Gå til innhold

Ååååå fy søren jeg har DILLA på

Anbefalte innlegg

sitrus ting og tang altså!!!

Sur sild (godis)

Juice

Sprite

Fanta

Appelsiner og mandariner

Sitron Te (liker egentlig ikke det engang!)

Og lakris og dundersalt/salt sild - men det har jeg alltid likt :)

Fortsetter under...

He, he, he..goooodiiiiis...mmmm... :)

I mine tre tidligere svangerskap har jeg hatt dilla på ISBITER!! Og kun det. Håper jeg får den dilla igjen, dn er jo ikke så ille... :)

Jeg knaska MASSEVIS av isbiter pr.dag da....

Jeg knaska tyrkisk pepper som bare rakkeren, helt til jeg fikk vite at lakris og salmiakk ikke var så veldig bra for barnet....har vel ikke sjekket om dette er riktig men :o) Var vel egentlig godt noen sa det, ellers hadde jeg forspist meg.

Dette har jeg klippet ut fra et annet nettsted.....husker ikke hvor jeg opprinnelig hørte det.

Men om det stemmer er en annen ting :o)

Imidlertid er det enkelte forskningsrapporter som peker på en sammenheng mellom stort inntak av lakris og kortere svangerskap (1-3 uker, visstnok). Så de som er i faresonen for prematur fødsel i utgangspunktet bør kanskje være litt varsom med lakris. Blant annet brukes jo lakrisrot-te som kjerringråd for å sette igang fødsel.

Lakris forhøyer blodtrykket (http://www.dagbladet.no/dinside/2002/06/11/337310.html)

Lakris setter i gang veene (http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=2116611)

--------------------------------------------------------------------------------

OIIIIIII kanskje derfor lillegutt kom 3 uker for tidlig da?

Jeg elsker jo lakris!! Hmm... han var ferdig han altså så det var ingen fare... men bør kanskje la være å spise det nå da...

Annonse

Personer med høyt blodtrykk skal være forsiktig med lakris!

Og da gjelder det vel særlig oss gravide tenker jeg,siden vi lett får for høyt trykk...

(men salt lakris er jo så */%¤' godt, så jeg klarer ikke å slutte...)

:)

Sure ting da jeg gikk jenta mi... traff himmlen når clementinene endelig kom før jul!!!

Nå har jeg en gutt i magen, har konstant lyst på salmiakk og lakris... og uheldigvis.. topris sjokoladen...sukk!

Jeg er 22 uker på vei....var utrolig kvalm uke 6-15, spiste i ett sett, La på meg 11 kg før uke 17. Men siden da har jeg lagt på meg bare 1 kg...puhh!

dilla på sitrus sitrus..og lite godteri..

som feks : vann med sitron (godt alternativ i stedet for brus) farris med sitron, kiwi...mmm namser jeg i meg...

men liker saltfisker( lakris)...men spiser d lite.

lurer på hva osm befinner srg i magen, håper på jente men blir jo uansett like gla i d, har en gitt fra før så hadde jo vært morro med ei jente:)

Har skikkelig lyst på ordentlig lakris, men kan desvere ikke spise det pga av allergi uuuuu

Så det blir Flipper myke lakrisbåter i steden, men de er for søte så det blir nesten bare en eller 2 ganger i uken en 5-6 båter.

Ifa haspastiller orginal , men de er litt harde igjen, så maks 1 pakke i uka, pleier å spise på bussen for ikke å bli så kvalm.

Men eplegele, ååå skikkelig dilla, den som er litt sur, helst lik grønne epler.

Farris med lime eller sitron

Har frosset tynne bårer av lime og sitron til å ha i vann. Tåler egentlig dårlig sitrus, men det serr ut som at graviditeten hjelper meg litt til å tåle litt i vann altså :)

MÅ ha riskaker med Røra bringebærsyltetøy hver morgen.

Åhhh Neeiiii...

Jeg er helt HEKTA på tyrkiskpepper.. =) Må ha det, bare mååå ha det!! Kan det gjøre noe da? Tenk på alt de spiste for 30 år siden..Ingen visste noe om slike ting da..hmmm..Unnskyldninger..trallalala.. Men ærlig talt. Kan det virkelig være så farlig å knaske litt drops da..?? Herregud å mye en skal tenke på asså!!

Annonse

Må bare si at jeg synes alle som har dilla på noe er heldige, her går det mest i kvalme og bare tanken på å f.eks. åpne kjøleskapet gir meg brekninger! Er 8+4 nå, fram til 7 ca hadde jeg lyst på kjøtt hele tiden. Blodige biffer...

Søte ting er aillefall kvalmende nå. Er kvalm flere ganger i døgnet, spesielt om morgenen og når jeg er sulten eller sliten.

Salte ting hjelper utrolig mot kvalmen! Knaske en kjøttkake eller ta en skive med seifilet (den røde i glass) med lettmajones. Mmmm. :o)

Må vel passe på blodtrykket mitt med alt saltet jeg spiser. Jeg salter og krydrer maten mer enn noen gang. Ekstra sugen på kjøtt er jeg og. hehe.

Sure ting...tja. Sprite og sylteagurker og sånt er iallefall godt, og surt godteri. :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...