MintCondition Skrevet 3. november 2006 #1 Skrevet 3. november 2006 Koko! Nå har vi pause fra utpakking for kvelden, sitter med laptop og nytt på nytt, fyr på peisen og rødvin i glass...Guro sover på sitt eget rom (woho!), og vi satser på at det varer. Har alt vært til Fretex med to esker med fjas, og 7 søppelsekker med klær og sko, enda har vi to-tre poser igjen. Godt vi er nabo med Fretex
Vero76 - 30.11.05 Skrevet 3. november 2006 #2 Skrevet 3. november 2006 åååh, Fretex i nabolaget, det hadde vore noko! Her satsar vi på å leige konteiner snart, så vi får tømt huset. Vi har seks soverom, og berre eitt av dei er brukandes til å sove på. Og junior søv framleis på vårt rom, rett og slett fordi vi ikkje har pussa opp romet hans enno. Trur vi må få tak i nokre polakkar snart. Haha, såg du styrketreningskameratane:D?
MintCondition Skrevet 3. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 3. november 2006 Haha ja, skikkelig bra. I går så jeg et program på nrk (tror det var i går), hvor en "ung" Pål Bang Hansen anmeldte filmen "The Village People". Han skjønte IKKE at det var en homsefilm ihvertfall..."og denne filmen er jo en ren dyrking av det amerikanske macho-idealet, hvor kvinnen blir bare en rekvisitt..." Hmja, sier du det du? Og Fretex er genialt...og nå HAR vi de faktisk i nabohuset.
Vero76 - 30.11.05 Skrevet 3. november 2006 #4 Skrevet 3. november 2006 han var vel i det russekullet som strauk i hopetal fordi dei ikkje forstod ironien til Kjartan Fløgstad då han samanlikna det å fjerne nynorskundervisninga i skulen med å avgrense Amerika-undervisninga til berre å dreie seg om Nord-Amerika (og med tydeleg, iallfall for alle med litt grunnleggajnde kunnskap, ironi hylla eit slikt prosjekt). Snakkar meg om "ironi"-generasjon - folk er jo så kunnskapslause at dei ikkje kjenner att ironi om han bit dei i låret.
MintCondition Skrevet 3. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 3. november 2006 True true... Ser på først&sist nå, hva er det med blomster-Finn? Hvorfor er han alltid på tv? Og hva er det med buksene hans?? Og hvorfor skriver man bukser i flertall? "Han har slike festlige bukser på".
Vero76 - 30.11.05 Skrevet 3. november 2006 #6 Skrevet 3. november 2006 Det er vel det same som i engelsk; ein oppfattar ei bukse som noko todelt, og dermed per se eit fleirtalsord. Berre snobberi, så klart, men det er det jo mykje av i F&S.Finn må vel få brukt opp skjermkvoten sin, tenkjer eg. Det er elles søtt å registrere at når Marion Ravn har drite seg ut på Først og sist, er det sanneleg aldri lenge til Marit Larsen gjer det same. Eller...ho er vel hakket betre, ho, då. Trass alt.
MintCondition Skrevet 3. november 2006 Forfatter #7 Skrevet 3. november 2006 Ja, såvidt bedre. Men den cowboy-aktige låta hennes er too much syns jeg. Og så er hun liksom litt for...sukkersøt. Men Sordalen syns visst hun var dødssjarmerende...eh. Kanskje hun har på en kjempegod parfyme?? Så f&s da marion Ravn var der ja...hun er nok neppe den salteste nøtta i peanøttskåla hun heller.
Vero76 - 30.11.05 Skrevet 3. november 2006 #8 Skrevet 3. november 2006 er ikkje alle peanøttene like salte? har aldri tenkt over at det har ymsa i saltheit. Men sjølvsagt, dersom ei valnøtt eller ein mandel har snike seg inn mellom peanøttene...
MintCondition Skrevet 3. november 2006 Forfatter #9 Skrevet 3. november 2006 Åja, det er noen som nærmest har unngått hele saltingsprosessen. Mye av det samme som man kan se blant oss menneskene også. Noen du bare føler mangler...noe..
Vero76 - 30.11.05 Skrevet 3. november 2006 #10 Skrevet 3. november 2006 vi snakkar her om menneske som forsåvidt har same mengd handbagasje som vi hine er utstyrde med, men som ikkje har pakka trillekofferten så lurt? Kjenner typen, ja.
MintCondition Skrevet 3. november 2006 Forfatter #11 Skrevet 3. november 2006 da, mengden håndbaggasje er vel ganske normal (til og med rikelig iblant), men det er pakkingen det skorter på. Mye løst! Nå er Jackass-gutta på f&s, syns ikke de virker spesielt salte de heller. Og kanskje litt godt marinerte i noe alkoholholdig i tillegg.
Vero76 - 30.11.05 Skrevet 3. november 2006 #12 Skrevet 3. november 2006 ho lagar mykje betre musikk, Marit enn Marion, då. Får sangane hennar heilt på hjernen! Men den sangen der får eg litt angst av - tenkjer på eksen til sambuaren med éin gong. Så eg har nokre pinefulle timar kvar gong eg har høyrt den songen på radioen, ja. Og no, når han er ute på byen! Tullar...mest!
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 3. november 2006 #13 Skrevet 3. november 2006 Noen som såg den gangen Marion Raven var på Torsdagsklubben... ho skjønte ikke de bare dreit ho ut.. he he
MintCondition Skrevet 3. november 2006 Forfatter #14 Skrevet 3. november 2006 Haha ja, det så jeg! SNAKK om å ikke skjønne ironi...det var jo nesten slemt av de Og Marit lager bedre musikk enn Marion, hun gjør det altså. Dessuten virker Marion slem. Og som tidligere nevnt, usalt...
Vero76 - 30.11.05 Skrevet 3. november 2006 #15 Skrevet 3. november 2006 åh, eg har berre høyrt om det, men skulle sååå gjerne ha fått det med meg. Ho gjorde visst ingen god figur, nei;)
Luca Skrevet 3. november 2006 #16 Skrevet 3. november 2006 Åååh, det var jo hyggelig da! Var inne å snoket litt i Marthe-mors liv, og der så jeg meg selv nevnt...kjekt:-) Føler det sånn her jeg og ja, oppkvikkenede når dere er her....skulle ønske Halloween-mamma også hadde tatt turen innimellom..men hun driver vel bare å bærer hun sikkert, er på tettinntil.no tror jeg:-) Var inne for å se om Guro hadde fått noe nytt på kroppen siden sist:-)
Vero76 - 30.11.05 Skrevet 3. november 2006 #17 Skrevet 3. november 2006 nei, DiB er ikkje det same utan deg og Marthe! Saknar Ranveig òg, men henne treffer eg igjen om ein liten månad;). (Då må eg til gjengjeld klare meg utan deg og Marthe - viss ikkje vi skal tore oss inn på skravle i ny og ne, så ve held oppe motet?) Halloween-mamma saknar eg også, så klart - ho var den første eg tenkte at eg verkeleg var på nett med her inne (sjølv om ho er veggis og greier). Her høljar det ned. Og eg som hadde håpt sneipen skulle få boltre seg i snøen i helga, for aller første gong...Men det kjem vel fleire, kortvarige sjansar, kjenner eg sunnmørsvêret rett!
Luca Skrevet 3. november 2006 #18 Skrevet 3. november 2006 Siden snuppa mi er 2 år, er jeg inne å leser på alle 3 småtrollforumene. Nyttig info både her og der:-) Men det er jo mye mindre aktivitet på de andre to da, det er jo her inne at folk er hjemme å slenger vettu:-) Leser litt på skravle jeg, og svarer noen ganger. Men det er litt for mange intetsigende tråder der inne....hehe. Men noen ganger klarer jeg ikke holde meg, og mååå bare komme med meningen min. Har vært ute i snøen med lillesnupp, og hun bare kaver rundt og lurer sikkert på hva i all verden dette er for noe..morro å se på. Så håper på litt fin snø i helgen, så kan vi være kjernefamilie og komme oss ut på tur:-)
Vero76 - 30.11.05 Skrevet 3. november 2006 #19 Skrevet 3. november 2006 ...eller sit på jobb og sleng, i staden for å rette stilar, slik at dei må rette alt heime i staden;) Er ikkje ofte eg ynskjer at eg budde på Austlandet, altså, men eg misunner dykk snøen. Ser snuppa di føre meg der ho smakar på (vonleg berre den kvite) snøen;). I kveld ryk slankekuren litt. Skiver med pølse og majones, julekaker (6 stk...og ja, eg har altså baka to slag alt. Eg bør mentalundersøkjast) Og smågodt (8 bitar). Også masse, masse mandarinar! Må vere lov, det?
Luca Skrevet 3. november 2006 #20 Skrevet 3. november 2006 Åh, det er jo så kjedelig på skravle. Fatter ikke at folk kan finne på så mange rare tråder jeg:-) Så tror heller jeg legger meg snart, her er jentene oppe før hanen galer etter at vi stilte klokka...så best å skaffe seg den søvnen man kan. 8 biter smågodt??? Har dyttet innpå en god del mer enn det i kveld altså...umulig å holde tellingen på det gitt. Og er det ikke litt vel tidlig å starte med julebakst????
Vero76 - 30.11.05 Skrevet 3. november 2006 #21 Skrevet 3. november 2006 jau, det klikka berre for meg her nokre kveldar i forrige veke! Eg hadde kjøpt nokre utruleg søte kakeboksar på Tilbords, og så klødde eg slik i fingrane etter å ha noko i dei. Og dei einaste småkakene eg kan å bake, er jo julekaker. Så no har eg konfektkaker og kransekakestenger klare:). Sjukt, men godt! Junior er fødd 2. desember (nicket mitt lyg - det er termindatoen. Har berre aldri gidda å forandre det), så eg må jo ha litt bakst klar til den tid. Så eg tok like godt å baka horn òg her ein kveld, eg. Men vaske huset? Tøme oppvaskmaskinen? Skifte på sengane? Aldri! Eller iallfall altfor sjeldan... Snart natt her også. Sambuaren kjem nok ikkje heim noko tidlegare om eg sit oppe og ventar, så det er vel like godt å finne halmen, ja.
Luca Skrevet 3. november 2006 #22 Skrevet 3. november 2006 Hehe, to slag alt...ja det må jeg si.-) Kjenner det med å gjøre alt annet enn det man bør ja. Vi har vaskehjelp vi da vanligvis en gang i uka, men hun er hjemme på ferie. Blir borte i 3 uker, så ser faktisk ikke for meg at det blir gjort stort på disse ukene..og vi som vanligvis har det ganske ryddig og rent, blir nok alt for bortskjemt:-) Så vurderte både vask og sengeskift i dag jeg, men tok meg en tur på nærmeste kjøpesenter med en venninne istede:-) Jepp, da sier jeg nattinatt.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå