Gå til innhold

Er det noen som har fått gode svar på hvorfor de har mistet?

veslemy80

Anbefalte innlegg

mister nå for andre gang her, sterke blødninger i dag, skjedde på omtrent same måte som sist. Brun utflod i uke 6-7, forrige gang gikk det lenge før kroppen fant det ut, men denne gangen kjapt...

Sukk, det er tøft dette....

Kan noe sånt som en soppinfeksjon forårsake dette?

Fortsetter under...

Nei, jeg tror ikke en soppinfeksjon har noe med aborten å gjøre altså..

En soppinfeksjon er ganske vanlig og ha i et svangerskap.

Jeg mistet ganske seint i svangerkapet i uke 26.

Og var så heldig å fikk vite hva som hadde skjedd.

Det var navlestrengen til fosteret hadde hadde snurpet seg sammen slik at fosteret til slutt ikke fikk mere næring og døde inne i magen min.

Merket ikke noe til dette, men måtte føde på vanlig måte og det var ikke noe morro nei......Huff....:(

Men de andre svangerskapene etter dette har gått veldig bra heldigvis.

Du må bare huske å ta det med ro, ta vare på deg selv,

(slutte å røyke hvis du gjør det da.) det kan hjelpe.

Ellers ønsker jeg deg lykke til veslemy80

Hilsen 79

Jeg har opplevd akkurat det samme som deg. Mistet i MA imidten av juni i uke 11, men fosteret var bare 7 uker. Mistet igjen i SA igår i slutten av uke 6, denne gangen reagerte kroppen raskt. Var hos gynekolog i dag for å konstatere at det var en SA, og for å sjekke at det ikke var rester igjen. Han så ikke noe unormalt i at jeg mistet 2 ganger på rad. Langt over 50% av alle svangerskap ender på denne måten, og det er bare å prøve igjen. Jeg prøver på nr.3, og vet jo at jeg kan bære frem barn da jeg har klart det 2 ganger før. Hans siste ord da jeg gikk ut døren var: Det blir nok en nr.3 på deg, skal du se, så jeg setter min lit til at han får rett.

• 4 uker senere...

Jeg mistet da jeg var 5+5, og har hoert at naar man mister i 5 og 6 uke er det ofte fordi hjertet til fosteret aldri begynte aa slaa. Vet ikke hvorfor, men for oss hjalp det aa vite at det mest sannsynlig skyltes en feil i fosteret og ikke i oss...

I uke 6-8 mister man som regel fordi organene til fosteret ikke begynner å utvikle seg som de skal.

Hos meg var jeg bare dum og dro på jobb som vanlig, selv om jeg hadde brun utflod. Jeg skulle holdt sengen den helga. En lege på sykehuset sa at muligens var det noe som løsnet (morkaka??), og at av og til kan dette gå bra hvis man holder senga et par dager. Men hvis det er noe galt med fosteret, mister man jo uansett..

Føler med deg. Gled deg til neste gang, da går det helt sikkert bra :)

Annonse

Jeg har hatt to MA, som ble oppdaget sent. Denne gangen fikk jeg progesterontilskudd (crinone), fordi legen mente at det kunne ha noe med det å gjøre..Det er jo kanskje verdt å spørre legen/gynekologen om det. Vet jo ikke om det går bra nå heller, men så langt er alt fint med den lille. Er i uke 16 nå

Har mistet to ganger, ca uke 11-12 og 12-13.

Vet ikke hvorfor jeg har mistet, men har også fått høre at det mange ganger skyldes "feil" i utviklingen, i tillegg til følgende:

- "overaktivt" immunsystem (kroppen ser på graviditeten som en infeksjon eller noe slikt) og bekjemper den,

- for tykt blod,

- for svake slimhinner,

- "feil" blodtype/dårlig match mellom deg og mannen

- embryoet/fosteret får ikke nok næring

Første gangen jeg ble gravid var vi på lengre reise (ble gravid rett før, fant det ut mens vi var borte), så har jo selvsagt lurt på om det kan ha hatt innvirkning.

Andre gangen var det derimot ikke noe slikt; vanlig hverdag hele tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...