Gå til innhold

Dere som har forsøk i utlandet...

Anbefalte innlegg

...har dere kjøpt ei pakke på 3 forsøk, eller kjøper dere et av gangen? Hva er prisforskjellene (hvor mye "tjener" man på ei pakkeløsning)?

Vet du om de tilbyr eggdonasjon på den klinikken dere bruker (vet at det er lov i Helsinki der Spira hører til, men lurer på Danmark...)

Hvis det ikke går denne gangen heller er vi veldig gira på å komme oss til utlandet sånn at noen kan få sjekka hva som faktisk er "rart" med eggene mine. På Riksen har de jo ikke lov tilå gjøre noen ting...

God helg damer!

:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6955833-dere-som-har-fors%C3%B8k-i-utlandet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vært på AVA-klinikken i Tammerfors Finland og fått eggdonasjon, betalte kun for et forsøk og fryste ned 5 befruktede egg.Har satt inn 2, er nå 5+4, skal på ul i uke 7 håper det inderlig går bra. Med reise, medisin, medisin til donor kommer det seg på ca 80 000 kr. Selve eggdonasjonen kostet kr 5800 euro ca. Men, medisin, reise, hotell kommer jo i tillegg.. Veldig hyggelig klinikk, kun damer som jober der (tror jeg..).

Jeg har 3 SA etter naturmetoden, og 4 mislykkede prøverør forsøk bak meg, har nok for mange gamle egg, men er frisk og ser yngre ut enn jeg er ;), samboer er 4 år yngre.

42 åring

Hei Snøfilla,

Du har kanskje ikke helt glemt meg, jeg kikker innom for å se hvordan det går med deg og de andre. Du skal se det går bra denne gangen. Men for å svare på ditt spørsmål vet jeg dette om eggdonasjon. I sverige og Danmark er det lov men di bruker bare overskuddsegg, akkurat hva det innebefatter vet jeg ikke, men de tar ikke kvinner i behandling enå alene for å være eggdonorer hvis du skjønner. andre land er som nevnt Finland og Spania. i tillegg er det lov med eggdonasjon her på island. Jeg vet at det er noe ventetid hvis du vil ha ukjent donor, men hvis du vet om noen som vil donere egg er det ingen ventetid. pris er rundt 30 000kr pluss medisiner. flybiletter er alt fra 1700 til 3500 kommer ann på tidspunktet og opphold er omtrent likt som i norge. Forøvrig er de utrolig dyktige på klinikken her, det sies også blant spesialister i utlandet.

men som sagt vi satser på at dere får det til nå.

lykke til Klem

Hei Snøfilla!

Vi satser på at du greier deg med egene egg, og at det klaffer denne gangen.

Om ikke er det mange land en kan reise til for eggdonasjon. Danmark har til nå kun donert egg fra andre som er under IVF behandling om de ønsker å gi bort noen av eggene sine. Som du sikkert skjønner er det ikke så mange det er aktuelt for, derfor blir ventetiden veldig lang. Fra nyttår skjer det en lovendring i Danmark som gjør at det blir lovlig med andre eggdonorer også, så da vil jeg tro det blir enklere. Ellers er det mange som reiser til Spania og Finland. Du finner også bra klinikker i Riga, Russlan, Kiew og sikkert andre østblokkland. Mange av disse har veldig godt rykte. I Finland er det snakk om å endre loven slik at donor ikke kan være anonym lengre (er usikker på om det gjelder hele EU), og gjør de det er jeg redd ventetiden blir lengre igjen.

Hvis det skulle bli nødvendig for deg med eggdonasjon, annbefaler jeg deg å komme inn på forumet til fub.no, der er vi en gangske stor gjeng som er avhengig av ED så der vil du finne mye informasjon.

Ønsker deg lykke til nå, og håper det er din tur nå!

Klem

ei

I tyskland og Østerrike kan de undersøke eggene dine før befruktning for å se hvor mange som er normal.

Det er ikke vanlig med noe pakketilbud, det man i Tyskland kan forhandle om er satsen de regner med, altså euro x1 eller euro x 2,3 osv.

De kan ikke udnersøke eggene etter befruktning.

Det kan gjøre si Tsjekkia.

Ellers er Spania kjennt for ED og de kan også undersøke om det er noe i veien med det befruktede egget.

Tsjekkia er veldig flinke, i Pilsen spessielt finnes det flere gode klinikker, de er også en god del billigere enn Østerrike og Tyskland.

Der tulbyr de ED, embrzo donation, pgd osv.

Hei vennen!!!

Vi har valgt en pakke på 3 forsøk på Ciconia. Det koster 39.000DKK

For 1 forsøk koster det 20.500DKK

Står på hjemmesidene deres at de har eggdonasjon, koster 30.000DKK

Men nå skal vi håpe at du får kjempe fine egg denne gangen:o) Men skjønner jo godt tankene dine, en vil jo gjerne få undersøkt om det skal være nødvendig:o)

Jeg krysser alt for flotte egg denne gangen lille venn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Stor klem

Annonse

Hei du!

Tusen takk for hyggelig svar og gratulere så mye med spiren i magen - det er musikk i mine ører:-)

Jeg har også blitt anbefalt AVA-klinikken, og selv om reiseveien din virker litt "tungvint" er den absolutt et alternativ. Det vi kunne tenke oss var et forsøk med egen egg i utlandet før vi evnt søker ED. Vil såååååå gjerne ha en diagnose (eller i hvert fall en forklaring på hvorfor det ikke klaffer). Er 34 år og har aldri vært gravid, men alle prøver ser bra ut og jeg får ut bra antall modne egg så Riksen "klør seg i hodet" og kan ikke hjelpe oss med annet enn å ønske bedre lykke neste gang. Og det er faktisk ikke godt nok for meg... Ikke i lengden.

Lykke til på UL - håper du titter innom med oppdatering etter hvert.

:-)

Hei sailor - så hyggelig å "se" deg her inne - hvor langt er du på vei nå?

Vi har faktisk ikke vurdert Island (tenker liksom ikke på at det faktisk er et alternativ), men kanskje vi burde gjør det... Vi ønsker ikke å bruke kjent donor (hvis det skulle bli aktuelt), så da må vi nok regne med ventetid. Har venta på spiren i magen i 2 1/2 år nå, så litt mer venting skal vi nok overleve:-)

Håper alt går bra med deg & magen - kom gjerne med en oppdatering nå og da, det er koselig å høre fra gamle kjente:-)

Klem

Hei Jeg er sprekksjuk for tiden, ble nesten innlagt i forrige uke fordi jeg ikke klarte å holde på væske engang, men jeg klarte å unngå det såvidt. men nå er jeg 12uker på vei så jeg håper det går over om et par uker. Jeg klager ikke og er veldig lykkelig selv om jeg ikke var forberedt på at dette skulle bli så slitsomt også etter at vi liksom hadde nådd målet og iallefall bli gravid. sånn er det.

Jeg tror ikke du trenger donor, og ville nok heller satse på å reise til et land hvor de kan undersøke eggene dine først. uannsett jeg tror det er enklest med ukjent donor selv om ventetiden er lang. ja det er island er liksom litt utenfor tankene for mange :-) men dessverre er nettsida dems nede på engelsk. artmedica.is men det går ann å ringe dem. si ifra hvis du vil mer info.

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...