Anonym bruker Skrevet 3. november 2006 #1 Skrevet 3. november 2006 Heisann! Neste helg er det dåp til tanteungen min. Jeg og samboern min skal være Gudforeldre og har lyst til å gi henne en kjempefin dåpsgave....noe spesielt. Hun er født 4 måneder for tidlig å er derfor et lite mirakel. Har så lyst til å gi henne noe spesielt. Noen som har tips?
Anonym bruker Skrevet 3. november 2006 #2 Skrevet 3. november 2006 et spesielt maleri... vi fikk "den store barnesangboka" den er vi kjempefornøyd med
så var vi 4 Skrevet 3. november 2006 #3 Skrevet 3. november 2006 gudfaren til martin kjøpte en sånn bilsparebøsse og fikk inngravert fullt navn, fødselsdag, klokkeslett og dåpsdag. den er så utrolig flott. Ellers kan dere lage en bildeserie fra begynnelse og helt til nå og få rammet inn og eventuelt gi henne time hos fotograf.
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 3. november 2006 #4 Skrevet 3. november 2006 lillegutt fikk bunadklokke som var gravert med navnet hans fra ene fadderen sin... litt rart å tenke på at jeg må passe ¨på den i 20 år, før den blir brukt.. he he.. kjempe koselig gave.. kommer garantert til å bli brukt..
Luca Skrevet 3. november 2006 #5 Skrevet 3. november 2006 Oi, skjønner at dere føler hun er et lite mirakel ja..4 mnd for tidlig... Vet ikke om det var i disse baner, men min eldste fikk praktutgaver av Asbjørnsen&Moe. Det er en veldig hyggelig gave, og jeg har selv gitt den til to barn. Jeg syns jo de som gir epletrær o.l gir fin gave og jeg da, det vokser i takt med barnet og er jo veldig holdbar gave da:-)
Anonym bruker Skrevet 3. november 2006 #6 Skrevet 3. november 2006 Tusen takk for gode tips!! Bare å kom med flere folkens:)
MintCondition Skrevet 3. november 2006 #7 Skrevet 3. november 2006 En av de fineste tingene Guro fikk til navnefesten sin var et barnepledd fra RørosTweed (rorostweed.no) Ellers syns jeg å gi et epletre er en fin og symbolsk gave! Men dette er kanskje ikke årstiden for epletrær
Vero76 - 30.11.05 Skrevet 3. november 2006 #9 Skrevet 3. november 2006 Vi fekk fotoalbum med inngravert namn, fødselsdato, vekt og slikt på ryggen. Kjempefint, og noko han har glede av heile livet.
MintCondition Skrevet 3. november 2006 #10 Skrevet 3. november 2006 Hehe nei. Men tanken er nydelig da Lurer på om vi skal plante et epletre i hagen her til våren...får høre med de ander i sameiet hva de sier! Men ingen kan vel ha noe å innvende mot et epletre vel..
To_små_prinsesser Skrevet 3. november 2006 #11 Skrevet 3. november 2006 Vi fikk gullkors, og et par andre nydelige smykker for barn, barnebibel, selv gav vi henne smykkeskrin i sølv med inngravert navn og dåpsdato. ++ mer standard ting som sølvbestikk, barnetallerkener og kopp osv...
Bia-liten Skrevet 4. november 2006 #12 Skrevet 4. november 2006 Hva med å kontakte en møbelsnekker for å få laget stol eller lekekiste til akkurat henne. Vi har noen ganger gitt barnestol som ei i bygda her har malt for oss med vekt/fødselsdato/lengde/dåpsdato og eventyrfigurer - men det blir vel litt tett på datoen å få ordnet det nå om du ikke hiver deg rundt og gjør det selv i dag. Jentene våre har fått lekekasse av oss - snekret i en litt mer solid utgave så den kan hoppes på og evt kan brukes som bord når de blir eldre. Hva med å gi henne starten på bunadssølvet, og si at dere ønsker å følge opp det med sølv/bunad senere? Bibelselskapet har en veldig bra barnebibel på rim - oversatt av Klaus Hagerup. Sølvbestikk, og så starte med å samle en serie til henne med å gi en t-skje hvert år i 6 år, og så kakegafler?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå