Gå til innhold

kan jeg bade i bobblebad?


~hope~ i 7.himmel

Anbefalte innlegg

er 7 uker på vei idag,og tenkte at det hadde vært godt med et varmt bad sammen med samboern.men syns jeg husket at noen nevnte noe om akkurat det tidligere engang...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God morgen alle sammen!!

 

Dette har jeg ikke hørt noenting om...... Var i boblebadet i går kveld etter en lang joggetur, og det var deeeiliiiig!! Kommer til å fortsette med det...og jeg bruker skikkelig varmt vann også....

Det har ikke betydd noenting i forhold til mine tidligere svangerskap...

 

Men dette er jo opp til hver enkelt å avgjøre......

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Dette har jeg faktisk spurt en lege om som hadde peiling.

 

Han sa:

 

Ikke varmere enn 38 grader og ikke bruk boblene mer enn et kvarter av gangen. Du må vente en halv time og så kan du bruke boblene et kvarter igjen osv........

 

Viktig at det ikke er varmere!

 

Dette står det også i instruksjonspapirenet til Uteboblebadet vårt så dette følger iallefall jeg.

 

Lykke til

 

Hilsen badenymfen, hi hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tusen takk for alle svarene-ser jo at det er ganske forskjellig på hva som sies å være "riktig".spørs om eget "vett" er det beste..?jordmor siri her inne sier at det ikke er skummelt,bare at noen er sammen med deg/i nærheten,slik at du ikke svimer av blodtrykksfall...

får vel bare bade i vei da og heller være forsiktig med varmen og bobblene...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at det verste er bakteriene jeg (i tillegg til varmen), fordi boblebad er så vanskelige å holde helt rene er de ofte rene bakteriebomber og vet de som selger dem generelt ikke anbefaler å bruke dem til gravide og små barn (under 3 år) av den grunn. Spesielt offentlige boblebad rådes det til å styre langt unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmoren min svarte at offentlige skal man styre unna pga bakterier (som man ikke kan unngå å få opp i skjeden pga boblene) men har man privat var det ingen problem fordi vannet skiftes ut hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...