Fiskestang Skrevet 3. november 2006 #1 Skrevet 3. november 2006 Noen som har erfaring med p-stav? Vil du merke/kjenne noe til staven, som ligger på innsiden av huden? Hvor mye koster det? Noen som anbefaler /ikke anbefaler det= Takk for eventuelle svar! =)
Gjest colorina Skrevet 3. november 2006 #2 Skrevet 3. november 2006 Hei! Jeg hadde p-stav for noen år siden da den var helt ny på det norske markedet og jeg var ikke fornøyd fordi jeg kjente at den var der. Den ble lagt inn på undersiden av overarmen, men sånn at den gnikka mot selen på ryggsekken. Jeg var student på den tiden så jeg brukte sekk hver dag. Vet ikke om det var pga gnikkingen eller om jeg danner arrvev lett, men den kapsla seg på en måte inn slik at den var vanskelig å fjerne. Jeg tok den ut etter ca 3 mnd. Men det er sikkert mange fornøyde brukere. je gble bar ealdri komfortabel med å ha et fremmedlegeme i armen, men jeg klarer av samme grunn ikke tanken på spiral, selv om den ikke kommer til å gnikke mot noen ryggsekk:-)
Gjest colorina Skrevet 3. november 2006 #4 Skrevet 3. november 2006 Jeg gjorde det, men ikke så mye. Jeg er ikke spesielt glad i hormonpreperater da jeg hovner opp i beina av de, og da var ikke p-staven noe unntak. Men som sagt er det nok veldig individuelt hvordan man reagerer på ting.
06,07 og spire nr 3 i 2010 Skrevet 3. november 2006 #5 Skrevet 3. november 2006 Hei hei.jeg har hatt p-stav i 5 mnd nå og er kjempe fornøyd med det..Den koster ca 1200 kr og en kan velge om en vil ha en som varer 3 år eller 5 år. Så pris messig iløpet av 3-5 år koster det ik noe mere enn evt p pillen. Den var litt ond å sette inn, ik selve p-staven var ond men lokalbedøvelsen en fikk i forkant. Og det varte vel i max 15 sek.hehe.Er fort gjort å sette inn. Det er litt ømt i noen dager etterpå, men går fort over.Jeg fikk oxo blåmerke som gikk bort etter en stund. Jeg kjenner at den er der hvis jeg tar p åstedet, men må nesten lete litt for å finne den.hehe. Den er ik ond å ta på i det hele tatt.Nesten slik som et hull iøret er etter en stund. En merker ik at en har det der.. Det kan være noen bi virkninger som vekt økning, noe jg ik har hatt. Ik enda iallefall. Men det mest vanlige er at en kan få sporadiske menstrusjoner av og til. Jeg har hatt litt av det, 2 ganger på de mnd og da er det så lite at en kun trenger truseinnlegg.( ik meningen å gå så i deltalj , men....) Jeg anbefaler dette iallefall utifra min erfaring, veldig lettvindt..Men nå har vi funnet ut at vi vil ha en baby til om ik så lenge, så da må jeg ta den ut litt før planlagt.hehe.(spurde legen om det da vil ta lang tid å bli gravid etter en p-stav men de sa han at ik var sikkert.Kunne bli gravdi med en gang..)Lykke til:)
Fiskestang Skrevet 3. november 2006 Forfatter #6 Skrevet 3. november 2006 Kan jeg sette inn p-stav mens jeg ammer da, eller må jeg vente til det er over? (jeg fullammer, men har fått mens igjen, hvis det har noe å si)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå