Gå til innhold

Desember: Vi venter på legen vi.....

Anbefalte innlegg

Hans Marius har feber igjen, og er full av utslett. Hele kroppen er dekket med røde prikker, spesielt i ansiktet. Begynte med feber i går, og har hatt en urolig natt i natt. Han vil ikke sove, iallefall ikke i senga. Så han har lagt på meg og sovet. Han er så utilpass, så jeg ringte legevakten for å få en lege til å se på han. Så ikke det er ørebetennelse eller noe i lungene, for han har hosta fælt. Uff, stakkars lille gutten min. Nå synes jeg han har hatt nok, men det blir vel mer nå som han har begynt i barnehagen

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6957026-desember-vi-venter-p%C3%A5-legen-vi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for god bedrings hilsener. Det varmer.

Har vært hos legen, han mente det er en av barnesykdommene, og han mente det ser ut som den 5. barnesykdom. Men han kunne ikke si det sikkert. Vi skulle følge med, og ta kontakt igjen hvis allmenntilstanden blir værre. Han kikket i ørene og halsen, og det var såre ører og hals. Så ikke rart gutten ikke er i humør.... Stakkars, må bli frisk nå. Han har sovet litt på brystet mitt, og nå virker han litt piggere. Vil ikke spise noe særlig, men pupp går ned. Så det blir amming i natt ja...

Skal holde dere oppdatert, men håper vi får sove litt i natt, trenger det...

Annonse

Uff. Håper at gutten din snart blir frisk igjen.

Det er i hvert fall bra at han vil ha pupp også når han er syk - veldig lett og grei måte å få i de både veske og næring på.

Håper dere får en grei natt både små og store.

Stor klem fra mæ og lillegutt

Prøver igjen.

Det går bedre her, han er feberfri, men fremdeles full i prikker. Han har prikker i munnen også, så er sikkert derfor han ikke vil spise noe særlig. Får i han litt grøt og pupp. Skive må jeg bare la være, for da brekker han seg. Litt middag går ned, men bare 1/3 glass. Han "tigger" som vanlig etter alt det vi spiser, men brekker seg utrolig fort. Han sover bedre, men er fryktelig grinete i perioder. Tar seg litt til ørene, men ser ikke ut som plager han veldig. Fikk beskjed om å være hjemme med han til prikkene er på retur. Legen sa 5. barnesykdom kan vare fra noen dager til flere måneder (!!!!). Jeg for min del, tror det er 4. barnesykdom han har, og da er det snart over.

Takk for omtanken jenter, dere er snille.

4. barnesykdom er den med 3 dager feber, ja. Ikke helt klassisk her, men han var jo syk for en og en halv uke siden. Og fikk feber igjen på fredag, full i utslett på lørdag. 5. barnesykdom er noenlunde det samme, men har den såkalte "slapped face". Ansiktet er mest hissig. Vet ikke jeg, men en eller annen barnesykdom mente han det var, og mest trolig 5.

Annonse

Jeg har en sånn bok som heter barnets helse fra a til å, der står d at ansiktet blir hissig rammet ja ved den 5.barnesykdommen. Får håpe han blir snart frisk. Og at dere ikke må begynne på´n igjen med tilvenning i bhg. Ei venninne av meg hadde tilvent gutten sin noen dager før han skulle begynne for fult og den første dagen fikk han lungebetennelse! Borte ei uke og måtte begynne på igjen med tilvenning..............:-(

God bedring!

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...