Gå til innhold

Oktober: Hvordan sover babyene deres?


Amelia*Okt06+juni09*

Anbefalte innlegg

Her i huset blir det ikke mye søvn hverken på oss eller lille nurket. Han sover minimalt i løpet av dagen og vil absolutt ikke legges for seg selv, så jeg bærer for det meste rundt på ham hele tiden. Hender han tar seg en blund i forbindelse med amming, men sjeldent mer enn en halvtimes tid.

Om kvelden sover han en del i armkroken, og det går som regel greitt å legge ham i egen seng rundt halv eleve- eleve, og da sover han fint frem til andre nattamming mellom klokka tre og fem engang....men DA er det jammen meg slutt!

I natt har vi vært oppe med ham siden klokka tre, og han har rett og slett vært ganske umulig...mye gråt og skriking. Ingenting hjelper...og må tilstå at dette er fryktelig slitsomt. Blir jo helt uttafor av mangel på søvn!

Lurer på om han sliter med magen og at han derfor ikke får sove og dermed blir overtrøtt og grinete? Han presser mye og kommer med illsinte utbrudd helt plutselig, så kan jo kanskje tyde på det?

Jaja, det går seg vel til etterhvert, bare litt frust nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm.. stackare. Kan bara trøsta dej med att det blir bættre. Vet hur det ær. Min son Elias, sov aldrig. Bar på han natt som dag hela tiden.. Han hade dock kolikk. Han hade så ont så han fick sig korta sømnstunder på 10 min av o till annars skrek han dag som natt i 3 mnd. Men i vilket fall sitter jag hær ett år efteråt med en ny liten skøn flicka. Hon ær raka motsattsen. Sover o sover... Ær i regel bara vaken 5h per dag.. o sover i stort sett hela natten. Hon sliter dock med reflux.. så hon skriker mkt under ammning o rætt efter maten. Sen så somnar hon igen... Men jag passar på å njuta av hennes sømnperioder.. før jag vet att vilken dag som helst kan det vænda.. o då vill hon vara vaken i stællet.

 

Skriker han mycket? Har han daglig avføring? Hur ser hans avføring ut

? Bajsar han sællan kan det vara tecken på att han sliter med att få ut det vilket kan resultera att det har svårt att somna... Ær avføringen mer grøn æn gul.. så ær det som regel før att de inte tål komjølk.Hoppas att det løser sig.. sænder en massa sovkramar till den lille..

 

Koz o lycka till :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når snuppa mi har luft i magen/ikke klarer å rape så legger jeg hun over knærne mine når jeg sitter i en stol eller sofa, støtter hodet hennes med hånden og "bysser" litt frem og tilbake mens jeg masserer litt på ryggen eller "slår" hun på stumpen... Funker bra og så slipper jeg å bære hun...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min baby var akkurat saann og vi fikk ingen sovn - jeg maatte holde ham hele natten og holdt paa aa bli gal! Jordmoren min foreslo 'cranial osteopathy' og vi hadde 2 timer hos en spesialist. Vi har faatt en helt ny baby:-) Han sover mye mye mer, sover i egen seng og er i mye bedre humoer naar han er vaaken - kjempeforandring - anbefales!

 

Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veeeldig fornøyd med søvnvanene til jenta mi gitt... (av en helt annen kaliber enn det broren var som baby)

Vi legger henne rundt 23-24, og hun sover til 08-09 UTEN å ville ha mat!!! De første nettene våknet jeg av melkespreng og måtte opp å pumpe meg.. Det bare rant.... Måtte dessuten sjekke om det virkelig var liv i henne... SÅnn har hun holdt på i ei uke nå! Håper det vil vedvare gitt... Kan ikke klage da!

På dagen sover hun også veldig mye.. Kun våken når hun vil ha mat og ny bleie!

Han et par timer på kvelden som hun er våken! Har da litt vondt i magen, men litt sukkervann tar knekken på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har nok fått en gullklomp til...akkurat som førstemann.

 

Denne gutten får mat rundt 23-24-tiden..Sover da til 4-5-tiden. Da får han mat og sover igjen til 7-8-tiden. Får mat og sover igjen til 10-11-tiden. Slik fortsetter han stort sett hele døgnet. Jeg sover veldig godt om nettene.

 

De første 4-5 dagene var han ikke sånn, men så roet det seg. Har noe med at jeg fikk mye mer tilstrekkelig melk i brystene slik at han ble fornøyd.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres slitsomt ut.. Min lille gutt sover stort sett fra rundt kl 23 til ca kl 0600, våkner avogtil og vil ha mat om natten dersom han ikke spiser veldig godt før kl 23.. Så sover han mye på dagen, og er i kjempeform hele ettermiddagen:) Veldig koselig, men litt slitsomt når pappaen jobber kvelden, og eldstemann skal i seng..

 

Han må være kjempesulten for å gidde å skrike, ligger og vifter sint med armene ganske lenge før den tid, og da er puppene mine så sprengt at det er bare godt å amme.. Har ikke luft i magen,men du verden som han gulper, halvparten kommer opp igjen føles det som...

 

Har så langt fått en engel, deilig å slippe å være så sliten de første ukene, siden det ikke ble mye søvn de siste ukene av svangerskapet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter noen uker nå har nattesøvnen blitt veldig bra! Hun sovner ca 23 og spiser i 4- tida. Så sover hun søtt videre til kl.7. Krysser fingrene for at det fortsetter sånn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...