Gå til innhold

noen som venter et allergi barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har mye allergi i familien.

jeg har ingen allergi, men min samboer,min egen mor og en del søskenbarn har allergi.

min datter på 3 år har egg og melke allergi og det er STOR sannsynlighet at denne babyen også vill få allergi.

fant ut at jenta mi "reagerte" på min morsmelk. hun fikk væskende eksem 3 uker etter fødselen.

skjønte ikke at det kunne ha noe med min morsmelk å gjøre.

men da jeg stoppet å amme i 4 mnd aldern å gikk over til mme-til allergi barn,så forsvant hennes eksem i løpet av 2 uker.

helt utrolig.

å da hun var 10 mnd fikk hun en allergi test som bekreftet at hun hadde allergi.

så denne gangen er jeg forberedt på å stoppe å amme hvis denne babyen viser noen tegn på eksem.

har lyst å amme,men ikke når jeg av erfaring har opplevd at morsmelken kan "skade" barnet.

´min lege sier at det ikke er mulig at barnet skal reagere på melken.

men jeg opplevde at det gjorde det.

har lest at hvis moren har allergi(mat,pollen,dyr osv allergi) så er det 50 % sjanse for at barnet får det, å 75 % hvis faren har det.

noen flere som venter et potesielt allergi barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er allergisk mot pollen, gress og frukt + rå grønsaker..

Typen har ingen allergier. Så jeg håper ikke gutten vår får noe heller... Trodde ikke man fant det ut så tidlig jeg... Men det er jammen bra man gjør det...

Det blir litt ekstra når barnet har matallergi da...

Skrevet

Både mannen min og jeg har hatt litt allergi( (jeg mot skalldyr og ull og han mot nøtter, egg, og alle typer dyr), begge hadde eksem som små - jeg har litt fortsatt - og han var sterkt plaget av astma som liten, har gradvis vokst det av seg - sommeren for tre år siden er første sommeren han kunne gå helt uten spray.

Likevel har vi sammen fått et barn som riktignok får litt tørr hud om vinteren, men ellers er hun (bank bank) helt frisk på alle måter.

Ikke allergisk mot noe, ikke dyr og ikke noen mattype vi har funnet enda, og ingen tegn til astma.

Hun er nå over 2 år og vi håper hun styrer klar.

Vi har vært heldige, var veldig forberedt på at hun kunne ha mange plager - men de kom aldri.

Begge søskenbarna hennes har både astma og matallergi,stakkars.

Så man behøver ikke få allergi-barn selv om man selv er plaget, heldigvis.

Skrevet

Gutten vår på snart 3 år har atopisk eksem,og reagerte på egg og melk da han var bebis.Men,behøvde ikke slutte amme da.

Han hadde mye eksem da han var bebis,men harb litt mye bedre heldigvis.

Hverken jeg eller pappan har allergier,så håper vi slipper det med jenta.

Skrevet

Jeg håper ikke det. Datteren vår på 3 1/2 viser foreløpig ingen tegn til allergi, bortsett fra et forbigående eksemlignende utslett som vi ikke vet hva kom av. Min samboer er allergisk mot bjerkepollen og alt med pels.

Spebarn kan reagere på morsmelk. Før du dropper å amme kan du jo prøve å unngå melk i din egen kost. Ikke så lett å få til kanskje, men hvis du allikevel må gi datteren din melkefri kost, så kan dere kanskje spise det samme.

Skrevet

Jeg er allergisk mot noen dyr, nikkel, gress og har atopisk eksem. Sambo har heldigvis ingen ting! Håper ikke bebisen får noe, skal i hvertfall unngå de vanligste astma og allergifellene her hjemme!

Skrevet

Har fire barn, hvorav to med allergi...En tredje reagerte under amming, men ikke på min melk. Men på det jeg spiste.

Da egg ble eliminert fra min meny, ble baby helt frisk. Hadde

Og er det fremdeles som toåring.

Har aldri hørt om morsmelkallergi...men om allergi mot morens kost....det være seg sitrus, egg, melkeprodukter osv...

Skrevet

Jeg har cøliaki (glutenallergi) så det er en sjanse for at jeg får allergibarn. Vet ikke hvor stor sjanse det er men... Håper han slipper. . .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...