Anonym bruker Skrevet 4. november 2006 #1 Skrevet 4. november 2006 Spiste akkurat to brødskiver med rekesalat.... Men nå kom jeg på at jeg har lest et sted at man ikke skal spise reker når man ammer? Gjelder det rekesalat også? Er det veldig krise? Og hvorfor kan man ikke spise reker egentlig?
mamma_74 Skrevet 4. november 2006 #2 Skrevet 4. november 2006 Man kan helt fint spise reker, det er ikke noe problem. Man trodde tidligere at det kunne fremme allergi, men immunologer mener det er bare tull, så spis rekesalat med god samvittighet:-)
Fantorangen Skrevet 4. november 2006 #3 Skrevet 4. november 2006 Tror jenta mi reagerer på reker, men det har ikke blitt verre reaksjon enn andre ting jeg har spist som hun har reagert på. Så det er bare å vente og se i opp til 24 timer, skjer det ingenting går det nok helt sikkert bra :-)
Expat Skrevet 4. november 2006 #4 Skrevet 4. november 2006 Hvis far til barnet er allergisk mot reker så er det lite lurt å spise det, for de er arvelig disponert for det. (Er du allergisk så er det vel ganske usannsynlig at du spiser det overhodet, hehe). Ellers går det stort sett fint. Du kan lese masse på allergiviten.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå