Gå til innhold

Lurer på så masse....


epleprinsessen

Anbefalte innlegg

Tror kanskje jeg har fått ting bittelitt på avstand nå, men er fortsatt temmelig uvirkelig at testen viste to streker i dag...

Men det er så mye jeg lurer på - alt for mye egentlig. De første problemene som dukker opp er;

 

Vil så gjerne fortelle det til mamma, men vet ikke hvordan jeg skal si det! Noen forslag? Kan jeg gjøre det over telefon? Er så redd for at hun begynner å mase om at jeg ikke er ferdig med utdannelsen min +++

 

Skal på fest til helgen. Det er et 30 års lag, og jeg svarte ja for lenge siden. Hvordan skal jeg unngå alkohol uten at de skjønner noe? Det kommer til å bli servert alkohol under middagen, så der er det største problemet. Også får jeg heller krysse fingrene for at de ikke serverer noe mat som jeg ikke kan spise. For da hjelper det liksom ikke å svare at "nei takk, jeg kjører..."

 

Og en siste ting: Hvor lang tid tok det før sjokket la seg hos dere, og dere ble vant med tanken?? HAr begynt å bli redd for at det aldri skal skje hos meg.....

 

Lurer på masse masse mer og, men får ta det litt etter litt så dere ikke blir lei av med etter første dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ang din mor, du kjenner henne best så det må du nesten avgjøre selv.

 

Når det gjelder unnskyldinger for å ikke drikke, så hadde jeg rett og slett bare latt vinen stå i glasset og drukket vann (man får jo ofte det ved siden av også) og bare latt som om jeg nippet til vinen. Ikke kommenter drikken i det hele tatt og håp at ingen andre vil gjøre det heller, ofte legger ikke folk merke til hva de andre drikker eller ikke drikker.

 

Med førstemann kom og gikk sjokkfølelsen hele veien, også de første ukene etter fødselen, litt sånn "Hva i alle dager er det vi har gjort????", men mest gledet jeg meg da, var bare sånn bølger innimellom ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på hyttetur med venninnegjengen like etter at jeg fant ut jeg var gravid. Det ble servert god mat og drikke. Jeg nippet til et halvt glass vin hele kvelden..... Ingen la merke til at jeg ikke hadde påfyll.

 

Du kan spise som vanlig. Ikke noe å være redd for det, så lenge du ikke blir servert rått kjøtt......

 

Kos deg i 30-års lag.

 

Sjokket går over etterhvert og utvikler seg til vannvittig glede og spenning.....

 

Lykke til med spiren.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...

 

Tenkte på dette med vinen...Kan du ikke bare si at du har fått urinveisinfeksjon og at du har begynt på penicilin. Mange kommer nok til å si at det jo ikke er no farlig å drikke fordet. Men da kan du jo bare si at du har sankket med legen din, spes med tanke på dette selskapet, å han rådea deg til å la være... Det er jo klart du må følge det... hehe....

 

Å med take på sjokket. Det går seg til etter hvert!! JEg tekte veldig mye på det den første gangen... Men det roa seg etter noen dager!! Du har jo testa i dag, så det er jo ikke rart at du fortsatt er litt sjokka...

 

Så var det mamma'n din da... Kjøp en rose eller en bukett eller no, så kan du jo skrive ett kort med for eksempel: "Jeg gleder meg så masse til å komme ut å få hilse på deg bestemor..." eller så kan du jo kjøpe noen garn nøster(vi sho strikker...) Pakke de inn, og legge ved ett kort der det står "Kan du være så snill å strikke no til meg til jeg kommer til verden, bestemor...)

 

Jaja.. Det var i allefall noen forslag...

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...