sans Skrevet 3. november 2006 #1 Del Skrevet 3. november 2006 Er det noen her inn som har erfaring med Klinikk Hausken i Haugesund? Etter tre forsøk i det offentlige går vi nå privat. Hadde vært gøyt å høre om det er noen her inne med suksess hos Hausken.Har hørt at han skal være flink, og ingen ventetid er det heller. Så nå er jeg spent på å se om det er noen her inne som kan gi meg en pekepinn på hva vi har i vente... Ha en god helg :-) mvh Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6951375-hei-hei/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
snøfilla - mamma til 2 Skrevet 4. november 2006 #2 Del Skrevet 4. november 2006 Hei! Min akupunktør (Vibeke Fjeld) anbefaler at vi tar de private forsøkene i utlandet hvis vi ikke lykkes etter 3 offentlige forsøk. Dette er rett og slett fordi de har lov til å gjøre mer med eggene i utlandet. De kan gen-teste dem, vente lengre før innsetting, gjøre asisted hatching osv. Hvis vi ikke lykkes på Riksen bærer det rett til Danmark eller Finland! Lykke til! :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6951375-hei-hei/#findComment-6955901 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freja Skrevet 4. november 2006 #3 Del Skrevet 4. november 2006 Vi hadde vårt første forsøk på klinikk Hausken nå i oktober. Ble behandlet med kort protokoll(kun sprøyter i 10 dager). Desverre ble forsøket avbrutt fordi eggene sluttet å dele seg. Skal ha nytt forsøk i januar hos Hausken men med lang protokoll(spray+sprøyter). Vil anbefale klinikk Hausken på det varmeste. Hyggelig personell og vi følte oss godt ivaretatt. Ønsker deg lykke til. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6951375-hei-hei/#findComment-6958546 Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥ivf m/prins♥ Skrevet 4. november 2006 #4 Del Skrevet 4. november 2006 Hei Sans! Jeg har også hatt 3 forsøk og 1 frys de siste året. Har holdt til i Hgsd. Skal nå begynne hos Hausken. Går rett på kort behandling og begynner på sprøyter 1. eller 2. blødningsdag som vil bli ila neste helg:) Regner med uttak i uke 47/48. Hausken er jo en pioner når det kommer til ivf. Uten å overdrive så kan han nok rangeres blant de beste i landet. Det er ingen tvil om det. Alt fungerer helt flott på klinikken hans og han er veldig engasjert og leter etter" den lille greia" som gjør at vi ikke enda er blitt gravide. Tidligere så har jeg kun gått på synarela og gonal. Skal ikke bruke noe av dette nå. Nå blir det orgalutran, menopur, pregnyl, progestran m.m. Lista er lang, men forandring fryder sier nå bare jeg:) Begynner med så rene og blanke ark igjen som overhodet mulig med andre ord, noe som vi synes er veldig positivt. Bare ring de, så får du snakke med Jon eller Elise og ta det derfra. Må bare nevne at Anna - hun damen på "labben" som vasker sæden, velger ut egg m.m., hun skal visst nok være ekstremt dyktig til akkurat dette. Og vi får 2 egg selvfølgelig. Trenger ikke å krangle om det:) Nå bare gleder jeg meg og håper det er neste helg allerede imorgen:) Det blir myyyyyyyyye stikking på meg denne gangen og med engangssprøyter...(!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) Opptil 3 ganger daglig i 12-14 dager før uttak. Bare EL-sprøyten består av 3 engangssprøyter? Forstå det den som kan:) Men med "alt dette styret", så MÅ dette bare bli bra!!!!! :-))) Jeg har også vært i kontakt med Ciconia og Maigaarden, men ble skuffet over behandlingsopplegget. De ville sette meg på 3 uker med synarela og max dose med gonal, dvs. 450IE. "Been there - done that". Følte dette ble feil da det ble "for likt Hgsd" og tidligere behandling. Kjente at jeg var veeeeeeeeeeeldig klar for noe nytt og det blir det jaggu nå, så jeg må bare våge å klage *knis* Kom inn å si hva du velger. Blir spennede dette. Kanskje du allerede får forsøk nå før jul? Ønsker deg masse lykke til og husk - nå er det vår tur!!! God klem:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6951375-hei-hei/#findComment-6959167 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sans Skrevet 4. november 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 4. november 2006 Hei! Dette hørtes spennende ut ja. Har sendt alle våre papirer til Hausken rett før helgen.Trengte ikke komme inn til undersøkelse da det ikke var så lenge siden vi hadde vårt siste forsøk i Haugesund. De hørtes veldig hyggelig ut, ikke noe venting i det hele tatt. Det er jo bra for en utålmodig sjel som meg! Kjempeflott at man får satt inn 2 egg uten å måtte tigge og be. Vi ville forsøke Hausken da vår lege her i byen hadde mye bra å si om ham. Han er visst noe for seg selv, holder foredrag osv. Så nå venter vi spent på hva opplegget blir. Har tenkt på en pakke løsning nå, så får vi se hvordan det går.Har dere barn fra før? Vi har en gutt på 8 år nå, som gjerne vil ha ett søsken.Ikke helt lett dette her nei. Men du har rett i at denne gangen er det vår tur!! Ha en riktig god helg :-)) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6951375-hei-hei/#findComment-6961088 Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥ivf m/prins♥ Skrevet 5. november 2006 #6 Del Skrevet 5. november 2006 Hei igjen, Sans Nei, vi har ingen barn fra før. Jeg er 30år og han er 35år. Ble spontant gravid for oktober-04, men det endte i MA - etterfulgt av egglederbetennelse og idag sitter jeg her uten egglederer da det ble operert bort i januar i år. Steril while trying...? Det er jo tragi-komisk, så vi kan le, gråter eller ta opp kampen. Og det er det vi gjør:) Dette klarer vi skal du se - det er bare et spm. om tid - som forøvring er vår nye, gamle fiende.......tiden altså Hva er deres "problem" og hvor gamle er dere? Bor dere i Hgsd? Vi bor i Stavanger. Ser at du hadde et spm. og vi får noe dekket etter 3 offentlige forsøk og det gjør vi dessverre ikke:-((( Ingenting, nada... Hausken tar 44.000 for en pakke for 3 forsøk og all medisin kommer utenom. Jeg har brukt synarela og gonal. Skulle jeg har brukt de samme med. nå, så ville det ha kostet oss over 25.000 da jeg bruker så høy dose med gonal. Men siden Jon vil at jeg skal bruke et helt annet med.opplegg, så blir medsinutgiftene mer enn halvert!!!! Alle monner dra, så vi ender opp med en ca. 55.000 tils. for en "3pack" inkl. medisin for 1 forsøk. Ikke så galt det:) Vi har røykt en god del år begge to, men har nå vært røykfri i over 1/2år!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Setter vi oss ned og tenker på hva vi "sparer" på det, så vil vi ha råd til maaaaaaaaaaaaaaaaange forsøk:))))) Så vi bytte ut røykpakken med Hausken sin 3pack nå i første omgang. Bra deal det:) Og du får sikkert gå rett på kort behandling. Kanskje han vil anbefale deg å gå på p-pillen en syklus først? Det ville han atjeg skulle gjøre for å få frem så mange egg som mulig. Har ved tidligerer forsøk "bare" fått ut fra 4-6 egg, men da er alle også blitt befruktet:) Nå er jeg snart ferdig med p-pillebrettet og i tillegg går til akupunkrtur, så blir vi ikke overrasket om vi får ut 10egg:) Ser frem til å høre fra deg igjen, Sans. God søndagsklem:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6951375-hei-hei/#findComment-6966291 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sans Skrevet 5. november 2006 Forfatter #7 Del Skrevet 5. november 2006 Hei IVF :-) Vi er fra Bergen og er 37 år begge to. Vi er har ett egenprodusert barn fra før, men er nå uforklarlig barnløs. Ikke finner de noe gale på noen av oss, det er til å bli sprø av! Hadde 3 frsøk i Haugesund da det var kortere tid der.Veldig hyggelige folk og god oppfølging må jeg si, men desverrre klaffet det ikke for oss. Tror faktisk at jeg hadde Hausken en gang på en kontroll, så det blir jo spennende å se om det er samme mann. Tid er noe jeg føler vi begynner å ha dårlig med , vi blir jo ikke yngere heller. Vil jo gjerne ha stor mage så fort som mulig. Har ikke sagt noe til noen om forsøkene våre, det blir bare så mye stress ut av alt. Føler selv at det er et ganske sårt tema for tiden, kanskje litt hormonell..(hm) Men jeg er altså blitt slik at jeg ligger merke til alle som er gravide og er litt misunnelig. Angående medisiner så har jeg brukt Synarela og gonal-f 224ie, har vel brukt ca 12-13 000 hver gang. Det er jo overkommerlig, men slett ikke billig, litt synd at vi ikke får dekket dette av Nav, men det skal jo ikke være lett nei. Skulle du bruke p-piller en periode? Hvilken type er du satt på?? Dette høres nytenkende ut, og nå er jeg villig til å prøve alt. Så vi får se hva som skjer over helgen, om jeg får noe svar raskt. Det er i alle fall hyggelig å snakke med en som skal på samme sted og samme oplegg. Vi må holde hverandre oppdatert:-)) Nå skal vi på søndagstur her, det høljer ned og er grått. Ikke noe er så gøyt som å bli våt nei!! Ha en riktig god søndag :-) mvh Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6951375-hei-hei/#findComment-6966563 Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥ivf m/prins♥ Skrevet 5. november 2006 #8 Del Skrevet 5. november 2006 Hei igjen! Jeg tror nok at vi da har fulgt hverandre i Hgsd også Vi var til samtale i Hgsd oktober ifjor og fikk føste forsøk nov/des. Operert i januar og nytt forsøk mars/april. Frys i juni og siste og tredje forsøk nå i aug/sept. I Hgsd hadde vi samtalen med Hausken og ble undersøkt av han. Mener han også opererte meg i januar i år? Han forsvant fra Hgsd i april i år og startet da opp for seg selv. Han er viden kjent for sin dyktighet innen IVF. Han kan nok oppfattes som arrogant, da i en "offentlig setting", men privat er han noe helt annet. Jeg liker han mye bedre nå for å si det sånn:) Klinikken hans er liten og han har tatt med seg Elise, sykepleieren fra Hgsd vet du. Du fikk sikkert en innføring i sprøytebruk av henne da hun var i Hgsd. Herlig dame:) Både hun og Jon er lette og gode å prate med. Morsomt er det også Ja, synd vi ikke får dekket noe mer av dette nå, men slik er det nå en gang. Noen kjøper seg ny bil, andre en liten baby og to:) P-pillen liker Hausken veeeeeeeelig godt vet du:) Det hindrer jo EL og når en da begynner med sprøyter rett etter p-pillestopp, så vil eggene "poppe" frem da ingen slapp under EL. Er du med? Jeg har virkelig troen på dette. Jer bruker trionetta. Litt misunnelig på alle andre som er/blir gravide....???? Uff, det får frem det verste i meg noen ganger dessverre... Blir så sint, forbanna, skuffa og lei og syns at verden er så urettferdig at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Men redselen er likevel verst - redselen for å aldri å få bli mamma....uff, den er vond den. Gleder meg til den dagen den slipper taket. Håper den ikke er så langt unna:) Du er 37 år. Men du har noen gode år igjen enda du da:) Men du trenger jo ikke noen år til, for den sitter nå og kanskje vi begge får to?! Det hadde vært noe det.... Hausken fikser dette, bare vent og se:) God kelm:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6951375-hei-hei/#findComment-6967045 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå