Gå til innhold

Dere som har importert vogn....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tok det ca fra den vart sendt til dere fikk den i posten?

og var det bare vognen dere måtte betale moms på, eller alt ekstrautstyr (som stelleveske, myggnetting, bag ol) og?

Er takknemlig for alle svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er veldig vanskelig å svare på da det kommer veldig ann på hvor du bestiller, og hvilken type vogn du skal ha (noen har de på lager, andre må bestilles etc....)

Eks har jeg bestillt flere fra www.bebiezaak.nl, og fått den løpet av en uke, og ikke betalt noe moms i det heletatt...

Ellers kjøpte jeg 2 stk Bugaboo Cameleon fra www.babytrader.de, og fikk også de iløpet av en uke (til sverige), og betalte selvsagt ikke moms....

Annet; Teutonia s3 fra pingpong-online, og måtte vente 6 uker, og samtidig betale 25% moms av HELE kjøpesummen (vogn, duobag, marass osv (orket ikke styre med å slippe unna, så forsøkte liksom heller ikke ;)

Skrevet

Takker for svar :)

Har bestilt Teutonia s3 fra pingpong-online. har ventet 8 uker (snart 9), men tror den er sendt for ca en uke siden. venter bare på brev i posten :)

Skrevet

Hvorfor måtte du ikke betale moms på vogn fra bebiezaak.nl? Må man ikke det? Hvordan bestiller man derfra?

Skrevet

Betalte ikke moms da han sendte vogna som "gave"...fikk i tillegg "kvittering" hvor det sto "utgått modell til verdi `a under 1000,-"... MEN, det er ikke så ofte dette funker lengre da tollen er obs på store pakker fra nederland, og sjekker det meste.. Men er verdt å prøve da, går den ikke gjennom blir det sikkert billigere enn å kjøpe i norge uansett! Hvis ikke kan du jo få sendt den til et postcenter i sverige (om du bor i nærheten og har mulighet til å stikke over å hente), da slipper du også moms...bebiezaak trekker i tillegg fra nederlandsk moms når han sender til sverige, så der slipper du jo begge!!! (sparer masse på d ;) For å bestille må du sende mail til John...mailadr står øverst på siden (www.bebiezaak.nl).. han svarer raskt og er en hyggelig kar! Du må nesten også spørre om priser osv pr mail da det ikke er så mye info på selve siden...... lykke til =)

Skrevet

Tusen takk for svar!! Dette skal jeg jammen sjekke ut. Men når du sier at man kan sende til et postkontor i Sverige hva mener du da? Jeg bor i Oslo men må jeg bare oppgi et postkontor i for eksempel Strømstad så kan jeg hente der? Hvordan gjøres det? Ble nysgjerrig jeg nå :)

Skrevet

Du får vogna tilsendt til strømstad "poste restante".Så må du selv hente den der. Da betaler du kun den momsen som er fra sender landet pga sverige er med i eu.Dvs du sparer noen % i forhold til den norske momsen på 25%.

Skrevet

Bestiller du fra bebiezaak trekker han også fra nederlandsk moms, så der sparer du masse!! Du bruker postcenteret i Strømstad som "poste restante" som overnevnte sier...altså du oppgir ditt navn, og adr til postcenteret (EKS Kari Olsen, POSTE RESTANTE "adr til postcenteret"). Du får ingen beskjed fra postcenteret om at pakken har ankommet, men den blir liggende der i ca 3 uker, så det skal godt gjøres å gå glipp av den...Få John til å gi beskjed når han sender pakken, så kan du regne en liten uke fra den dagen (ca 4-8 dager). Det sies at du kan ha med deg varer for inntil 3000,- pr dagstur, og 6000,- om du overnatter, men om vogna skulle overstige førstnevnte sum skal det ikke være noe stort problem...du kan jo evt åpne vogna i sverige og "prøvetrille" en tur, så ser jo ingen at du har vært over grensa med dette formålet. Er vel heller ikke barnevogner de slår hardest ned på...Bør iallefall ikke være det;) Lykke til - er masse å spare..

Skrevet

Tusen tusen takk. I morgen skal jeg maile John. Dette høres helt suverent ut!! Takk for hjelpen!!! :)

Skrevet

Bare hyggelig... og du; det ER suverent;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...