ღLitjpia24 is hurtingღ Skrevet 8. november 2006 #76 Skrevet 8. november 2006 Hebbie: Skal si ifra jeg vet du. Glemte jo helt fortelle at vi har fått svar på sambos spermtest idag da og pga den kjenner jeg meg 100 kg lettere. Dette sto i brevet: "Sædprøven var normal bortsatt fra at det er bemerket en del cysoplasmatiske dråper som ikke har noen klinisk betydning. Det er altså ikke sædkvaliteten som gjør det vanskelig å oppnå graviditet på dette tidspunkt eller som har vært årsak til gjentatte aborter." Var så deilig å få en bekreftelse på at ingenting var galt med "hæren" til sambo. Og da vet vi jo ihvertfall hva som skal gjøres videre for å få ordentlig svar på hvorfor vi har mistet så mange ganger.
Chiquita Bananas Skrevet 8. november 2006 #77 Skrevet 8. november 2006 Det var jo bra !! Håper han forandrer seg og ikke ødelegger sjansen med dere - noe han gjorde da han tenkte lenge på om det var han som var årsaken. Nå kan dere samarbeide og finne en løsning - kanskje dere er heldige på nyåret når dere starter opp igjen med friskt mot ) Håper dere finner ut årsaken og kan gjøre noe med det - fordi du har jo ikke akkurat problemer med å BLI gravid )
Thea og Erle Skrevet 8. november 2006 #78 Skrevet 8. november 2006 ok 11 på verket er notert. Hebbie: Det er ikke så store områdene der. Og du kan jo låne vogna til Erle dersom det blir for ille. Hadde vært koselig om du ble med. Naboen kommer også. Jeg henter deg jeg Hebbie. Vi tar hensyn til deg. Skal bare pushe 2nj rundt slik at det blir fødsel. Ser ikke ut som at dere andre har tenkt til å føde. Jeg venter sååå. Hebbbie- gikk forbi deg i dag, men ingen hjemme:(
Chiquita Bananas Skrevet 8. november 2006 #79 Skrevet 8. november 2006 Hehehe....det var fordi jeg var i drammen og spiste en god kyllingpai med MaybeMe og skravlet med Piadi - du vet det der greiene jeg prøvde å få deg med på ;o) Hmm.....ser ikke ut som jeg får noe særlig valg på fredag nei ;op Har jo kjempelyst da - nå skal jeg inn og kikke på nettsiden og se hvordan det ser ut og hva det er. Sambo har vært der og sa jeg kunne se det på nettet. Men fy f.......så tidlig'a !! Drømmer dere eller ? Tror du virkelig at jeg og Naboen klarer å være DER kl. 11 - så vidt vi har våknet jo. Spesielt hvis jeg får en natt som jeg hadde nå - har sovet 2-3 t totalt på et døgn.... Men jeg skal komme meg bort til deg en dag Theaokt - måååå se Erle igjen, ja....åsså skravle med deg. Hvordan jobber gubben din imorgen da ?
Chiquita Bananas Skrevet 8. november 2006 #80 Skrevet 8. november 2006 Var inne og kikket på pannekakehuset - fy f........er det mulig ?? Digger pannekaker for tida....men å betale 144 kr for en pannekake med fyll - latterlig......
Gjest Skrevet 8. november 2006 #81 Skrevet 8. november 2006 hei hei mayken joa formen min er mye bedre nå,ikke så kvalm lenger.men bekkenet mitt har slått seg vrang,plutselig stopper det helt opp og jeg får ikke gått en meter en gang...og funnet ut en ting i dag ikea er ikke noe for gravide m vont i bekkenet,og vi fant jo nesten ikke kassene en gang..kjøpte pepperkakedeig der og former så da får jeg og barna lage pepperkaker senere.Og maten der så lite vi får,bestilte to barne menyer til barna og de spurte om det var all maten,elstemann spiste 3 brødskiver til når vi kom hjem..hebbie når beg du å verke som verst m bekkenet ditt og går du til fysio..jeg skulle gjerne blitt m på fredag men får besok fra tyskland,dama til kameraten av sambo..jeg har ikke møtt hun før og jeg er drit dårlig i engelsk,og hun er flink i engelsk da..så dette blir da gøy..og fått kjøpt skøyter til minstemann i dag til julegave ,men de hadde ikke str til elstemann da men skal kjøpe til han oxo...dette ble en hel haug m små bokstaver..kose dere i kveld da..
Chiquita Bananas Skrevet 8. november 2006 #82 Skrevet 8. november 2006 Bekkenet forverret seg fra uke 32 og jeg har gått til bassengtrening for bekkenløsning 6 ganger - uten at jeg føler noe forbedring heller motsatt. Men det er sikkert fordi jeg kom inn så sent til behandling, var så fullt derfor tok det over en måned før jeg kom inn. Så det beste er å komme inn så fort som mulig slik at man får skikkelig behandling.
Gjest Skrevet 8. november 2006 #83 Skrevet 8. november 2006 oki men når beg du å få vont da hvor tidlig..uff legen min ville vente m fysioskal til legen i slutten av mnd så da får han skrive ut til fysio beh
Chiquita Bananas Skrevet 8. november 2006 #84 Skrevet 8. november 2006 merket bekkenløsningen fra uke 5 .....
MaybeMe? Skrevet 9. november 2006 #85 Skrevet 9. november 2006 Hei jenter! Da ser det ut som om jeg får til å være med fredag likevel! Det så ut som om jeg kanskje måtte droppe det pga. mangel på folk på jobb. Heldigvis ordnet det seg, så jeg er med! Ble dere enige om skyss og sånn? Jeg kan godt kjøre selv hvis det blir trangt hos deg 2nj, selv med den lille rumpa mi, hehe. Jeg vet ikke veien da, men det kan jeg vel få en forklaring på. Har en viss peiling. Ellers 3 dager til IKM..... Veldig spennende nå. Bytter som vanlig på å være overbevist om at jeg er gravid og overbevist om at jeg ikke er det. Var hos legen i går, og ble sendt hjem med ny pergo-resept og beskjed om å prøve noen måneder til. Denne legen syns resultatet på spermtesten til mannen var ganske bra, så da får vi bare håpe det stemmer. Mannen er selvfølgelig veldig stolt, for jeg fikk beskjed om at det var over gjennomsnittet med superraske soldater, hehe. Så da ser det ut som om jeg blir hormonell de neste månedene uansett hva som skjer, kunstig eller naturlig. Gleder meg til å se de små i morgen. Husk at jeg har førsterett på alle nyfødthormonene! Er det en hjemmeside jeg kan kikke på?
2nj♥ Skrevet 9. november 2006 #86 Skrevet 9. november 2006 Hallo MaybeMe: Du bestemmer selv...... Men som sagt, jeg har bilstolen til Trym i bilen og da må Embla sitte på andre siden bak..... er plass i midten, men ikke veldig romslig assa.... Men du kan jo sitte og beundre Embla hele veien da Bra at du fikk til å bli med likevel!!! Og Hebbie: Da er du med også. HURRA! Er som Thea sier, ikke stort der, bare et par skritt mellom hvert hus Skal vi møtes der kl 11 eller kjøre kl 11????? Tillab: Når skal jeg hente dere? Vet ikke hvor Åskollen er, men du kan kanskje skrive en liten veibeskrivelse...... Mayken: Tror nesten jeg blir med på BIM-treff på føden jeg..... skal vi si til helga, så får jeg gått det litt igang på verket i morgen..... Kjenner at det presser bra nedover nå og får noen vondter i magen innimellom, så *håpe-håpe* Må en tur på Ikea idag forresten, så kanskje jeg kan gå noen runder der også..... er jo SÅ stort og langt å gå der inne. Deilig vær da. Håper vi får slik trillevær når alle babyene er kommet
Chiquita Bananas Skrevet 9. november 2006 #87 Skrevet 9. november 2006 Går det greit 11 på kvelden ?? Er mer passelig tid det... ;op Fy søren jeg har tenkt masse på å komme meg opp tidlig ass... Jeg tør ikke annet enn å stå langs veikanten og vente på Theaokt - ellers kommer hun nok og ringer på døra eller sparker den inn og drar meg ut av senga og inn i bilen... ;o) Men siden 2nj skal hente Trym i 3 tiden så hadde det kanskje vært greit å være der kl.11 for da får du litt tid der før du må dra - og jeg kommer til å angre mine ord !!!
2nj♥ Skrevet 9. november 2006 #88 Skrevet 9. november 2006 Ok, da møtes vi på verket kl 11. Bare drikke minimalt etter klokka 18 ikveld Hebbie, så kan vi håpe du slipper unna med en dotur i natt. I natt var jeg ikke på do i det hele tatt jeg.....-men våkner ofte likevel. Men det er jo slik på slutten. Kroppen innstiller seg på tilværelsen med en liten baby som skal ha mat og stell døgnet rundt. Vært på Ikea en tur jeg nå, og på Barnas Hus i Sandvika...... Hmmmm....hva kan man finne på til middag idag da? Ingenting som frister.....eller det er det sikkert, men jeg kommer ikke på noe.
2nj♥ Skrevet 9. november 2006 #89 Skrevet 9. november 2006 *Og opp med deg* Kan ikke havne på side 2..... Føder dere eller sover dere eller hva???? HALLOOOOOO......?!?
Gjest Skrevet 9. november 2006 #90 Skrevet 9. november 2006 hallo jeg er her men har ikke noe å si egentlig i dag....
Gjest Skrevet 9. november 2006 #91 Skrevet 9. november 2006 Hei hei damer. Vært på treff i dag jeg, derfor jeg ikke har vært videre snakkesalig;) Vi er forøvrig blitt enige om fast treff annenhver onsdag. Neste er altså 22 kl 12 på Glass:) Håper det er flere av denne gjengen som er med da. Pinnsvinet og Annika var med i dag! 2nj; Spørs hvor du kjører fra, men du bor vel i Lier om jeg ikke husker helt feil... Følg E18 til det er skiltet til åskollen (etter brua og tunellen) ta av der (ca 2 km etter brua) Venstre i begge rundkjøringer, skal være skiltet.) følg veien til du ser kiwi, andre avkjøring på venstre side etter kiwi, ring når du er der. Veien heter olav mørchs vei. Følg den til toppen av bakken hvor det går en vei til venstre som er skiltet med brønnern, møter deg der:)
Chiquita Bananas Skrevet 9. november 2006 #92 Skrevet 9. november 2006 Har prøvd det der med å holde meg etter kl.18, men jeg tissa for det. For å si det slikt - jeg drakk et glass vann litt før jeg dro i dag på trening, tissa før jeg dro, tissa da jeg kom frem etter 30 min, var pissetrengt etter en times trening, tissa med en gang jeg kom hjem, tissa etter jeg hadde spist en halv time etter jeg kom hjem og la meg en halvannen times tid for å sove, var pissetrengt da jeg våkna...Sånn er det hele tiden - til og med når jeg ikke har drukket masse. Og du kan banne på at jeg er suuupertørst på kvelden. Men jeg bare våkner, nå tisser jeg på nettene av kjedsomhet ;op hahaha.....Men Junior er så mye mer aktiv og sterkere så jeg kjenner han temmelig godt i magen når han turner... Er ikke mye bimming på denne gjengen for tida - ihvertfall ikke etter flere har fått babyene og noen mister nettet....
2nj♥ Skrevet 9. november 2006 #93 Skrevet 9. november 2006 Hehe.... jaja, du har iallfall ikke selskapsblære slik som meg Jeg drikker forholdsvis mye og tisser sjelden. Begynner visst å bli litt forkjølet her jeg....æsj. Tror jeg skal køye og sove det av meg. Ses i morgen da, de som skal på verket.
Chiquita Bananas Skrevet 9. november 2006 #94 Skrevet 9. november 2006 Uff da det hørtes ikke bra ut - håper du blir bedre til imorgen. Jeg hadde heldigvis bare en mini forkjølelse. Du får gi beskjed om du ikke kan dra allikevel imorgen så får noen andre hente Tillab - jeg kan jo godt det, eller kanskje MaybeMe - vi må uansett henge med Theaokt som vet veien. Du får ha god bedring !!!!!!!!
Mayken Skrevet 9. november 2006 #95 Skrevet 9. november 2006 Hei hei. Ikke noe fødsel i dag heller til tross for besøk på Ikea, og nå har mamma og pappa reist oppover til Ålesund igjen, så da kan hun like gjerne bli der inne, for de går jo glipp av alt uansett. Litt oppgitt over den sta tulla vår nå. Skal til jordmor kl 10 i morgen, får se hva hun har å si til godt. Hebbie: kjenner til hyppige dobesøk gitt, er oppe på do minimum hver time på natten, og det er ikke pga noen få dråper, men tisser faktisk masse hver gang, forstår ikke helt det der, men jeg har jo ganske mye vann i kroppen nå da, så det kan jo være derfor. Og så blir jeg alltid så kjempetørs på kvelden, og da bare måååååå jeg drikke. Dere får ha en fin kveld videre jenter, må nok køye snart. Må bare vente på at svigerfar skal dra hjem.
Thea og Erle Skrevet 9. november 2006 #96 Skrevet 9. november 2006 Sees i morgen:)Natta.Fødestøv til dere alle***********************************************
Gjest Skrevet 9. november 2006 #97 Skrevet 9. november 2006 Hebbie babe, jeg kan også veien. Har jo bodd der jooooooo:p Hehe...
Chiquita Bananas Skrevet 10. november 2006 #98 Skrevet 10. november 2006 Siden halv 1 nå så har jeg vært på do 6 ganger - er man lei eller ?? Så bra at du vet veien da Tillab - itilfelle enten meg eller MaybeMe henter deg. Men jeg regner med at en liten forkjølelse ikke stopper 2nj ;o) Leieboeren hadde visst kommet opp til sambo og spurt om jeg hadde rappet katta hans i morges...hehehe....katta hans ligger ved siden av meg nå og har ligget oppå lenestolen i hele kveld ;o) Er ikke min feil at hun sitter i trappa foran døra til oss og mjauer og vil inn eller at hun tilbringer dag/kveld og natt oppe hos oss. Forstår henne godt - han stikker jo ut hele tiden og nå har jeg sett at han faktisk ikke har vinduet oppe slik at hun kan gå inn og ut - og faktisk har lukket døra inn til ham slik at hun ikke får kommet inn. Og så lurer han på hvorfor hun er så mye når hun får maten til katta mi, masse kos og egen kattedør ?? Kanskje jeg ikke burde ha sovet halvannen time i kveld ?? For da hadde jeg kanskje ligget og sovet.......Men så hadde jeg dødd om jeg ikke gjorde det siden jeg ikke sov mer enn et par timer spredt utover forrige natt. Gleder meg så mye til jeg får sove en hel natt uten problemer. Junior turner helt vilt i magen og klorer meg.
2nj♥ Skrevet 10. november 2006 #99 Skrevet 10. november 2006 Hehe.... En liten forkjølelse stopper ikke meg nei. Jeg er klar som et egg (?) Og da jeg sjekket kontoen nettopp, så (hold dere fast.....ehhh) JEG HAR FÅTT LØNN igjen etter 2 måneder uten penger inn på konto. Fikk forresten mer enn jeg hadde trodd, men gikk vel litt opp i lønn mens jeg var hjemme. Får prøve å la være å bruke opp alt før jeg får lønnsslippen. SHOPPING!!!!! Er det rart jeg er KLAR eller???? Starter jo faktisk permisjonen min i morgen, og er da FØDEKLAR, så er det opp til meg så kan babyen bare komme en av de nærmeste dagene. Nei, jeg får gjøre meg klar. Kos dere alle som ikke skal være med på tur idag, og Mayken og Piadi: vi ses på føden en av dagene da!!?? hehe Spørs om dette ender med at jeg går til midten av desember.....føler meg så klar nå, men vet ikke helt om lillebabyen er enig. Ses snart jenter!
Mayken Skrevet 10. november 2006 #100 Skrevet 10. november 2006 Ja, nå er vel alle ute på tur tenker jeg. Håper dere har det koselig og at Hebbie ikke sliter for mye på bekkenet sitt. Har selv vært hos jordmor i dag. Livmorhalsen er nå nede i 1-1 1/2cm, og jeg har nesten 2 cm åpning. Ble koblet til en CTG maskin for å måle hjerte og spark. Lå ganske lenge for maskinen var ikke helt fornøyd, var for mye aktivitet på vesla vår. 2nj: håper på fødsel i morgen, for da er det ingen andre som har bursdag, ellers så er 8, 9, 10, og 12 nov alt i bruk i vår familie. Nei, nå må jeg prøve å sove litt, er bare så utrolig trøtt i dag. Vi snakkes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå