november 2006 #1 Skrevet 4. november 2006 Av alle slags ammeproblemer er vel dette et relativt uskyldig et, men allikevel et vondt et;-D Gutten min er snart 7 mnd, og har fått to tannebisser for en mnd siden. For en uke siden fant han ut at disse kunne brukes også til å bite meg i puppen med. Hørt at mange bare gjør det en gang og aldri igjen, men her blir det bare oftere og oftere! Er sikkert pyse jeg da, men når han skikkelig tygger til synes jeg det er vondt! Kjenner jeg sitter litt på nåler når jeg ammer nå, er liksom forberedt, hehe;) Noen tips? Hylte til første gangen (stakkars liten, han fikk seg en støkk), men ellers prøver jeg å ikke si noe, men bare forsøke å redde den stakkars vorta mi ut. Er vel litt tidlig å si "nei"? Han kikker av og til på meg skøyeraktig og så biter han til, så føler vel allikevel han vet litt hva han gjør,.hehe, en liten Emil;)
Expat Skrevet 4. november 2006 #2 Skrevet 4. november 2006 Når han biter nå er det viktig at du (litt ulogisk, jeg vet) trekker han brått og fast inntil brystet. Da må han åpne munnen for å få puste, og du kan løsne sugetaket med en finger og pakker bort puppen. Ihvertfall for en bitteliten stund. Da forstår han jo at det ikke er så lurt å bite for da blir middan borte.
april 06;) + mai 09* Skrevet 4. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 4. november 2006 Tusen takk for tips! Det hørtes riktig så lurt ut å trekke han mot meg, det skal jeg jammen forsøke! hadde aldri kommet på det selv, så tusen takk. Har prøvd å pakke bort puppen og, men det har ikke hatt nevneverdig effekt til nå. Virker som at han gjør dette mest når han er nesten mett og suger mer ueffektivt, så tror ikke han bryr seg så mye om puppen forsvinner.
april 06;) + mai 09* Skrevet 4. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 4. november 2006 Hehehe, ja forsåvidt har du jo helt rett i det;-D Mora er ikke like fornøyd i halvsøvne på morrakvisten med puppen hengende ute, men men ;-D Kanskje det er gullet sin måte å be meg slutte å dytte puppen på han i tide og utide;)
-pixie- Skrevet 4. november 2006 #6 Skrevet 4. november 2006 Jeg vil også trøste deg med at det blir bedre! Datteren min bet også endel da hun hadde fått de to tennene nede, men etter å ha trukket henne inntil en stund ble det bedre. Jeg passet også på å ta henne vekk når hun ikke spiste effektivt lenger, det er gjerne da de biter. Nå er hun 9 måneder og har 6 tenner, det er overhodet ikke noe problem:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå