Gå til innhold

Drammensbeibenes chitchatting NY 04.11.06

Anbefalte innlegg

Skrevet

Felles nei...... er jo SÅ kjekt å dra på besøk og spise masse kake jo.....

Mannen holdt på med oppussing mens vi var i bursdag, og når vi kommer hjem forteller han at han har oppdaget en lekkasje fra et rør bak doen.... Så da er det opp med gulv og ut med vegg...... -Må ha rørlegger imorgen. Og det vi trodde skulle bli en enkel og billig oppussing kommer nå til å sprenge alle budsjetter. BORING!!!!!!!

:(

Satser på 10. da Piadi. Nesten litt artig-spooky om det skjer da. hehe :)

Og jeg satser fortsatt på midten av november, sånn ca 16. *hehe* Det er lov å drømme ikke sant....?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei jenter.

Hadde middagsgjester i går og det var så koselig. Så klar for vin men holdt meg unna pga antibiotika. Det har begynt å piple ut verk fra såret , men det er jo bra. Går på hestekur med antibiotika. På fradagskveld når vi skulle kose oss så begynte feberen å stige samt at hevelsen ble større fra time til time. Ringte vakthavende som jeg hadde fått beskjed om å gjøre dersom det ble verre. Jeg sa til vakthavende at jeg hadde fått beskjed om å ringe dersom det ble verre. Dumme legen svarte da " det var vel ikke ment at du skulle ringe samme dag som du ble kontollert?" Duste lege. Hun sa videre at det sikkert var ment at jeg skulle ringe på søndag eller noe sånt. Enten var hun lat eller dum. Hun jekket seg raskt ned, men allikevel å si slikt. Ring søndag dersom du er heldig og lever tenkte jeg. Når hun hørte at jeg hadde gått opp til 39.5 i temp så ba hun meg komme inn på fradagskvelden. Ble umiddelbart satt på antibiotika og hun var en helt annen når hun så hvor ille det var. Arret blir litt tykkere pga det. Merker litt bedring nå da.

Ingen nye fødsler ser jeg. Kommer snart på rekke og rad.

Tillab- Kjempeklar for handball selv jeg + julebord. Jo hun Erle sover leenge om natta. Får mat ca 01.00 og igjen kl 07.00 og kl 08.00. Deretter sover hun i 3 timer igjen. Har perioder på dagen der hun vil ha ofte mat- tar vel igjen det hun har tapt i løpet av natta. Har en fin vekstkurve. Stooore bollekinn fått. Ellers er hun bare sååå rolig- foreløpig.

Hvordan er det med Embla da. Skal dere døpe henne? Er du noe på dib?

Hebbie-TUSEN TAKK FOR NYDELIGE BOLLER! SÅ SØT DU ER;) Fikk dere handlet i Tønsberg?

2nj- Klar for verket til fredag? Hjalp det ikke med boligmesse? Var det mye fint å se der?

Pia - blir det fødsel snart? Det gleder jeg meg til.

Mayken- gå litt i trappene etter at du har hentet moren din. Så tilbyr du alle der du bor trappevask. Så kan de ta igjen for deg når babyen kommer.Hi hi

Koselig å se at det er nye som er innom her. Ikke vær redde for å skrive her eller bli med på treffene. En koselig gjeng blitt :) Plass til mange flere her:)

Pinnsvin med Marie- går det bra hjemme med familien. Hvordan tar sønnen din det med en liten søster?

Astronaut- du kan jo bli med på treff til Verket interiør på fredag? Kan også bli hentet dersom du ikke har tilgang på do.

Maybeme- det blir spennende denne mnd. Gleder meg til å høre du rope ut at du er gravid!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nanna- går det bedre med kvalmen?

Veronica- Går det bra med deg?

Litjpia- klar for filmkveld snart du eller? Så koselig at det går bedre med deg og typen. Jobber han nå?

Litt til om Erle jenta mi: Bortsett fra og gjøre familien komplett og meg så glad. Så gleder hun flere. Guttene vil kose henne så mye og hjelpe til. De er helt forstyrret om hun skulle gråte. Da skal de gjøre alt for at hun skal bli glad igjen. Hun kan ligge lenge ved siden av meg å bare kikke på meg med kule runde øyne. Pappaen hennes går og bærer henne veldig mye. Kan jo ikke skjemme de bort for mye de første ukene. Hun er sammen med guttene midtpunktet i familien. Veldig harmonisk er hun også. Det er bare noe som er så godt over henne. Og ikke minst så lukter det søt karamell av henne.

Hilsen stolt mor:)

Skrevet

2nj- DET DER ER SÅ KJEDELIG. Ikke gøymed slike utgifter. Det og bil er noe dritt. Hondaen trodde vi skulle koste ca 2000 kr å få EU godkjent men det kom på 28000 kr. Hjelp!!!! Og så nå står saaben for tur. Hater slikt. Håper det ser verrre ut en det er/blir!

Skrevet

Dumme pc - hadde skrevet et langt innlegg til deg Theaokt også datt det ut....prøver igjen....

Fy søren så utrolig dårlig av legen !! men det kommer ikke som en bombe etter å ha vært her inne på BIM og opplevd ting selv.

Fatter ikke at dem gambler så mye - tenk hvis det faktisk ble skikkelig alvorlig med deg og hun dama var grunnen....

Så kjekt at du likte bollene (hvis du er ærlig da ;op)....kommer til å eksperimentere med denne oppskriften til jeg får den 100 % perfekt.

Har stekt en stoooor ladning med kakemenn som ble kjempegode, er såå stolt over å bakt så mye i det siste. Men ikke så lurt pga. bekkenet og ryggen - sliter big time etterpå.

Betalte dere så mye for reperasjon ? jeg betalte 7500 kr totalt for det som måtte fikses på min...brukte en mekaniker svart da, han fikser chryslere på dagtid. Han bor rett nedenfor deg faktisk.

Er surt uansett når man får uventa utgifter - håper det ordner seg for deg 2nj.....vi har jo vannskade på hele kjelleren....

Skrevet

Treff for de med babyer på torsdag kl 1200 på Glass, Thea, Pinnsvinet, Veronica, 2nj (har jeg glemt noen med smårollinger da så beklager jeg, men klokka er faktisk snart halv 5 på natta:p) heng dere med, var kjempekos sist og blir nok enda masse mer kos dersom dere blir med!

Ligger tråd både på BiMtreff og på DiB treff sidene!

Skrevet

Får vi komme om vi har litt eldre babyer ??

sånn rundt 32 år ?? ;op hahahahaha..........

Skrevet

Hei alle sammen!

Treg? Ja... men har et tonn av unnskyldningner på lager... har vært uten telefon og nett i en liten evighet, har vært veldig opptatt av å bli ferdig med oppussing, men ikke minst:

Har vært opptatt med Å FÅ BABY :D :D :D !!!!!

Vi koser oss helt enormt med lille Marie, som igrunnen ikke gjør annet enn å sove, når hun en skjelden gang gråter så slutter hun med det samme hun plukkes opp. Hun var 3260 da hun kom og 49 lang, og er en skikkelig kosegris. Akkurart nå ligger hun i baggen sin etter vi har fulgt storebror i barnehagen.

Er selv lettere euforisk, det går over all forventning å være tobarnsmor, har allerede hatt med meg begge ungene alene ut både på trilletur og på familiemøte på Frelsesarmeen. Lillegutt oppfører seg eksemplarisk rundt søstern sin, henter bamse når hun gråter og legger mammas ammeinnlegg på babyens hode og sier "ha på hatt" når hun ligger og får pupp.

Jeg har vel igrunnen erkjent at jeg elsker å være mamma, og kunne sikkert hatt mange unger til, men det blir ingen flere, for jeg kan bare ikke hæle å være gravid igjen. Det er først nå når jeg er i ferd med å få meg selv igjen at jeg merker hvor tungt og vondt og teit alt var. (Men selvsagt, en veldig "flott" opplevelse da... å ha en liten sak groende inni seg)

Som dere sikkert fikk med dere ville lille Marie ut litt før den angitte datoen, men det gikk som en drøm likevel. Jeg skjønte ikke helt at jeg hadde begynt i fødsel, siden jeg de siste par ukene hadde hatt masse kynnere, og mye ubehag nederst i magen, og i bekken. Hadde badet i badekaret med sønnen min på formiddagen forrige søndag, og da jeg gikk ut av karet måtte jeg støtte meg til vasken... vondt og plagsomt. "Æsj... skal jeg gå sånn her en uke til, det orker jeg ikke" tenkte jeg og tok to paracet. Da det kom tilbake etter tjue minutter, og etter nye tjue minutter igjen, begnte det å ringe en pitteliten bjelle, men jeg trodde seriøst ikke at det faktisk var noe på gang, hun skulle jo komme den 6! Jeg nevnte det diskret for mannen min, pakket det godt inn, og sa vel noe sånt som ... "hva er det som er viktigst å få ferdig her hjemme nå??? Det kan hende babyen kommer, jeg tror ikke det altså, sikkert bare modning, men det kan hende..."

Hadde videre en flott søndag, vi spiste lunsj på kafe, puslet og suslet hjemme, og jeg forstod etterhvert at det ble baby snart, så jeg gjorde ferdig gardiner til guttingens nye rom, så han kunen flytte inn der mens jeg var på sykehuset. I femtiden dro vi på sykehuset for en vurdering. Det hadde ikek åpnet seg noe særlig, så de sa det kunne fremdeles stoppe opp. Siden det var planlagt keisersnitt, var det det som skulle skje nå også, og legen på sykehuset sa at jeg kunne bestemme helt selv når det skulle foregå, om jeg ville vente lenger og se om det gikk over eller ta det med en gang. Siden vi egenlig godt kunne tenke oss etpar dager til hjemme og ordne opp dro vi hjem, med avtale om å ringe om etpar timer og si åssen det gikk. Lillegutt hadde blitt levert hos bestemor da vi dro på sykehuset første gangen, og det var ro i huset da vi kom hjem. Jeg tok et deilig bad, men da skjedde det ting... i løpet av en halvtimes tid ble riene mye tettere og kraftigere og jeg skjønte at nå var det nok ingen vei tilbake og vi skulle snart ha baby.

Halv ti var vi tilbake på sykehuset. Hodet hadde kommet godt ned og det var åpning, nå kunne vi ikke vente så mye lengre. Forberedelser bele gjort og operasjonsstua var klar med det samme. Litt over halv tolv var jeg blitt tobarnsmamma. Fødselsopplevelsen var utelukkende positiv, alt gikk så aldeles flott dene gangen, og jeg lå på intensiv etterpå, og fikk til meg min lille kosegris som tok puppen med en gang. Siden da har det i grunnen vært bare kos, masse kos :D

Gleder meg til å treffe dere igjen, alle sammen og vise fram lille lulle!

Stor klem,

Skrevet

hei jenter....hebbie vi får ikke komme vi da hulk, mine er jo store så ikke små lenger...thea jo kvalmen er mye bedre nå,men hver gang jeg sier det kommer den dobbelt tilbake så vet ikke om jeg tør si det he he...er 16 uker på vei nå,tenk 4 mnd..nå går tiden fortere ja.men en ting dere som har barn fra før hvor tidlig kjente dere spark sånn at dere viste det var det..husker ikke fra mine andre to var vel ikke så opptat av det da...er det på hurum den julebutikken er husker ikke hva den heter jeg men.beg å komme i jule stemning jeg da,men en ting jeg sover så mye ijen trodde det skulle bli mindre på sovinga oxo jeg..men nei da sovet bort hele helga jeg nesten...ellers da dere andre går det bra piadi lykke til ihvertfal tipper onsdag el torsdag på deg..mayken du da går det bra m deg...tipper i morgen på deg da he he..ha en fin dag da jenter dette ble langt og mye greier...

Skrevet

God morgen!

GRATULERER MED MARIE, Pinnsvin med baby. Høres ut som en liten drømme baby ja. :) Deilig det. Kos dere masse.

Jeg har virkelig begynt å glede meg til å bli tobarnsmamma jeg ogå nå. Har hatt noen stunder der jeg har grudd meg veldig og sett for meg alt det værste, men nå bare gleder jeg meg.

Thea: Jeg er VELDIG klar for verket på fredag assa. :) Den boligmessa var nok litt tidlig iforhold til fødsel for min del, så nei........

Har ringt rørlegger idag, så håper det kommer en og ordner opp snart. Tror ikke det er så omfattende skader heldigvis, men kjiipt uansett.

Hadde egentlig tenk en tur på Ikea idag, men her jeg sitter føler jeg ikke helt for det. Skikkelig lat og daff føler jeg, null energi. Hmmmm....burde jo egentlig begynt litt "aggressiv" husvask nå, men det spørs om det får vente til i morgen. L-A-T......? yeah!

;)

Ang. treff på torsdag, så tror jeg ikke Trym er helt lunsjtreff-kandidat. Han sover fra 12-14, så da kan jeg jo likegodt gå alene...... hehe

Skrevet

Heisann jenter.

Stikker bare innom for å si at jeg er her fortsatt.

Fullmånen er oppskrytt, mamma sier at det kun har innvirkning på folk som bor ved kysten.

I dag skal mamma og jeg ordne litt her hjemme, og så skal ut å tråkke og kose oss.

Får se om det skjer noe i løpet av uke, men jeg tror nok heller helgen igjen jeg.

Vi får se, termin i morgen.

Hvordan går det med Piadi, hun har termin i dag, krysse fingrene for henne:)

Ha en fin dag hjenter.

Skrevet

Mayken, men du skulle jo føde i natt...... :)

Ja, fullmåne virket ikke på meg sist, så Drammen er vel ikke helt plassen for fullmånefødsel nei. Jeg var i 4 ukers praksis på føden i kr.sund da jeg studerte og det var det klar opphopning av fødsler rundt fullmåne. Mener det var det i Molde også. -Så kanskje mamman din har rett i at det kun hjelper om man bor ved kysten.

12. er jo en fin dag det også. Det er min nye dato....

Kos med mamma-besøk da. Ha det kjekt. ;)

Skrevet

Sitter og leser i et interiørmagasin og......

16.november åpner House of Oslo (ved vikaterrassen), Norges første spesialiserte magasin innen design, interiør og livsstil. -Med 20 interiørbutikker. O-la-la...... Høres skummelt ut!!!!!!

Tror jeg må satse på fødsel den 16, slik at jeg glemmer dette for en stund :)

Skrevet

Hei jenter : )

I dag har jeg termin, men ingen tro på at det blir baby på meg i dag.. :)Vært hos legen og hodet har ennå ikke festet seg.. ! T.T.T ! Jeg bor forresten ved kysten jenter og fullmånen har ikke virket på meg heller så langt : ) ( Bor litt ved kysten i alle fall :)

Men jeg føler at jeg er så klar som jeg kan få blitt i alle fall, når jeg våkner om nettene nå så er det nesten sånn at jeg håper at det skjer noe : ) Hvem skulle trodd det ?! hihi.. Uansett.. MAX 14 dager igjen !!

Ha en fin dag jenter : )

Mayken : Ser at du også satser på å føde i helga, prates da ; )

Skrevet

Nå synes jeg dere to jenter er TREEEEEEIGE - Mayken og Piadi...

Ærlig talt - trodde samlebåndet var igang, men nei....dere måtte stoppe det opp...hmfr.... :o/

Hahahaaa.....tror ikke jeg skal være så svær i kjeften - siden jeg skal selv uti ilden om en måned....

Så heldig du er Pinnsvin uten bolle med størrelsen på Marie - det vil jeg gjerne ha når jeg skal føde ;o)

Så kos at hun er så søt og snill :o)

Ligger det bilde ute på albumet ditt - hvis du har ?

Skrevet

Haha, Hebbie, ikke mase på dem, de kan jo ta "en Tilla" og gå 10 dager på overtid:p hehe...

Skrevet

hihihihi.....eeeeeeeeeeviiiiiiiiillllll........mohahhahaaaaaa*

Skrevet

Da har jeg bakt brownies muffins.....og hevet innpå et par allerede. Joda, kjempesmart sånn en times tid før middag. Og med tanke på jordmorbesøk i morgen, så tror jeg vekta sprenges. Er vel det man kaller sykelig overvektig nå, men heldigvis med en baby i magen. ;)

Skrevet

Hihi.. Jeg har det ikke travelt jeg : )

Jøye meg som alle baker og greier.. Får vondt i rygg og bekken bare jeg vasker opp en kasserolle jeg : ( Gleder meg til kroppen tåler normal belastning igjen!!

Dere som har født.. Noen typiske tegn på at ting var på gang samme dag eller dagene før ?? Venter på at jeg skal få løs mage jeg da, eller at slimproppen skal gå.. Men tror ikke slimproppen kommer til å gå denne gang heller..

Er så spent på om det starter med rier denne gang eller om vannet skal gå nå også.. ! Aner ikke hvordan rier kjennes ut siden jeg ble satt på drypp sist og fikk unaturlige sterke rier..

Sånn ellers da jenter..??

Blir mye fødeprat og sånn nå fra meg, men sånn er det nå bare.. : ) Snart deres tur :) !!

Skrevet

Hva skjer 'a jenter?? Har alle dratt avgårde på føden, siden ingen gidder å skrive noe her? Det kan vi da vel ikke ha noe av!!

Du får knipe igjen noen dager til Pia, så vi rekker en kaffe i morgen. Dessuten bør du holde henne inne til over helga, hvis jeg skal ha sjans til å teste positivt før du føder. 16. november er forresten en fin dag, da ha jeg bursdag! Jeg har jo heke tiden sagt at du skulle føde da, så du får høre på meg! Hadde du bekkeløsning som symptom da du var gravid? Syns jeg leste det i en tråd. Jeg har sånne stikkinger i høyre h

rumpeball/nederst i ryggen, slik som jeg hadde da jeg var gravid..... Begynner å håpe litt, men det er jo tidlig ennå, skal ikke teste før søndag.

Hvem er det da som er med til Bærums verk på fredag? Thea, 2nj og jeg bare, eller er det noen jeg ikke har fått med meg? Håper formen blir bedre Hebbie, for vi vil jo så gjerne ha deg med.

Litjpia, jeg får nok ikke til å være med på party på lørdag, er visst opptatt hele dagen. Ikke min type party heller, men det hadde vært hyggelig å treffe deg igjen. Synd at vi jobber så forskjellig for tida.

Håper dere andre våkner snart, og skriver litt på tråden vår, slik at jeg slipper å føle meg så ensom her inne!

Skrevet

hei er her jeg oxo he he...uff i går skjedde det så masse og da jeg endelig fikk satt meg ned på kvelden så kom jeg meg ikke opp av sofaen...fikk beskjed at elstemann skal på skøyter i dag men jeg har da ingen skøyter til han så fikk låne av broren til en kamerat av han... han har aldri gått på skøyter før så vet ikke hvordan dette blir godt at han fikk låne bandyhjelm m visir oxo..så får jeg håpe at ha ikke brekker noen armer el bein i dag,uff...så styra masse m å få lånt utstyr i går og minste var på fotball trening i går oxo så jeg var temmelig utkørt da jeg endelig fikk satt meg ned etter å lagt barna i går.. uff dette ble masse syt ja ja ha en fin dag

Skrevet

Hallo og god morgen!

Idag skal jeg til jordmor. Bare 25 dager igjen til termin, men satser på fødsel på bursdagen din jeg MaybeMe......16. nov er en fin dag!!

Lei av hodepine nå altså. Hatt vondt i hodet nesten hver dag i en uke nå, og det er ikke kjekt. I natt tror jeg jeg våknet litt omtrent hver time også, uten at jeg egentlig skjønte hvorfor..... Æsj.

Blir vel ikke så mange som reiser til Bærums Verk, men Thea nevnte at naboen kanskje skulle bli med.... -Og så håper vi jo at Hebbie er bra nok til å orke en tur. Jeg kan gå for oss begge Hebbie, så kan du sitte på kafeen og slappe av med en latte eller noe....;)

NÅR skal vi dra/møtes da???? Hva passer for lille Erle?

Nei, jeg får vel dra avgårde......-alltid forsinkelser der, men bør vel være der til timen likevel. :)

Skrevet

I dag er det tirsdag 7. november.

Du går nå i 41. svangerskapsuke og har -0 dager (0 uker) til termin tirsdag 7. november 2006.

Rart å se.

Prøver å forklare snuppa at det er meningen hun skal komme ut i dag, men tror ikke hun hører på meg.

Får dra med meg mamma til byen å gå og traske, gjorde det i går, holdt ikke ut mer enn 1 time, fikk så vondt i magen at vi måtte dra hjem.

Men da vi kom hjem, gav det seg, så jeg dro med meg mamma på spasertur på kvelden. Fikk litt vondt igjen da, men ikke sånn som tidligere.

Nå sliter jeg sånn med bekkenet at jeg ikke har klart å snu meg i senga i natt, bare liggi og ynka meg.

Kom ut lille venn, kom uuuuuuuuut.

Hadde jo vært hyggelig om mormor og morfar hadde fått hilst på henne, men da må hun komme før torsdag morgen, for da drar de.

Ha en fin dag da jenter. skal jobbe hardt for å få i gang en fødsel i dag.

Så jeg blir ikke å se her i dag.

Skrevet

Ingen som ligger og føder ennå nei...

Men 2nj, blir det ikke feil hvis både du og Piadi skal føde på bursdagen min da? Ikke at det gjør meg noe altså, men det er jo såååå lenge mellom terminene deres. Litt urettferdig for Piadi altså, syns du kan vente noen dager, hehe.

Grattis med termin i dag Mayken, håper snuppa ikke lar deg vente så lenge.

Og hvor er dere andre i dag??? Du sover vel ikke fortsatt Hebbie? Jeg må snart dra på jobb, men dere får avtale noe for i morgen. Jeg har altså legetime 11.00, og aaaaaner ikke hvor lang tid det vil ta.

Skrevet

I dag er jeg høygravid :o) 40 dager igjen !!!!!

Som sagt - jeg er veldig usikker på fredag, men foreløpig sier jeg selvfølgelig ja...men jeg gruer meg. Våkna i dag av at hoftene verket så mye at jeg måtte hele tiden skifte side i senga og kjente bekkenløsningen godt igår. Men jeg er med jeg....tenkte å få meg en elektrisk rullestol som jeg kan farte rundt og brøle : UNNA VEI !!!

hahhaha....og ha en stoooor kaffe latte i den ene hånda og kaker i den andre - YEEEAAAHHHHH......

Krysser fingrene for deg MaybeMe - håper virkelig du har klart det !!! Jeg kjente bekkenløsningen allerede i uke 5-6....da fikk jeg så vondt i den ene rumpeballen og nedover låret og det låste seg litt.

Er klar for imorgen også - når tid skal vi møtes og hvor ? Tenkte å svippe innom gamlejobben siden jeg er i drammen, har ikke vært der siden jeg ble sykemeldt i juli ;o/ flaaaut....

HÅPER FLERE KAN VÆRE MED PÅ KAFFETREFF IMORGEN I DRAMMEN EN ELLER ANNEN PLASS PÅ ET ELLER ANNET TIDSPUNKT :o)

Skrevet

Halla beijbs:)

Jeg blir gjerne med til Bærums Verk jeg, men da må jeg haike med noen som har plass til meg, barnesete, baby og vogn. (er ei sånn lita sportstrille bare, tar ikke store plassen)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...