Gå til innhold

Melka kommer for fort

Anbefalte innlegg

Hei!

Det virker som melka mi bare kommer fortere og fortere.. og nå klarer ikke gutten min å svelge unna raskt nok lenger. Dermed ender hvert måltid med at melka kommer galt i halsen, han sluker luft og gir til sist opp og begynner å hylgrine...:-(

Gutten min er 5 måneder og vi har ikke hatt dette problemet før den siste måneden.Han har alltid vært flink til å spise og har vært rask til å tømme brystet. Et måltid har sjeldent vart mer enn 5 min. Det forverret seg da han var syk i noen dager og i tillegg tett i nesa. Så ble han frisk igjen, men problemet har bare fortsatt.

Nå er jeg ganske fortvilt og vet ikke hva jeg skal gjøre. Og hvorfor skjer dette nå først? Er det fordi jeg har fått mer melk i brystet? Kan tilføye at jeg kun ammer på ett bryst så kanskje det begynner å bli litt for fullt i brystet..?

Jeg har forsøkt "alle" ammestillinger, syns ikke det er noe forskjell. kanskje litt bedre om natta... men det blir også en del som går galt i halsen da. Har også forsøkt å amme hyppig, men gutten min er en bestemt liten fyr og vil som regel ikke ta brystet mer enn hver 3. time. Jeg tror heller ikke det vil hjelpe å melke ut litt på forhånd for han fortsetter å svelge feil langt uti måltidet...Syns ofte problemet oppstår etter noen minutter.

hmm... dette ble ganske rotete.

men er det noen som har noen gode råd til å få melka til å komme langsommere??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6954808-melka-kommer-for-fort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo prøve å "klemme" litt på over- og nedsiden av brystvorta. Hadde dette problemet da jenta mi var mindre, men det har endret seg. Hun klarer å svelge unna selv med et fullt bryst nå.

Du kan jo pumpe ut litt hvis brystet er veldig fullt, og gi det på flaske? Så kan babyen din ta puppen først/etterpå.

Vet ikke helt om det er innbildning, men jeg tror jeg klarer å "holde igjen" hvis det kommer for fort bare ved å tenke at jeg skal holde igjen (?????). Synes faktisk det virker, og babyen slipper å få så enormt masse melk (det hender han svelger vrangt når melka kommer for fort).

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...