Gå til innhold

Vanskelig familie/julaften...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Foreldrene min kommuniserer kjempedårlig. Og når de en gang snakker sammen, er det stort sett i en negativ tone. Men jeg fungerer kjempegodt med begge to, men de fungerer ikke sammen, om dere skjønner. Jeg harhørt siden jeg var 10 at de skal skilles, nå er jeg 25... Vi skal feire jul hjemme hos meg om min familie i vårt nye hus, og har invitert dem. Må ha hjelp til å lage julemat. Men det er så vanskelig, eller det blir så tungt, når de ikke snakke sammen. Og moren min virker som hun helst ikke vil hit...jeg ba dem på pizza i kveld, da fikk jeg til svar at hun liker ikke pizza. Hun har støv på hjernen de luxe, og jeg har ikke verdens beste tid til å vaske, med to små. Jge vet liskom ikke hva jeg skal gjøre...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som en "slitsom" situasjon du er midt oppi. Er det bare dere og foreldrene dine som skal feire Jul sammen, eller blir det flere? Min erfaring er at folk som har litt "problemer med hverandre" oppfører seg bedre når det er andre enn sine nærmeste til stede. Jeg har en "grusom" mormor som terroriserer døtrene sine (min mor og tante). Når det er andre til stede er hun vennligheten selv, og ingen kan forstå at hun kan være utålig og slem. Hvis dette er tilfelle hos dere også, så er det jo mulighet å invitere flere folk til feiringen.

Jeg må si jeg beundrer deg som "orker" å tilbringe tid sammen med folk som skaper dårlig stemning og lite hygge. Jeg hadde nok valgt å tilbringet tid sammen med dem hver for seg, og heller hatt det hyggelig. Hvis de hadde stilt spørsmål rundt dette, så ville jeg fortalt dem at det er direkte utrivelig å være sammen med dem når de er i lag, og at du heller foretrekker dem hver for seg. Kanskje det vil få dem til å skjerpe seg?

Lykke til.

Skrevet

Uff, det der er så kjedlige greier... jeg har og skilte foreldre, men de kan ihvertfall være i samme rom når det gjelder.. eks barnedåp.. men å feire jul alle sammen?? det kunne jeg ikke tenke meg engang.. tror ikke jeg hadde klart å kose meg... vi har alltid feira jul annahvergang.. eks. jul pappa, nyttårsaften mamma....fungert fint.. men nå er det jo en svigerfamilie i tillegg... men en får bare gjøre best mulig ut av det...Skulle jo selvfølgelig ønske at alle fikk oppleve den første julen med lillegutt, men nå har det seg sånn at det er de som er skilt, og det følger det bakdeler med... Lykke til... Vi skal spise hos svigers og åpne pakker hos pappa..

Skrevet

mener du at ho ikke vil komme til deg, fordi det kanskje er litt støvete der??? å ikke komme fordi ho ikke liker pizza, synes jeg er utakknemlig.. burde satt pris på å bli invitert... ingen som har sagt at ho må spise vel...??

Skrevet

De har en krangel på gang, jeg var å besøkte dem i dag, og merka stemininga med en gang...så det at hun ikke likte pizza, var nok mer et skalkeskjul..samtidig som det er sant. Hun klager hele tiden over hvor lite besøk de har, hvor lite de blir bedd bort, osv. Men hvem gidder å be folk som netsen alltid dier nei? Onsdag prøvde jeg å ringe henne, da tok hun hverken hustlf el mob, fordi hun så på Et lettere liv, og broren min kunne fortelle meg at mobilen lå like ved henne når han kom inn..

Skrevet

Uff, unnskyld, var nok litt kjapp igår, leste nok ikke nøye nok, for jeg trodde de var skilt...

Da blir jo ting litt annerledes ja...

Må vel kanskje ta litt initiativ selv og og takke ja til tilbud ho får dersom det skal bli bedre.."what goes around, comes around" hjelper ikke å mure seg inne og klage på at ingen vil besøke ho... kan hende andre og merker stemningen og det er derfor ikke folk kommer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...