Skrulla Skrevet 4. november 2006 #1 Skrevet 4. november 2006 Hva er dette for noe tull??? Har vært veldig heldig til nå og sluppet unna med å bare være litt uggen i starten. Men nå plutselig, i uke 27, har jeg begynt å kaste opp om morgenen og er da kvalm til langt utover dagen... Noen som har opplevd dette? Noen gode råd? Spiller ingen rolle om jeg spiser eller ikke. Drikker jeg litt vann kommer dette også rett opp uten forvarsel. Er ikke veldig kvalm før etter jeg har kastet opp...
Gjest Skrevet 4. november 2006 #2 Skrevet 4. november 2006 Vet søstern min hadde det sånn i første svangerskapet...hun var ikke plaget av oppkast/kvalme før uke 24-25, og det varte ut svangerskapet...Men er visst ikke vanlig da.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2006 #3 Skrevet 4. november 2006 Kvalme og Oppkast er helt vanlig gjennom hele svangerskapet.. Noen får det i uke 8 andre i uke 34.. Det er helt vanlig.. For meg hjalp det å spise før jeg stod opp av sengen om morgenen og så gikk jeg en tur når jeg stod opp..
Anonym bruker Skrevet 4. november 2006 #4 Skrevet 4. november 2006 Jeg har termin en uke etter deg, og har vært småkvalm i tre uker nå. Har bedra seg litt siste uka da, og har ikke vært så kvalm at jeg har kastet opp. Hørt om noen som har vært kvalme sent i svangerskapet, men tror ikke det er så vanlig. Bør kanskje ta det opp med lege/jordmor.
tredjemannpågang Skrevet 5. november 2006 #5 Skrevet 5. november 2006 Jeg er nå i uke 27 + 1 og har vært plaget av kvalme og oppkast hele svangerskapet. Flere leger og jordmødre har sagt til meg at det at jeg er så kvalm er et tegng på at babyen har det super bra. De sier nok bare dette for å trøste, men jeg velger å tro det, for det hjelper litt for meg hjelper det ikke å spsie før jeg står opp, da må jeg bare løpe på do med en gang. For meg hjelper det å spise med en gang jeg står opp, ikke vente i det hele tatt, og så sitte helt stille en god stund til jeg kjenner ta magen roer seg. Merker jeg kaster opp fortere hvis jeg er i aktivitet rett etter jeg har spist. hjelper også godt med en kopp varm sjokoloade, vet ikke om det er fordi kroppen synes det er godt med sukker når den er kvalm... dette virker for meg i hvertfall, håper du finner ting som virker for deg også. Kan bli veldig slitsomt, men er ikke farlig altså
Gjest Skrevet 5. november 2006 #6 Skrevet 5. november 2006 Er snart i uke 32. Er fremdeles kvalm og kaster opp enda...... Har dessverre ingen gode råd. Prøvd det meste føler jeg..........
Skrulla Skrevet 5. november 2006 Forfatter #7 Skrevet 5. november 2006 Tusen takk for svar alle sammen. Ble bare litt frustrert, men får vel bare ta det som et tegn på at bebis i magen har det bra og satse på at det gir seg snart!!! Godt å vite at jeg ikke er alene hvertfall ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå