Gå til innhold

Hvordan er 'ståda' hos småttisene deres?


Gjest

Anbefalte innlegg

Maja blir 4 mnd den 08.07.06

 

Hun trenger rundt 17-18 timer med søvn i døgnet.

 

Hun sover veldig bra på natten nå (bank i bordet!) etter at jeg begynte å legge henne i halv 7 tiden. Sover til halv ni neste morgen, med 1-2 nattmåltider (mellom halv 1 og halv 6). Bader henne hver kveld rett og slett fordi hun elsker det.

 

5-6 måltider i løpet av døgnet, hver 3-4 time på dagtid.

 

Hun har 2-3 dubber i løpet av dagen på 30 min-2 timer.

 

Hun ruller en sjelden gang fra mage til rygg men ikke omvendt, har oppdaget føttene men synes ikke de er så veldig interessante, griper om alt hun kan få tak i (ansiktet, håret og hendene våre samt babygymmen), smiler mye, hun ler men ikke ordentlig latterkrampe/skratting, følger med på alt som skjer rundtomkring (tv, lys, folk, hunden vår)

 

Ingen tenner enda, men klør i gommene.

 

Deres småttiser da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

heia

madelen blir 4 mnd. den 18.november:) tiden går fort!!

Ho legg sæ halv 8 og sover tel 8-9. Ho vil ha mat 3 ganga i løpet av natta.

På dagen så vil ho ha mat etter 2-3 tima. Men når pappan har hatt en uke pappa perm inni mellom så går det 4 tima mellom mat. Trur ho rope om pupp kun for kosen sin skyld inni mellom.

 

På dagen så sover ho 3-4 ganga. det e 20 min, så vokne ho..vugging.. e æ heldig så sover ho 1 time. Hvis æ trille tur så kan ho sove hele dagen. Men det får jo være måte på ka man orke;)

 

Fra ho va 6 uke tel ho va 2 og halv mnd va babygymmen veldig populær. nu syns ho det e artigere å prate med bamsan og se på tv. hehhehe. Ho hata å ligge på magen før. Nu e det mye bedre og ho reise sæ godt opp. Men ho blir jo fort sliten.

 

ellers har ho ikke rulla noen veia. bare nesten flere ganga. Ho driv heller å forflytte sæ med hopping av mage og fota. ho snurre rundt.

 

Ho klør også i gomman.. tenner på vei. så må ofte smørre på natta og putte sutta inn:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa blir 4mndr den 28november, enda lenge til føles det ut som:-)

Hun har ikke helt fått døgnrytmen enda, litt slitsomt. Hun lgger seg for natta ca22.30, og sover da til ca10. Får mat 2-3 ganger om natta.

På dagen sover hun lenge hvis vi triller tur, ellers går det i 2-3 lurer på 20-30 min. Hun ruller alle veier nå, hvis jeg legger hun på gulvet i stua kan hun plutselig være inntil sofaen i andre enden etter ti min..hehe...

Hun åler seg framover hvis hun får godt feste på bena barbeint på gulvet, griper etter alt hun ser, pratet masse med lekene og sofaputene, smiler og ler høyt når vi tuller med henne. Elsker den latteren:-)

Og hele knyttneven skal helst inn i munnen på en gang:-)

 

Utrolig hvor mye de lærer på så kort tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er snuppa 4 måneder den 15 (herregud som tiden bare flyr)...

Sove det kan hun :) Har 2 lange lurer på ca 2-3 timer hver og en kort på ca 1/2-1 time på ettermiddagen. Hun legger seg nå ca 19.30 og vi står opp igjen rundt 7-7.30 (er da oppe for litt mat 1-2 ganger iløpet av natta).

Elsker å ligge på gulvet under babygymmen sin og putter ALT i munnen :) Er nå skjønn der hun strekker seg etter og tar tak i ting da!

Hun synes det er moro å ligge på magen og titte på ting eller skravle med lekene sine. Synes også det er kjempegøy å ligge på gulvet å synge eller leke med mamma og pappa :) Ler og smiler masse!!!

Ruller ikke enda, men det er like før :) Hun kommer seg nesten rundt, men mangler bittelitt.. Prøver å åle seg frem når hun ligger på magen :)

Ikke fått tenner enda og kjenner ingen "klumper", men alt skal i munn og tygges på..

Er og en skikkelig "skravlebøtte" :) Alt og alle kan snakkes med :)

 

Oj, det var masse skryt av snuppa mi det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karsten blir 4 måneder den 20/7...

 

Han sover ganske greit om natten, ca 19-08, avbrutt av 2-3 måltider. Sover første runde i sin egen seng, deretter kommer han over til oss og sover ut natten der... Vet ikke om han egentlig har behov for det, men godt for mor å bare sove videre mens han spiser... Og så utrolig koselig å sove ved siden av! :o)

 

På dagen sover han 3-4 dupper 30-45 minutter. Jeg fullammer, så han spiser til stadighet føler jeg, hver 2-3 time på dagtid, blir vel 7-10 måltider i døgnet.

 

Han smilte da han var 7 uker, vi vet ikke helt om han ler enda. (Er ikke sikker på om vi skal definere det som latter). Kommer liksom litt mer enn ett hikst, men ikke sånn ordentlig trillende...

 

Har sett på babygymmen en stund nå, slått etter lekene tre ukers tid, grepet og fått tak i dem i to uker... De lekene han får tak i prøver han å putte i munnen. Er en skikkelig TV-slave, dersom TV står på flytter alltid blikket seg dit. Så nå er TV'en for det meste avslått når han er våken... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...