Gå til innhold

Dere i rundt uke 26

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner dere mye liv? er det slik at magen deres beveger seg og det er skikkelig texas inni der? Hvor i magen kjenner dere liv mest? Jeg kjenner liv flere ganger om dagen! Men kjenner det mest nederst i magen..og litt på siden..Kjenner det av og høyt oppe, men ikke ofte.. syns det er ganske stille inni der.. Magen beveger seg av og til da :)Er første gangs og vet ikke hviordan det skal være..Har den begynt å sparke dere i ribbeina, kjenner dere mye liv øverst i magen? Jeg har bare lyst til å høre andres erfaringer rundt denne tiden..er så greit å kunne sammen ligne litt.. siden jeg ikke har peiling :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heia, starter i uke 26 på søndag, i følge bim har jeg vært i uke 26 i en uke nå¨. Fosteret varierer i aktivitet her. Kun de siste dagene den har sparket oppover, altså slik at den ligger med hodet ned. Kjenner mest i sidene, og noen ganger helt nede. Kjennes fra utsiden. Noen dager er den roligere enn andre, slik som i dag har den vært rolig. I går var den svært aktiv. De siste dagene virker det som den har våknet når vekkeklokka mi har ringt om morgenen, litt artig!:) Ellers, går det bra med nattesøvnen og graviditeten generelt sett?

Gravid og glad

Skrevet

Jeg er 25 uker. Har kjent daglig liv siden uke 16.

Kjenner liv rundt navlen, mest litt nedenfor, til begge sidene. Kjenner også at det sparker laaangt der nede innimellom. Så og si aldri over navlehøyde eller oppover dit. Av og til ser jeg at magen buler ut og beveger seg til sidene, det er skikkelig rart !

Koselig med disse deilige små sparkene altså!

Klem fra

Skrevet

Er vel egentlig litt som deg - ganske mye liv i perioder (magen beveger seg - moro), og da mest nederst, midt på (ved navlen ca) eller helt ute på sidene - trodde egentlig ikke at jeg var så bred, he he. Er 27+2. Men har enda ikke kjent noe oppe ved ribbeina nei, en sjelden gang på oversida av navlen, men tror han liker best å sparke nedover ;o) Var litt bekymra i uke 26, siden han plutselig ble nesten umerkbar i over 3 dager! Men kjentes liksom ut som om han hadde snudd seg og lå med ryggen ut, på tvers av magen min liksom, og siden mannen kunne høre babyens hjerte bare ved å legge øret inn til magen, klarte jeg å la være å la bekymringen helt ta overhånd... Men var nære før den hjertelyden dukka opp... :o)

Men nå; full vigør igjen, i alle fall 5-6 ganger om dagen (noe dager mer enn andre), og da er jeg fornøyd!

Er førstegangs jeg også, så vet ikke så mye om hva som er normalt jeg heller:o)

Skrevet

er i uke 26+3.. kjenner mest liv nedenfor navlen og til sidene.. men bayen inne i magen har aldri vært spesielt aktiv.. ganske rolig.. men jeg er ikke lei meg for det for da blir h*n sikkert rolig når h*n kommer ut og:p men sparkene begynner å bli ganske kraftige og jeg kan se de på utsiden, men ikke så veldig tydelig.. er ikke altid jeg ser på magen når den sparker heller:p har aldri kjent spark høyt oppe, men kan ikke påstå at jeg gleder meg til den begynner å sparke meg i ribbena;) kanskje du og har et rolig barn?

Skrevet

Takk for svar! Det høres ut slik som jeg har det... puh det var godt å høre hvordan dere opplever det :) Nattesøvnen og ellers av graviditeten er på topp :) Er sprek som bare det og sover nesten altfor godt om nettene :):) Det er skikkelig deilig når jeg kjenner spark, kjenner hver dag .. det er så kosli! :) :)

Skrevet

Høres ut som vi har det ganske så likt alle sammen!:) Jeg har sovet ganske godt i det siste jeg og, men likevel litt trøtt om dagen. Eksamen nærmer seg, litt vanskelig å konsentrere seg om studier når det er så mye i gjære. Jeg også synes det er koselig med spark, Nå sparker han, sier jeg til kjæresten min, og så må han komme å kjenne på magen. Ofte slutter han da selvfølgelig å sparke så pappaen blir litt skuffet!:) To studievenninner fikk faktisk også kjenne denne uken, hun ene syntes det var veldig stas fordi hun aldri hadde kjent det før. Hadde ikke regnet med at babyen ville sparke når de kjente, men den var lydig da!:) Artig uansett. Kjæresten min har ikke hørt hjertelyd ennå, er vel rundt uke 28 man kan gjøre det, mener jeg å ha hørt:) Var litt uvant og artig første gang han sparket oppover, har bare skjedd i tre omganger så langt, blir nok mer av det etter hvert. Leste at det var flere som opplevde at babyen la seg permanent med hodet ned allerede rundt uke 30!:)

Vi snakkes sikkert mer i løpet av svangerskapet, snart over i tredje trimester nå!:) Om 10 min har jeg 100 dager igjen. Artig!:)

Gravid og glad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...