Gå til innhold

Usikker på livsførsel under rugetid??!

Anbefalte innlegg

Som sagt er jeg ruger nå på dag en, men jeg er litt usikker på hva jeg kan gjøre og ikke.

Spurte legen i går, han sa: Lev sunt og normalt, og dere kan bare ha et samliv.... Men ut fra det jeg leser i infobrosyre skal man vente i tre-fire dager før samleie.

Han sa også at det ikke gjorde noe at jeg løftet på dag en, kunne det jeg ville... Uff, jeg er usikker... Kan noen hjelpe???

Fortsetter under...

Jeg tror man skal leve stort sett som normalt. Jeg fikk beskjed om at jeg kanskje kunne droppe aerobic og step under rugetiden.

I tillegg står det på arket jeg fikk fra riksen at man skulle unngå karbad og samleie i 14 dager etter el-sprøyten var satt.... tror jeg..

På Rikshospitalet får vi beskjed om å ikke ha samleie eller karbad fra det tidspunktet det er bestemt når eggløsningssprøyten skal settes og i 14 dager!!! Dette har med infeksjonsfare å gjøre.

Hei...

Ja enig med de andre, jeg har også fått beskjed om 14 dagers karantene .-))

Og at jeg ikke skal løfte tung og stresse så..

Så jeg har selv også valgt å ta det veldig med ro i rugeperioden, er jo sykemld også jeg da... bare koser meg..

Hmm, etter min innsetting sa de at vi skulle leve akkurat som før, ha sex og alt det som hører med.

Eneste jeg ikke burde gjøre var å klatre til topps på Kilimanjaro,

eller drikke alkohol/røyke.

Jeg hører til St.Olavs.

Ved ivf`en med uttakk og hele pakka fikk jeg beskjed om å ikke ha sex eller bade fom uttakket. Pga infeksjonsfaren.

Under fryseforsøkene står det i papirene at vi kan både ha sex og bade. (Selv har vi valgt å ikke gjøre det, det er tross alt bare snakk om 14 dager av en evighet)

Som legen min sa ved siste innsetting; "nå er det ingenting du kan gjøre fra eller til".

Akkurat det tror jeg!

Men jeg tror at livsstil har mye å si. Spise sunt og regelmessig, være i aktivitet og alt "det der". Men etter innsettingen er det nok for sent å starte for denne runden ;)

Ellers.... Ved de tre forrige rundene har jeg unngått tunge løft. Å tømme vaskemaskiner, støvsuge, kjøpe brus eller andre tunge ting har jeg overlatt til mannen. Synest det er mye bedre å gjøre det enn å sitte med grusomme "hva hvis...." tanker etterpå.

Denne gangen blir det mer ståhei i heimen. Vi er i sluttfasen på husbygging nå, og det er masse action.

Vi har bestemt oss for at jeg skal delta, og at ingen (noen få vet) skal vite at jeg er ruger, så jeg blir "behandlet" som før. Det aller tyngste skal jeg unngå, men jeg skal både være med på grunning, og henge i stigen for å lime på tapeten ;)

Kanskje er det nettopp dette som skal til. At tankene forhåpentligvis faller i helt andre baner det meste av tiden.

Nå ble det masse meg og mitt her....

Men jeg tror at det beste rådet i en slik tid er å følge innstinkter, om du skjønner hva jeg mener.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...