Møøø Skrevet 4. november 2006 #2 Skrevet 4. november 2006 Så fort du vet du er gravid... Vertfall fra uke 12 når livmora krabber opp fra bekkenet.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2006 #3 Skrevet 4. november 2006 hm... det har jeg faktisk aldri brukt, det er jo bare å legge ned det vanlige bilbeltet langt ned er det ikke? kjenner heller ingen andre som har brukt det.
*Lucia* Skrevet 4. november 2006 #4 Skrevet 4. november 2006 Så fort du vet du er gravid!!! Og til deg anonyme over meg: I en ulykke, hvor tror du beltet ditt strammer selv om du har lagt det langt ned????
Møøø Skrevet 4. november 2006 #6 Skrevet 4. november 2006 Jeg hadde ikke turt å ikke bruke det.... Lest om flere som har brukt det og fått skikkelig blåmerker på låra pga beltet, det hadde strammet over magen om de ikke hadde hatt gravid-bilbeltet ja...
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 4. november 2006 #7 Skrevet 4. november 2006 jeg kjøpte det i dag, bedre sent enn aldri. koster 350 kr på babyshop. ville nok anbefalt deg å kjøpe det, er visst mye mer sikkert hvis du skullevære utsatt for ulykke, da dette ikke presser direkte på magen/babyen.
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 4. november 2006 #8 Skrevet 4. november 2006 du blåser vel en lang marsj i om det er ubehagelig for deg hvis det kan redde babyen din ved en kollisjon. synes ikke det er en god nok grunn får å la vær.
Hanne og jentungen Skrevet 4. november 2006 #9 Skrevet 4. november 2006 Siden jeg fant ut at jeg var gravid og hadde tilgang på bil. Better safe then sorry.
rødhette* Skrevet 4. november 2006 #10 Skrevet 4. november 2006 Så fort jeg skjønte hva beltet kan gjøre, kjøpte jeg det. Sikkerheta er viktigst, og jeg ville ikke ta noen sjanser når det gjelder det lille gullet mitt.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2006 #11 Skrevet 4. november 2006 så så ingen grunn til å bli hissig, det var bare et ærlig svar fra min side.
jippi 3 gang Skrevet 4. november 2006 #12 Skrevet 4. november 2006 Hei jeg har brukt det fra 12 uker gravid, er nå på mitt 3 belte, de andre to har røket ved at jeg har tatt det frem for å feste det, jeg ringte HTS for å reklamere på det, og det var visst en svakhet at de beltene røk. hm hva med sikkerheten da, hvis man skulle være så uheldig å kollidere????? Må si at jeg er litt skeptisk, men jeg bruker det...............
Gjest leelu23 FØDEKLAR Skrevet 4. november 2006 #13 Skrevet 4. november 2006 Det står jo faktisk på pakken at det skal brukes fra så fort du vet du er gravid og at det kan forhindre spontanabort i 1 trim ved kollisjon!
rødhette* Skrevet 4. november 2006 #14 Skrevet 4. november 2006 Hørtes merkelig ut.. Jeg har ikke hatt noen problemer med mitt belte, iallfall.
3 små gull :) Skrevet 5. november 2006 #15 Skrevet 5. november 2006 Et gravidbilbelte beskytter ikke barnet i magen bedre enn det vanlige bilbelte, men gjør at du som mor føler deg sikrere. Dette står på tryggtrafikk sine sider så dere kan bare gå der å lese Jeg har derfor aldri brukt det. Gidder ikke kjøpe noe som bare gir en falsk trygghet!!
rødhette* Skrevet 5. november 2006 #16 Skrevet 5. november 2006 Det er folk her inne på bim som har vært med i bråbrems og div. episoder, som forteller at legene sa til de at hadde ikke de brukt dette gravidbilbeltet hadde ikke babyen vært i live... Trygg trafikk sier dessverre dette, fordi ingen tester har påvist at beltet beskytter bedre - men så har de ikke testet på dette heller. Jeg tør iallfall ikke ta noen sjanser når det gjelder mitt lille gull - bruker heller noen hundrelapper på dette beltet og bruker det hver gang jeg setter meg i en bil, enn å risikere at gullet skal dø hvis det skulle skje noe.
smiletryne Skrevet 5. november 2006 #17 Skrevet 5. november 2006 Jeg har hørt at det skal være lurt å feste det vanlige bilbeltet før man setter seg inn og så dra den øverste delen over hodet. at man kun bruker den. da får man ikke press på livmoren.
ღVi treღ og en liten spire Skrevet 5. november 2006 #18 Skrevet 5. november 2006 har aldri brukt det, og kommer ikke til å bruke det.. er bare å ta den godt under magen.. og stram til så den holder seg
Bellen Skrevet 5. november 2006 #19 Skrevet 5. november 2006 Jeg kjøpte mitt når jeg var ca 14 uker på vei og bruker det daglig. Noen synes det er litt ubehagelig å bruke til å begynne med, men du venner det fort til å ha det på. Det er mye mann trenger som førstegangsfødende og mye å bruke pengene på, men sikkerhetsutstyr er ikke der jeg velger å spare penger. Jeg kjøpte mitt belte på babyshop for ca 350 kr, og jeg synes det er en liten invistering i den store sammenhengen. Ja, jeg sitter mer konfortabelt og for meg så "henger det på greip" at det øker sikkerheten for den lille i magen da du får flyttet presset fra bilbelte nedover ved en evt. bråbrems/ kollisjon. Gravidbelte er ikke påbudt så det er jo opp til enhver om mann ønsker å bruke det eller ikke, mann får nesten gjøre det mann selv synes er riktig. Å begynne med fikse løsninger som å ikke feste et standard bilbelte på korrekt måte fordi mann er redd for press på magen er jo direkte farlig, både for deg og den lille.
novemberbaby nr 2 på vei :) Skrevet 5. november 2006 #20 Skrevet 5. november 2006 Fra Trygg Trafikk sine nettsider: "Gravid – hva bør man tenke på? Bruk bilbeltet – det er det sikreste både for mor og barnet i magen. Det finnes enkelt utstyr som styrer beltet slik at det blir liggende under magen. De kan gi en bedre komfort, men har ikke betydning for risikoen for skader i en eventuell kollisjon. Slike beltestyrere kan kjøpes eller leies i barneutstyrsforretninger". Har også hørt om flere som har fått vite at det var bra de brukte beltestyrer fordi det hadde blitt mer skade på babyen dersom de ikke hadde hatt det ved kollisjon. Syns jo det virker litt innlysende at et setebelte som kan 'skjære seg inn i bryst og mage' på litt eldre barn som har beltet under armen og ikke over brystet som er anbefalt, gjør det samme på en gravid mage, men ikke vet jeg... Jeg kjøpte HTS Be Safe Gravidbelte av nyere type brukt på finn. Betalte 175,- inkl. porto. De koster vel ca 400 nye. Syns det er en grei forsikring uansett om det hjelper eller ikke, man behøver iallfall ikke ha dårlig samvittighet hvis det skulle skje noe... Jordmor anbefalte også slikt belte, så jeg vil tro det er noe i det!
rødhette* Skrevet 5. november 2006 #21 Skrevet 5. november 2006 Dette må du ikke finne på å gjøre! Ikke bare er det ulovlig å feste det vanlige beltet på denne måten, men det er også direkte farlig for både deg og babyen! Du kan jo selv prøve å tenke deg hva som vil skje hvis du krasjer... Hva holder deg tilbake i bilsetet da, og forhindrer at du sklir under beltet og fram? Da er det bedre å bruke bilbeltet på vanlig måte, uten gravidbelte, enn å gjøre det på denne måten!
hønepøne;-) Skrevet 5. november 2006 #22 Skrevet 5. november 2006 Du kan begynne med det rundt uke 12. Man bruker gravidbelte for å unngå morkakeløsning ved en eventuell kollisjon eller bråbrems. Babyen ligger uansett godt beskyttet, men alle vet jo hvilke fatale følger morkakeløsning kan få. Det er dessuten veldig behagelig å bruke. Jeg er i uke 35 og synes det er ubehagelig å kjøre uten.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2006 #23 Skrevet 5. november 2006 Det var ei dame som mista babyen sin på termindagen i bilkrasj. Hun hadde blåmerke over hele magen etter beltet. Skadene var så store at de måtte fjerne livmoren hennes, og nå kan hun aldri få barn.....!!! Har man belte over magen, så treffer du babyen uansett i et krasj. Jeg kjører uten den nederste delen, men så snart jeg får penger på kontoen nå, skal jeg ut og kjøpe meg gravidbelte. Burde ha gjort det for lenge siden........
Mrs. Bouquet Skrevet 5. november 2006 #24 Skrevet 5. november 2006 Det er i alle fall helt på jordet. Ikke trygt i det hele tatt. Om jeg har forstått det slik at du bare bruker bilbeltet over skulderen???
Mrs. Bouquet Skrevet 5. november 2006 #25 Skrevet 5. november 2006 Det var ikke til rødhette, denne la seg under feil innlegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå