findus Skrevet 3. november 2006 #1 Skrevet 3. november 2006 Hei. Spurt om dette på flere steder, for jeg grubler og bekymrer meg sånn for fødselen i kveld, hadde vært så godt med et svar eller to før jeg legger meg... Men ingen har svart...:-( Jeg lurer litt på om jeg burde søke meg over på ABC-klinikken, men det er så lite informasjon ute om hvordan ting er der i forhold til på den "vanlige" fødestua, så jeg er veldig usikker. Jeg er ikke så veldig veldig redd for smertene mest, men veldig redd for å havne i en situasjon der jeg blir "liten"/ "tilskuer", eller ikke vet hva som foregår. I så fall hjelper det ikke med bedøvelse tror jeg, snarere tvert imot. Dessuten er jeg gjerne så redd for å få satt bedøvelse (til "vanlig") at den eneste bedøvelsen jeg tror jeg evt vil ha glede av, er lystgass. Og den ofrer jeg gladelig hvis jeg tror jeg kan få føde et sted der jeg selv får være "in charge" og få ordentlig informasjon og oppfølging hele veien. Men det er jo første gangen jeg føder, og jeg kan jo ta feil. Jeg vet ikke egentlig om det er så mange flere valgmuligheter på ABC, eller om jeg får være mer "in charge" og får vite hva som skjer noe bedre der. Uff, dette blir visst langt. Men hvis noen har erfaringer med å føde på ABC-klinikken, eller for den saks skyld på en vanlig fødeavdeling på Ullevål, vil jeg gjerne høre hvordan ting foregikk!
Hermine. Skrevet 3. november 2006 #2 Skrevet 3. november 2006 Kan hjelpe deg, ved å dytte litt... Jeg er førstegangs så kan egentlig ikke hjelpe deg.. Men kjenner noen som har født på ABC, og hun syntes jodmoren hun fikk var veldig oppmuntrende og hadde god tid, det ble fødsel med smertstillende allikevel da men, etter anbefaling fra jordmoren og hun ble kjørt over til vanlig fødeavdeling. Tror egentlig alle jordmødre gjør det de kan for å la oss bestemme over vår egen fødsel og for å ikke gjøre så vi føler oss mer hjelpesløse enn vi trenger, uansett hvor vi føder - det er i hvertfall mitt inntrykk! :-)
findus Skrevet 3. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 3. november 2006 Takk for dytten og oppmuntrende ord:-) Finner ikke så mye infrmasjon på ABC-klinikkens hjemmesider, så jeg skal prøve å kvinne meg opp og ta en telefon dit på mandag, tror jeg. Selv om sånt er kjempeskummelt!
findus Skrevet 27. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 27. november 2006 Hurra, hurra, hurra!!!! Nå er jeg så glad. Jeg har fått plass på ABC! Skreiv en laaang forklaring med mye av det over her, og det tok bare en uke før jeg hadde fått svar - neste uke skal jeg på første kontroll der!!!! Nå er jeg bare så utrolig letta og glad! Tusen takk for snille svar:) findus findus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå