Gå til innhold

Urinveisinfeksjon? Farlig??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et spørsmål som jeg trenger svar på litt fort, for jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Tror jeg har fått urinveisinfeksjon, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Er det farlig for barnet? Og hva skal jeg eventuelt gjøre med det? Er i uke 18...

Håper på rask tilbakemelding?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt det.. Jeg fikk penicillin av legen, men jeg tok heller overdose med appelsinjuice og eplejuice..

Det er ikke noe farlig, bare inni hampen vondt. Men gå til legen, så det ikke sprer seg til nyrene, DET er vondt det!!!

Skrevet

Nei, det er ikke farlig for den lille. Infeksjonen er jo urinrøret vettu. Men ta deg en tur til legen til med urinprøve på mandagen, så sjekker de den! Har du det, får du medisin mot det! Trenger ikke å bestille time for det.. Bare ring nedover, si du er gravid å mistenker UVI.

Ingenting å bekymre seg for! Lykke til :o)

Skrevet

Hei!

Vil bare be deg være obs på om du får mye kynnere av uvi. Noen gravide får det hvis de ikke blir behandlet med antibiotika. Jeg fikk uvi da jeg var 20 uker på vei og fikk kynnere som bare ble kraftigere og kraftigere. Det utviklet seg til premature rier og jeg måtte en tur på sykehuset for å stoppet de med bricanyl.

Skrevet

Det er vel litt drøyt å si at det uansett ikke er farlig. Urinveisinfeksjon hos gravide skal behandles selv om man ikke har symptomer, fordi det kan føre til nyrebekkenbetennelse - noe som igjen kan føre til rieaktivitet og for tidlig fødsel.

Mener IKKE å skremme HI her, for det er veldig greit å behandle urinveisinfeksjon - det er bare viktig at man får behandling før det går for lang tid. Dra på legevakta - ta med deg urinprøve, så får du antibiotika. God bedring!

Skrevet

Jeg fikk iallefall beskjed av legen min om å komme MED EN GANG om jeg fikk symptomer på UVI... Ville absolutt ikke ha det opp i nyrene!

Har hatt det to ganger nå i løpet av sv.skapet...

Skrevet

Du bør kontakte legen. Ikke farlig å ta den penicillinen du evnt får (Selexid)

Man vil absolutt ikke ha det opp i nyrene nei! Stol ikke på c-vitamin og appelisnjuice eller tranebær, særlig ikke når du er gravid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...