Gå til innhold

Barbering med høvel..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan får dere det til å ikke bli stubber eller iallefall synlige"prikker"?

Hvilken vei barberer dere, mot eller med hårene?

Også nedentil? Der blir det fort stubber til meg, og ALDRI helt glatt.

Prøvd med ny høvel, mye skum, lite skum...

Gi med råd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har samme problem som deg. I tillegg klør jeg så at jeg føler jeg får tenner nedentil..........hehe............

Skrevet

På leggene tar jeg oppover, men nedentil må du ta med håra.. altså nedover...jeg får ihvertfall ikke prikker da.. + at når du har dusja ei stund så blir de mjukere...

Skrevet

Med hårene nedentil synes jeg er helt umulig. Blir aldri helt glatt og fint der. Gr....

Skrevet

Det beste for huden er å barbere med hårene, men må innrømme at jeg gjør det både mot og med. Bruker barberskum for sensitive hud, og lar det virke noen minutter på huden før jeg begynner å barbere.

Jeg syns at jeg får mer nupper/irritert hud med helt ny høvel, så jeg foretrekker en som er litt brukt. (Bareberer f.eks. først beina, armer og under armer før jeg gyver løs nedentil) Foretrekker å vokse armer og bein, men ikke alltid det blir slik. Jeg smører alltid armer og bein med en god bodylotion etter barberingen. Nedentil tar jeg aftershave på en bomulspad, og drar over der jeg har barbert (for å fjerne bakterier). Så smører jeg med en god krem der også, eller babyline sin olje. Sinksalve kan også brukes, men det syns jeg er litt klinete.

Mulig du har veldig sensitive hud, og det er litt forskjell fra person til person hva som er best:)

Skrevet

Legger og kropp forøvrig (!?) mot hårene. Nedentil med hår. Må ha ubrukt høvel nedentil ellers blir det vondt! Kjøp vibratorrens på Kondomeriet og smør på etter barbering. Da unngår du å bli sår!

Skrevet

Blir det helt glatt nedentil hos dere?

Det har jeg aldri fått til.

Enkelte steder er det alltid stubber uansett.

Hjelp...

Skrevet

Jeg bruker Veet hårfjerningskrem for sensitiv hud, jeg. Er sikkert ikke så lurt å bruke der nede, men.. Da blir det heeeeeelt glatt, men blir jo stubber etter 2 dager, da. Gjør det en gang i måneden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...