Gå til innhold

kjønnsvorter,fjerning,var det vondt??trenger svar

Anbefalte innlegg

jeg er gravid i uke 26,å har fått påvist kjønnsvorte.

skal snart på sykehus for å få de fjernet,å gruer meg nok en del,

for er vel begrenset med smertestillende til gravide i slike tilfeller...??

så jeg lurer på om noen kan si meg om man får smertestillende,og hvilken metode er minst ondt fryse,laser,kirugisk eller brenne?

håper noen har vært igjennom dette å kan svare meg.

takk på forhånd.

Fortsetter under...

Jeg fjernet noen etter forrige svangerskap. Først forsøkte de å klippe de bort. Fikk ikke bedøvelse, men det var ikke vondt. Desverre kom de fort tilbake igjen, såå det bar avgårde til sykehuset på nytt. Denne gangen ble jeg lagt i narkose, og de brant bort vortene. Det var litt sårt i en ukes tid etterpå - men ikke verre enn at klarer seg med litt paracet de første dagene. Denne metoden har fungert godt på meg. Det er 6 år siden, og jeg har ikke fått noen tilbake.

Lykke til!

Jeg er gravid i uke 23, men fikk beskjed av gynekologen på Ahus om at jeg måtte vente med å fjerne de til etter graviditeten. Synes jo det var dumt, for jeg føler meg jo helt disgusting nå. Men du skal få fjernet de altså? Kan jeg få spørre hvor da? Og sa de ikke noe ifohold til at du er gravid? Tusen takk for svar. Og du; det går helt sikkert fint. Mye bedre å få de fjernet da;)

heihei,jeg håper på å få de fjernet,var det jeg nå fikk bestilt time til,om de da bare ikke har planer omå vurdere. hvis de gjør det blir jeg sint,vil ikke risikere å smitte over på barnet,og har heller ikke kjempelyst å ta keisernitt pga dette...

men det var fastlegen min som fikk time til meg på sykehuset UNN i Tromsø,er da det nærmeste. har time på fødepoliklinikken men vet ikke hvordan de blir å fjerne de.men ja det er veldig ekkelt,å man føler seg skitten hele tiden

Spennende å se om dine leger vurderer det annerledes enn "mine". Da lurer jeg på om ikke jeg skal insistere litt mer på å få mine fjerenet. Men du; med tanke på å smitte barnet, så er viruset i deg selv om vortene er fjernet. Sorry; men sant. Men sjansene for å smitte barnet er svært små altså!! Men hadde du giddet å fortelle meg om du får "lov" til å fjerne de eller ei? Setter veldig pris på det; og MASSE lykke til;)

Annonse

hei,vet bare at det er større sjangse for å smitte barnet hvis vortene er brøtte ut,er derfor jeg håper på å få de fjernet...

har time den 15.november,skal si hvordan det gikk.har jo også en del å si hvor vortene sitter

hei,jeg fikk da ikke fjernet,legen sa jeg hadde såpass lite og ikke noe i veien slik at jeg bare må vente til etter fødsel,og da kunne jeg dermed pensle...er fortsatt dumt å ikke få fjernet men er ikke noe å gjøre..

han sa også det at det er utrolig liten sjangs for at det smitt barnet.

Var jo bra at du hadde såpass lite da?! Hvis det er noen trøst har jeg hørt mange si at de kan forsvinne av seg selv, og det har faktisk "mine" begynt å gjøre. Vi får holde ut;) Takk for tilbakemelding, og lykke til!

• 1 måned senere...

hei du som fikk time hos UNN i Tromsø. Hvordan gikk det? Min lege (i Tromsø) sa at "man ikke fjerner vorter før fødselen" og at jeg bare måtte vente til etter fødselen.. Er det bare han som er litt vanskelig, er det mulig, på en eller annen måte, å få de fjernet før fødselen?? Vil jo veldig gjerne, som sikkert alle andre, ha de bort... Både for min, samboeren min og barnet vårt sin del.. Det middelet man kan pensle på kan man jo ikke bruke under svangerskapet pga innholdet i det, men skjønner ikke helt hva som skulle være farlig med frysing/skjæring/brenning..? men nå er jeg verken lege eller har vært i denne situasjonen før, så svar gjerne hvis noen vet bedre! :)

Annonse

Min erfaring er at kjønnsvortene forsvinner av seg selv etter fødselen, de trigges nemlig under graviditeten. Jeg fikk mange flere kjønnsvorter under graviditeten men alle er borte nå! Jeg fortalte om vortene på min første kontroll hos jordmor men det var aldri snakk om å fjerne dem eller at det kunne smitte til babyen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...