Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som har barn som plages med skorpe i hodebunnen? Lillemann er 4 mnd. Har prøvd det meste nå... Men alt som skjedde var at mye av håret hans forsvant, og han som hadde så fint hår! :(

Noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk olje og masser det inn, la han ligge over natten med det og vask det ut neste morgen. Gre så gjennom med en fintagget kam, mulig du må gjenta behandlingen flere ganger...

Fikk tips på helsestasjonen om å kjøpe salisylolje, men den fikk jeg fortalt av en venninne som er sykepleier at er kjempesterk på de stakkars hodebunnene, så jeg brukte bare babyoljen fra Babyline i stedet og nå er det snart borte :-)

Skrevet

Har brukt jordnøttolje, og vanlig babyolje... Hjelper et par dager, så er det like ille igjen... Satkkars gutten min har snart ikke hår igjen på hodet :(

Kjøpte en Cosmica shampoo mot tørr hodebunn på apoteket, den kunne brukes på babyer, prøve den for første gang i gårkveld, håper den virker bedre, lett å skylle ut :) Har også en Cosmica fuktighetskrem som jeg smører litt på litt av i hodebunnen, den ser også ut til å hjelpe :) Enn så lenge...

Skrevet

Knøttet var plaga med skorper i hodebunnen helt til han var 6 mnd. Syntes det ble så mye kliss med olje i håret over natten, så vi smurte med en fet fuktighetskrem og pella det vekk med neglen, litt hver dag, og til slutt forsvant det.

Forøvrig vanlig med slike melkeskorper på babyene=0)

Skrevet

Skorpene kan komme igjen flere ganger, men det er sjelden at de kommer noe ut over 6 mnd. Tror vi var gjennom 3 eller 4 runder før de forsvant helt. Er helt ufarlige, men bør jo fjernes etterhvert som de kommer =0)

Skrevet

Hadde på morsmelk, jeg, hi,hi... Morsmelk kan jo som kjent brukes til det meste, jeg har brukt å ha mm på melkeutslett og sår etter at han har skrapet seg selv opp med neglene. Kjempeeffektivt (hvis du har morsmelk, da, det er best med den siste fete melken).

Skrevet

Lillegutt hadde masse av dette for noen mndr siden og fikk anbf salisylsyre på hs. Det høres mye verre ut enn det er. Inneholder 2g salsylsyre pr 100 g, jordnøttolje og en annen olje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...