Gå til innhold

Haster! EL-test/grav.test

Anbefalte innlegg

Noen som har brukt EL-test som graviditetstest som kan fortelle meg når teststreken begynner å bli sterkere på el-testen i forhold til når man får positiv grav.test?

Jeg tenker som så at når EL-test var veldig veldig negativ i dag og IKM er mandag....da er det veldig lite sannsynlig at jeg er gravid....eller hur? Skal på fest i kveld, og det er ikke det at jeg ikke kan la være å drikke alkohol, men hvis tanta er rett rundt hjørnet uansett ser jeg ingen grunn til ikke å ta meg et par cider... Kjenner at det begynner å murre litt og regner med at det er pga tanta, men på den annen side så hadde jeg jo det da jeg ble gravid sist også, så jeg stoler ikke helt på signalene kroppen min gir meg.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6958495-haster-el-testgravtest/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei lille-m!

Jeg forsto ikke helt hva du mente med at du hadde brukt el-test som graviditetstest???

Men uansett: hvis du kan være gravid, bør du ikke drikke alkohol.

Det sies at man faktisk helst ikke skal drikke alkohol mens man prøver å bli gravid heller, men det kan jo være vanskelig å holde når man prøver i mange måneder/år...

De to siste ukene før mensen er det imidlertid en sjanse for at du er gravid, og da bør du holde deg unna alkohol.

Ikke ta noen sjanser med en eventuell spire...

Vet det kan være kjedelig; har selv mange, mange, MANGE uker og måneder hvor jeg har holdt meg helt unna alkohol de to siste ukene før mensen, -nå senest i et stort bryllup, - og så opplevd at mensen kommer dagen etter.

Men det kan man alltids ta igjen.

Det er bedre å være på den sikre siden i forhold til spiren din, - om den kommer nå, eller en annen gang.

Lykke til, og ha en fin kveld!

Hilsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...