Gå til innhold

Sover så urolig, noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår datter på tre mnd sover så urolig om natten. Hun gråter og klynker i søvne, eller skumper seg rundt i sengen så hun tilslutt ligger på tvers. Vi må opp og gi smokk, stryke på henne og flytte henne tilbake til midten av sengen flere ganger om natten, hvilket fører til dårlig nattesøvn hos både oss og henne. Noen som har noen tips om hvordan å få henne til å ligge stille som en mus og ikke si noe ;-) Hun får mat stort sett to ganger (i 2-3 tiden og 5-6 tiden). Vi legger henne i 7-8 tiden og hun sover litt urolig til kl. 10. Da er hun stort sett rolig til første måltid, men så er det kanskje 1 time rolig søvn igjen før helvete er løs ;-) Har vurdert nattpose, men vet ikke hvor mye dette kommer til å hjelpe. Er redd hun våkner i irritasjon over at hun ikke får skumpe seg av gårde... lille raringen min!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg fikk beskjed på helsestasjonen om å prøve ett måltid med NAN før han legger seg og det hjalp endel for oss :)

Skrevet

Jeg ville ha prøvd med nattpose. Tok i bruk det da gutten min var 4 mnd. Gikk kjempe fint, etter hvert begynte han ¨å sove lenger og lenger. Han sov da fra 19.00 til 06.00.

Han også våknet og styrer rundt i sengen i halvsøvne. Føttene hang utenfor sprinklene (selv om jeg har på sånn kant rundt).

Tror at tidligere du venner henne til å bruke pose, så går det bra. begynner du for sent vil de nekte.

Skrevet

ja glemte å si som mamma til alexander.

jeg fikk også tips om å gi en flaske nan om kvelden, men hos oss funket ikke det.

jeg la han også på eget rom, kanskje det kan være en ide ?

Jeg la min da han var 4 mnd

Skrevet

Bena ut gjennom sprinklene hørtes kjent ut ja. Her stikker de oftere ut over kanten. Når jeg titter bort på sengen ser jeg to føtter stikke opp der hvor hodet skulle vært.

Kvier meg for å legge henne på eget rom. Er liksom så lettvindt nå... og så er det så kaldt på gulvet i leiligheten at jeg kvier meg for å gå så mye om natten... Regner jo med at jeg må inn til henne noen ganger selvom hun er på eget rom.

Skrevet

hvordan er disse nattposene-hvor kjøper man dem?

Skrevet

Kjøpte du forresten pose til å feste fast i sengen? Det er vel det beste, selvom de nok blir litt handlingslammet i en pose uansett. Var innom fru Lyng og de sa det ikke var lov å selge det lenger, men jeg har da vitterlig sett det i andre butikker!

Skrevet

maja sov også veldig urolig og endte på tvers i senga flere ganger iløpet av natta, var våken i det uendelige osv...=) men for lii over ei uke siden la jeg ei hodepute (voksenstørrelse) ved siden av ho i senga; altså maja helt til venstre og puta på høyresida, for da er det rett og slett ikke plass til å flytte på seg. Vi har stokke-senga så den er jo i utgangspunktet lita, men tydeligvis ikke lita nok=) og etter det så har ho sovet natta gjennom flere ganger, men som regel oppe 1 gang for ett nattmåltid. Hun får siste måltid for kvelden rundt 18.15, i seng halv 7, ett nattmåltid mellom halv 1 og 6, før vi står opp halv ni. Maja er en liten måned eldre enn Linea.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...