Gå til innhold

Tett nese.


kristine26

Anbefalte innlegg

Noen her som har blitt veldig fort tett i nesa?Jeg har ikm 7.11 og må bruke nesedråper flere ganger dagelig.Nå er jg plaget av kronisk tetthet til vanlig,men ikke på denne måten.Blir tett hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er mitt tredje sv.skap og tett nese er noe av de første tegna på at jeg var/er gravid....Enten tett eller renner det...sånn er det bare og det forblir vel slik til det lille nurket kommer ut....;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også plaget med kronisk tett nese (skal opereres etterhvert) og det er ekstra ille i svangerskapene mine. Når det er sagt så har jeg fått streng beskjed om å IKKE bruke nesespray/nesedråper når jeg prøver å bli gravid og er gravid i 1.trimester, dette fordi det kan øke risikoen for abort. Så jeg lever på saltvannsoppløsning, noe som på langt nok er godt nok, men bedre enn ingenting. Våkner som oftest hver natt av at jeg er tett i nesen og må til med mer saltvannsoppløsning. Kjipt, men slik er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass ja..er jo ikke noe som er verre enn å gå potte tett i nesa heller..huff!Hørt om de som har fått lov å ta før de legger seg av legen,sånn for å få sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, etter første trimester får jeg lov til det. Vet bare at da jeg ble gravid i sommer var ikke det planlagt og jeg brukte dermed nesespray som vanlig og glemte meg også noen kvelder etter jeg fant det ut, var jo ikke innstilt på å bli gravid. Jeg mistet i SA da... Vet jo at det sikkert er noe annet som er årsaken, men klarer ikke slippe det likevel :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff da!!Skjønner godt du er forsiktig nå da!Men det var sikkert en annen årsak,men hadde nok tenkt slik jeg å..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp, det visste jeg ikke. Har tatt nesespray i en uke nå. Det står i bruksanvisningen at det ikke påvirker fosteret, men huff, må slutte umiddelbart!

 

Jeg er i uke 11, og i dag har jeg også vært i svømmebasseng med jenta mi. Skulle vel ikke gjort det heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det helt med ro! Det påvirker ikke fosteret, men det er slimløsende og kan dermed gjøre det litt verre for et egg å feste seg og evt litt lettere for at det løsner (SA), men det skal nok mye til, var bare det ø-n-h legen og vanlige legen fortalte meg i. Basseng går veldig bra så lenge du ikke blør :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for beroligende svar! Egget mitt bør jo ha festet seg for en del uker siden. Er jo litt plaget med spotting, men ikke på over to uker nå, så satser på at dette gikk bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjorde det sikkert :-) Generelt har de som tommelfingerregel at dersom man blør i svangerskapet skal man unngå bading og sex i en uke etter man helt slutter å blø pga mulig infeksjonsfare, men er det over to uker siden sist så er det i hvertfall ingen grunn til bekymring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker igjen, Alva. Hvordan har det seg at du vet så mye? Du er jo et levende leksikon hva graviditet angår i alle fall!

 

Du har jo vært gjennom litt av hvert, kanskje det er forklaringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe.... Levende leksikon? Nå har jeg hørt det også ;-)

 

Jo, jeg vet endel om svangerskap og fødsel og det har med flere ting. For det første så er jeg ekstremt vitebegjærlig av meg, så når noe interesserer meg så må jeg lære alt jeg kommer over om det (ja, jeg er skorpion), har lest minst 6-7 bøker og hefter om emnet, noen flere ganger. I tillegg husker jeg godt når det kommer til ting som interesserer meg, desverre en egenskap jeg ikke klarer å videreføre til studinene ;-) Så har jeg jo to svangerskap bak meg da, 3 egentlig siden jeg mistet en, og har brukt disse sidene mye, så her har jeg fått lært mye om andre sine situasjoner osv. I tillegg har jeg opplevd endel "skjer i bare 2-5% av alle tilfellene" ting i svangerskapene mine, noe som også har lært meg mye (leser jo ekstra mye om det da siden det blir interessant, f.eks svangerskapsforgiftning), og jeg spør og graver MYE når jeg er til lege og jordmor, stakkers folk, hehe... Men, jeg er overhode ingen ekspert og har ingen medisinsk utdanning, så ta for all del ikke alt jeg skriver for god fisk, jeg kan jo veldig godt ta feil jeg også!

 

Hmm, dette hørtes nesten litt fælt selvskrytende ut eller noe sånt, men du spurte jo... Til gjengjeld kan det jo sies at jeg ikke vet en døyt om musikk, fotball, sport ol, osv da, aner ikke engang hvilken sanger som ligger på topp20 listen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neida, man kan aldri få nok skryt (av seg selv eller andre, hi-hi).

 

Godt at jeg vet hvem jeg skal spørre! Alle vet jo at det ikke er medisinsk ekspertise her, men det er godt å få svar raskt og det er jo mange har jo snakket med helsepersonell og fått svar på det samme før.

 

Jeg takker og bukker, selv kommer jeg ofte på spørsmålene etter at jeg har vært hos legen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...